Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024

Ученици от уязвими групи с по-високи резултати на матурите

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
26-06-2024
в Новини 2024
A A
Тези резултати трябва да бъдат не само задържани, но и надграждани в следващите години във всички училища, смята служебният министър на образованието и науката проф. Галин Цоков. Снимка – Пресцентър на МОН

Зрелостниците от училищата в мрежата „Всеки ученик е отличник“ на Центъра за междуетнически диалог и толерантност „Амалипе“ имат по-високи резултати на държавните зрелостни изпити тази година.

Това стана ясно по време на среща на директорите на училищата със служебния министър на образованието и науката проф. Галин Цоков, съобщава пресцентърът на МОН.

Резултатите за 2023 и 2024 г. на всяко от училищата в мрежата са сравнени самостоятелно,

без да бъдат съпоставяни помежду им, за да се проследи прогресът на отделните образователни институции.

По-високите резултати се обясняват с повишената мотивация на учениците от уязвими групи в резултат на участие в различни кампании и граждански активности – кампания за ученически омбудсмани, доброволчески инициативи и др.

Участниците в конференцията подчертават и положителната роля на предприетите стъпки от МОН за гарантиране на работните места и заплащането на образователните медиатори.

„Една от първите задачи на нашия екип беше промяна в наредбата, с която се осигурява финансиране на дейността на специалистите, работещи с деца и ученици от уязвими групи. Това даде възможност на училищата да получат повече средства и повече такива специалисти да работят в тях. Тяхната роля е важна и за повишаване активността на учениците“, каза министър Цоков.

По думите му, предизвикателство сега е тези резултати да бъдат не само задържани, но и надграждани в следващите години във всички училища.

„Най-добрите идеи и концепции за промяна в образователната система не могат да се осъществят без виждането и подкрепата на директори, педагогически специалисти и хора, които работят в образователната система“, изтъкна министърът.

Проф. Цоков подчерта, че директорите на училища с деца от уязвими групи ще имат изключително важна роля в целия този процес и при намирането на индикатори за измерване качеството на образованието.

В годишната среща на Професионалната директорска общност за интеркултурно образование, организирана от Център „Амалипе“, се включи и началникът на кабинета на служебния министър Наталия Михалевска, както и народният представител Красимир Вълчев.

Your Image Description

Свързани статии:

Зрелостниците избираха между „Приказка за стълбата“ и есе за мълчание Министър Галин Цоков: Всички зрелостници ще получат по 4 т. заради липсващи диаграми в тестовете по български език и литература Министър Галин Цоков: По-добрите резултати на изпитите ни задължават да продължим с реформите Дават близо 40 млн. лв. за обновяване на студентски общежития във Варна

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: "Амалипе"ДЗИматуриМОНпроф. Галин ЦоковРепортер

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Баница и гибаница на обща трапеза

Следваща статия

Проект „Мисия Земя“ премина с успех в с. Алдомировци

Следваща статия
Проект „Мисия Земя“ премина с успех в с. Алдомировци

Проект „Мисия Земя“ премина с успех в с. Алдомировци

Научните списания на „Аз-буки“ продължават възходящото си развитие в Web of Science

Научните списания на „Аз-буки“ продължават възходящото си развитие в Web of Science

Проф. Васил Киров оглави Общото събрание на БАН

Проф. Васил Киров оглави Общото събрание на БАН

Последни публикации

  • Софийският университет и Столичната община подписаха споразумение в сферата на образованието
  • Зам.-министър Емилия Лазарова откри STEM център в столичното 138. СУЗИЕ „Проф. Васил Златарски“
  • За термина амаксофобия
  • Министър Красимир Вълчев: Работата на медиаторите е изключително ценна за образованието и реализацията на децата
  • Сп. „Педагогика“, книжка 9/2025, година XCVII
  • Perceptions of Social Networking through the Prism of Teacher Education Students
  • Зам.-министър Наталия Михалевска: Центровете за подкрепа са партньор на училищата във възпитанието на учениците и разгръщането на таланта им
  • Над 9000 ученици със специални потребности и с изявени дарби са подкрепени по проекта „Успех за теб“
  • Модернизацията на висшето образование изисква задълбочаване на партньорството между университетите
  • Модел за прилагане на подхода на игровизация във висшето образование
  • Ученици от ПГ „Велизар Пеев“ блестят с майсторство на международно изложение
  • Повишаване на говорната компетентност в обучението по английски език на студенти бакалаври: подход, основан на задачи, за подготовката на бъдещи учители
  • A Case Study on University Students’ Performance, Attitudes, and AI Use in Completing an Online Multi-stage EFL Writing Assignment
  • Законова защита при забавени или неплатени заплати
  • Въздействието на себеефективността върху благополучието на студентите в дигиталната ера
  • Генеративен изкуствен интелект в образованието: проблеми и решения
  • Естественият интелект за изкуствения интелект в дигиталното приобщаващо образование
  • Development of Democratic Culture through Contents about the Roma in Classroom Teaching – Students’ Perception
  • Екологично знание в образователната система – възможности за мултиплициране на ефектите
  • Европейската комисия обяви покана за проекти по „Еразъм+“ за 2026 г.
  • „Аз-буки“ се среща с младите таланти на България
  • Че какво без песен е светът

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"