Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024

МОН обмисля нова национална програма за директори наставници

Те ще осигуряват допълнителен административен, педагогически и управленски капацитет в училищната мрежа

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
19-07-2024
в Новини 2024
A A

Директори наставници да осигуряват допълнителен административен и управленски капацитет в училищната мрежа. Това е идея за нова национална програма на МОН, която е обсъдена на среща между служебния министър на образованието и науката проф. Галин Цоков и представители на регионалните управления на образованието, съобщава пресцентърът на МОН.

Целта е

опитни и успешни училищни директори да подпомагат с опита и лидерските си умения новоназначени и млади свои колеги,

както и такива, които имат необходимост от допълнителна професионална подкрепа. Към момента има само идейна концепция, като след разработването и приемането на подобна национална програма по нея ще бъде финансирана дейността на директорите наставници, уточняват от МОН.

„През последната година проведохме конкурси за назначаване на училищни директори по изцяло нови правила, които да отсяват не просто добри администратори, а истински образователни лидери. Това е много важно за цялостната промяна на системата“, подчертава министър Цоков.

По време на срещата е коментиран натрупаният опит от отминалите конкурси, както и започването на нови процедури за училища, които от години са без титуляр или директорът е навършил пенсионна възраст.

„Знаем, че това е основен проблем за системата, но искахме да изчакаме максимално, за да приключат парламентарните избори. Същевременно не можем да допуснем хора с многогодишен опит, които са направили толкова много за своите училища, да бъдат загубени за системата“, казва още министър Цоков.

В тази връзка,

МОН обсъжда и проект на нова национална програма – „Директори наставници“.

Предвижда се бенефициенти по нея да бъдат регионалните управления на образованието, които ще представят програма за работата на директорите наставници. Те ще се назначават по преценка на съответното РУО в диалог с работодателските организации и социалните партньори.

„Директори наставници ще могат да бъдат ръководители на училища с доказан опит и постижения, които към момента на действие на програмата не заемат длъжността директор“, коментира Наталия Михалевска – началник на кабинета на министъра на образованието и науката.

По думите ѝ, се обсъжда част от тяхната дейност да бъдат индивидуално и групово менторство, непрекъснат мониторинг на процесите в училищата, организиране на форуми, тренинги и обучения, подготовка на материали, майсторски класове и др.

Работата им в училищата ще бъде насочена както към новоназначените директори, така и към педагогическите специалисти, учениците, родителите и институциите.

„Директорите наставници ще подпомагат и методически функции на РУО, като могат да бъдат включени в комисии със заповед на началника на съответното регионално управление за изпълнение на конкретни задачи в едно или няколко училища“, обяснява още Наталия Михалевска.

Предвижда се в дългосрочен план да се създават екипи от директори наставници, които да оказват и методическа помощ на място при конкретни ситуации и за методическа подкрепа при управление на училищната мрежа. Ще се обсъжда и осигуряването на възможности за съвместни работни формати на директори наставници от различни региони за решаване на сходни предизвикателства и теми.

Your Image Description

Свързани статии:

Министър Галин Цоков: Над 1000 преподаватели са обучени да прилагат иновативни образователни технологии и компетентностен подход при подготовката на бъдещи учители Министър Галин Цоков откри форум за образованието на бъдещето Министър Галин Цоков присъства на възпоменателната церемония по повод геноцида в Сребреница Променят критериите за получаване статут на защитено училище

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: МОНпрограмапроф. Галин ЦоковРепортер

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Фоторазкази за олимпийците по природни науки вдъхновяват ученици

Следваща статия

Социалната педагогика в ХХІ век – в търсене на идентичност и метанаучни измерения

Следваща статия

Социалната педагогика в ХХІ век – в търсене на идентичност и метанаучни измерения

Социалната педагогика в Германия – съвременни проблеми и тенденции

Съдържателни измерения на възпитателния профил на социалния педагог

Последни публикации

  • Последният петък на септември – запазен за спорт
  • Как учениците в Първо СУ „Св. Седмочисленици“ в Търговище постигат високи резултати на матурата по математика
  • България с трима медалисти от Space Camp
  • Сп. „История“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • ПОКАНА ЗА ИСТОРИЯ. Няколко критични бележки по повод първия опит за историческо изследване на телевизията в България
  • Dynamics of Cultural and Religious Processes in Areas of Depopulation
  • EUGENICS AND EUTHANASIA IN CZECHOSLOVAKIA (1914 – 1945): HISTORICAL, SOCIAL, AND EDUCATIONAL CONTEXTS
  • САРДИНСКИЯТ ВОЕННОПЛЕННИК ОТ АТАКАТА НА ЛЕКАТА БРИГАДА: ПРЕМЕЖДИЯТА НА ЛЕЙТЕНАНТ ДЖУЗЕПЕ ЛАНДРИАНИ ПО ВРЕМЕ НА КРИМСКАТА ВОЙНА
  • ИЗЧЕЗНАЛИ СОФИЙСКИ СГРАДИ И ПАМЕТТА ЗА СТОЛИЧНИЯ БЛАГОДЕТЕЛ ИВАН ДЕНКОГЛУ
  • НЮФУС ДЕФТЕРИТЕ КАТО ИЗВОР ЗА РЕГИОНАЛНИТЕ ИЗСЛЕДВАНИЯ
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • SOCIAL INCLUSION AND EDUCATION WORK WITH INMATES DURING AND AFTER IMPRISONMENT. REVIEW OF THE INTERNATIONAL CONFERENCE ON SCIENTIFIC RESEARCH AND GOOD PRACTICES AND ITS PUBLISHED COLLECTION OF PAPERS
  • Европейската седмица на спорта #BeActive провокира към активност за десета година
  • ЕКОСИСТЕМНИ ИЗМЕРЕНИЯ НА ИНТЕГРИРАНИТЕ ПОЛИТИКИ И ПРАКТИКИ ЗА ПОДКРЕПА НА ЛИЧНОСТНОТО РАЗВИТИЕ В БЪЛГАРИЯ
  • ОПИТ И НАГЛАСИ НА БЪЛГАРСКИТЕ БИБЛИОТЕКИ КАТО ПАРТНЬОРИ В ОБЛАСТТА НА ДОСТЪПНИЯ ТУРИЗЪМ
  • COLLABORATION BETWEEN SOCIAL WORKERS (CASE MANAGERS) AND SOCIAL PEDAGOGUES IN THE APPLICATION OF THE FAMILY CASE MANAGEMENT MODEL
  • PARADIGMAL FOUNDATIONS OF ACADEMIC INTERACTION BETWEEN SCIENTIFIC INNOVATIONS AND THE PRESERVATION OF CULTURAL IDENTITY
  • ПРЕОБЛАДАВАЩИ НАСТРОЕНИЯ СРЕД БЪЛГАРСКИТЕ УЧИТЕЛИ И УНИВЕРСИТЕТСКИ ПРЕПОДАВАТЕЛИ ОТНОСНО РОЛЯТА НА ИЗКУСТВЕНИЯ ИНТЕЛЕКТ (ИИ) В ОБРАЗОВАНИЕТО
  • НЕОБХОДИМОСТ ОТ ИЗУЧАВАНЕ НА „ЗЕЛЕНО ПРЕДПРИЕМАЧЕСТВО“ В УНИВЕРСИТЕТИТЕ В БЪЛГАРИЯ
  • ТРАНСФОРМАЦИИ НА ПАЗАРА НА ТРУДА И НУЖДАТА ОТ ОБРАЗОВАТЕЛНИ РЕФОРМИ
  • Олег Попов, член на журито на Националния фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“ : Нищо не е толкова лесно, колкото изглежда през обектива
  • Отличиха медалистите от международните олимпиади по природни науки за 2025 г.

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"