Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024

Един академичен час с… проф. Галин Цоков

Служебният министър на образованието и науката изнесе публична лекция в Бургаския държавен университет "Проф. д-р Асен Златаров"

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
04-11-2024
в Новини 2024
A A
Проф. Галин Цоков
Проф. Галин Цоков изнесе публична лекция пред студенти и преподаватели в Бургаския държавен университет „Проф. д-р Асен Златаров“
Снимка Пресцентър на МОН

„Когато говорим за образование, говорим за бъдеще. Тези от вас, които ще бъдат учители, ще свързват бъдещето и настоящето в класните стаи, а образованието е ключът за успеха на Общество 5.0.“

Това каза служебният министър на образованието и науката проф. Галин Цоков пред студенти и преподаватели в Бургаския държавен университет „Проф. д-р Асен Златаров“. Той изнесе публична лекция на тема „Образование 5.0“.

„Работата и призванието ми са на университетски преподавател и винаги се радвам да се върна в аулата за среща със студенти“, каза проф. Цоков и поясни, че образованието е отворена система – всичко, което се случва около нас, се пренася в него. В това число и дигитализацията.

„В последните години започнаха много видими промени в образователната система. Училището и университетът се промениха, станаха много по-гъвкави. Днес говорим за хибриднoто обучение и резултатите от него. То добавя технологиите към работата очи в очи за постигане на най-добри резултати“, отбеляза той.

Изтъкна и че тези процеси са се ускорили по време на пандемията, а

България се е справила с предизвикателството на онлайн обучението

на нивото, а в много случаи и по-добре от най-развитите държави.

Министър Цоков отбеляза, че тази промяна се дължи не само на пандемията, която накара много институции да работят дигитално, но и на вътрешен натиск, свързан с поведенческите и поколенческите белези на студентите и учениците.

„Много от тях са израснали с технологиите и очакват от образователните институции да отговорят на тези потребности“, обясни проф. Цоков.

По думите му след 2012 г. учените говорят за

алфа поколението – децата на дигиталната книга.

Те се характеризират с по-кратко задържане на вниманието, но и с извършване на повече дейности едновременно.

„Очаква се децата от това поколение да упражняват по няколко професии през своя житейски път. Те трябва да изградят меки умения, които да им позволят да правят успешно това“, обясни министърът.

По думите му, съвременните образователни институции трябва да са много динамични, за да отговорят на интереса и нуждите на толкова различни хора.

Министърът коментира и ключовите характеристики на Общество 5.0, при което човекът е в центъра на всички иновации.

„Центърът се измества върху обучаемия и трябва да се създадат условия, които да осигурят това“, посочи проф. Цоков.

По думите му, това включва интеграция на физическо и киберпространство, както и на изкуствен интелект за решаване на глобални проблеми.

По време на лекцията бяха откроени ползите за Общество 5.0, в което ключът към успеха е образованието.

Министърът посочи, че настъпващите промени в обществото ще изискват и все повече изменения в учебните програми и в училищата.

„Фокусът е не само върху изкуствения интелект и дигиталните решения, а и върху социалното и емоционалното развитие на децата и учениците. В новото Общество 5.0 е много важно хората да са емоционално богати“, изтъкна министърът.

Като друго важно качество за бъдещето той определи устойчивостта, без която човек трудно ще се справи с всички задаващи се промени.

В тази връзка, МОН изгради

платформа за проверка на нивата на стрес при учителите.

Като друг важен елемент от Образование 5.0 той посочи персонализираното обучение.

То също става възможно с дигиталните решения и изкуствения интелект. Такива възможности вече има и в някои платформи на българските университети.

„В МОН се стремим също да сме в крак с всички тези промени. Направихме насоки за изкуствения интелект и дигитализацията. Най-голямото предизвикателство е промяна на учебните програми, които да отговорят на всичко това“, изтъкна той.

На лекцията присъстваха и проф. Мария Нейкова – областен управител на Бургас, Михаил Ненов – зам.-кмет по образование, здравеопазване, социални дейности и младежки политики към Община Бургас, Петя Петрова –  началник на РУО – Бургас, проф. д-р Христо Бозов – ректор на Университета „Проф. д-р Асен Златаров“, и Наталия Михалевска – началник на кабинета на министъра на образованието и науката.

Лекцията на министъра е част на инициативата „Един академичен час с…“ и е по покана на доц. Красимира Димитрова – директор на Департамента за квалификация и професионално развитие на педагогическите специалисти към Университета.

След лекцията в академичния час проф. Цоков откри изложба под надслов „Образование и визуални изкуства“, която е разположена в сградата на Факултета по обществени науки и Департамента за квалификация и професионално развитие на педагогическите специалисти при Университета „Проф. д-р Асен Златаров“. Експозицията е структурирана в четири секции, които предлагат уникален поглед върху връзката между образованието и различните форми на изкуство.

 

 

Your Image Description

Свързани статии:

Разработва се Национална програма „Развитие на научните изследвания и иновации в българското предучилищно и училищно образование“ Министър Цоков откри класна стая в МОН (ВИДЕО) Министър Галин Цоков: Започват инвестиции за над половин милиард лева за обновяване на училища и детски градини по Плана за възстановяване Министър Галин Цоков: Българските четвъртокласници са в топ 15 в света

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: НовиниОбразование 5.0проф. Галин Цоков

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Училището в село Ореховица празнува 150 години

Следваща статия

С подкрепа за всяко дете

Следваща статия
С подкрепа за всяко дете

С подкрепа за всяко дете

Сп. „Български език и литература“, книжка 6/2024, година LXVI

Сп. „Български език и литература“, книжка 6s/2024, година LXVI

Последни публикации

  • Храни и пития – от Ориента до столовата
  • Зам.-министър Лазарова се срещна с учителите от ПГ „Цар Иван Асен II“ в Хасково
  • И аз уча там! И аз боядисвам там!
  • „Златна ябълка“ за героите на децата
  • Вълшебни години
  • Всички живи организми излъчват сияние
  • Цената да бъдем красиви
  • Всяка извървяна стъпка дава резултат
  • България в образи и думи
  • Нередовният сън вреди на сърцето
  • Министър Красимир Вълчев: Качеството е най-важният капитал на висшите училища
  • Performance improvement and validation of a high temperature test fixture by virtual prototyping
  • Optimizing the mass of an orientation module for delta robots
  • НАТФИЗ отваря филиал в Бургас
  • Robust analysis of a quadrocopter
  • How to select projects and allocate funds to obtain the total maximum profit for facing many different investment projects in the production strategy management plan of discrete production enterprise
  • Application of computer modelling and simulation systems and intelligent decision support technologies in control systems
  • Budget-oriented control system for intelligent building automation modules with feedback
  • Artificial intelligence and biometric technologies in defense: algorithms and challenges
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2025, година XLXII
  • Research on artificial neural networks as a regulator for an aviation DC generator
  • Вълшебство и интерпретация

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"