Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024

Над 4000 души са валидирали професионалните си умения и знания

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
21-09-2024
в Новини 2024
A A
Снимка – Пресцентър на МОН

4045 души в България са валидирали професионалните си умения и знания и са се сдобили с документ, удостоверяващ компетентностите им през последните 8 години. Данните бяха оповестени по време на първата секторна среща с работодатели, браншови и професионални организации в сектор „Строителство“, организирана по проект „Програма за уменията“ на Министерството на образованието и науката, съобщават от пресцентъра на ведомството.

Една от целите на проекта е именно популяризиране на възможностите за валидиране на професионалните умения и на ученето през целия живот сред различните професионални сектори.

„Ученето през целия живот за нас вече не е само политика, а кауза“, каза заместник-министърът на образованието и науката Таня Михайлова при откриването на срещата. Тя изтъкна, че ако

преди 10 години се е говорило за липса на работна ръка, то днес вече има дефицит на кадри в почти всички сектори.

Затова е важно да се фокусираме изключително сериозно пред предизвикателствата на бъдещето, когато ще се изисква още по-голяма адаптивност на пазара на труда, отбеляза зам.-министърът. Тя посочи, че правилният подход е в съвместната работа на институциите с бизнеса и сътрудничеството на хората, които предоставят обучение с тези, които виждат резултата от него.

„Богатите хора в бъдеще ще са тези, които притежават широк спектър от знания и умения. Които на базата на тези знания и умения биха могли да постигнат добра реализация на пазара на труда и оттам по-добро качество на живот“, заяви главният секретар на Министерството на образованието и науката Любомир Йосифов, който е и ръководител на проекта „Програма за уменията“, финансиран по програма „Еразъм +“.

По време на секторната срещата бяха

представени последните промени в Закона за професионалното образование и обучение

и новият списък на професиите, които ще бъдат по-широкопрофилни. Специално в професионално направление „Строителство“ ще има шест професии – Строителство и архитектура, Водно строителство, Транспортно строителство, Парково строителство, Реставрация на недвижимо културно наследство и Експлоатация и сделки с недвижими имоти с общо 32 специалности.

Към тях може да се добави и професия Геодезия, която влиза в професионално направление „Архитектура, урбанизъм, геодезия“.

Изпълнителният директор на Центъра за енергийна ефективност д-р Драгомир Цанев представи опита на организацията в обучението на възрастни и осигуряването на допълнителни квалификации. Беше подчертана необходимостта от това специално в сектора на строителството.

Много от заетите там работят по конкретни обекти за определен срок. След като приключат те започват работа по друг обект, който има различни характеристики и за реализирането му са необходими конкретни умения. В този случай валидирането на специфични умения и възможностите за допълнителна квалификация биха били полезни и за самите служители, и за строителния бизнес, който търси определен тип специалисти за различните си проекти.

Обърнато беше внимание и на навлизането на дигитализацията и в строителството,

което дава възможност в сектора в бъдеще да бъдат заети и повече жени и млади хора.

В дискусията се включиха представители на работодателски и браншови организации, строителния бизнес, синдикатите, образователни институции, Министерството на труда и социалната политика, Националната агенция за професионално образование и обучение и Регионалното управление на образованието София-град.

Your Image Description

Свързани статии:

415 кандидати в конкурсите за училищни директори МОН и Община Карлово ще работят за по-тясна връзка на бизнеса с образованието Деца от 25 училища и детски градини представят ръчно изработени мартеници на базар в МОН Отличиха призьорите в Националното състезание за ключови компетентности по природни науки

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: ДенятМОНпроектстроителство

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Tворчество: Есета от национален конкурс „Физиката в моя свят“

Следваща статия

Снимка на броя: Григор Димитров и Новак Джокович с открит урок за деца

Следваща статия
Новак Джокович и Григор Димитров с открит урок за деца

Снимка на броя: Григор Димитров и Новак Джокович с открит урок за деца

Българските ученици в Рим съживяват паметта за първото ни светско училище

Българските ученици в Рим съживяват паметта за първото ни светско училище

Училищата със специален час на класа за превенцията на сърдечносъдовите заболявания

Училищата със специален час на класа за превенцията на сърдечносъдовите заболявания

Последни публикации

  • Най-новото училище в Германия е „Алеко“
  • Министър Красимир Вълчев открива учебната година в две училища
  • Литературен клуб „БългарЧЕТА“ към БУ „Звънче“ на Острова учи на любов към книгите
  • Децата от НУ в Стрелча учат миналото на региона в неформална среда
  • Връчиха рекордните 145 Национални дипломи
  • МОН публикува моделите на НВО за 2025/2026 г.
  • Министър Красимир Вълчев: Подкрепяме създаването на национално представителство на ученическите съвети
  • Общ изпит по математика и/или физика за бъдещите инженери
  • 60 000 първокласници получават светлоотразителни гривни за 15 септември
  • Можем ли с големите данни да прогнозираме успеха на ученици
  • Премиер и министър откриха обновена детска градина и училище в община Симитли
  • Валентина Камалиева, началник на РУО – Бургас: Усилията ми ще са насочени към насърчаване културата на учене и взаимодействието с родителите
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 36/2025 г.
  • Докторантка на INSAIT е сред примерите за успешни млади европейски изследователи на ЕК
  • Информационни табла в училищата по повод въвеждането на еврото
  • Снимка на броя: Пожарна безопасност
  • Индустрията на научните измами се разраства: Необходими се спешни мерки, тъй като възходът на генеративния изкуствен интелект допълнително улеснява създаването на фалшива наука
  • Право на платен отпуск при смърт на близък: какво предвижда законът
  • Ръководителите на училищата в София обсъдиха приоритетите за новата учебна година
  • За един малко познат медицински термин
  • Изкуственият интелект влиза в учебните програми
  • Мият дворовете на над 170 училища в София

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"