Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2025 Брой 16, 24-29.04.2025 г.

Да помагаш с отворено сърце, без да очакваш нещо в замяна

Всекидневното добротворчество на образователния медиатор от НУ „Захари Стоянов“ в Любимец Дафинка Стоянова

Боряна Трайчева от Боряна Трайчева
28-04-2025
в Брой 16, 24-29.04.2025 г.
A A
Дафинка Стоянова е наградена в категорията „Добротворчество“ на конкурса „Медиатор на годината“ за 2024 г. Снимка Олег Попов

Дафинка Стоянова е образователен медиатор от януари 2024 г. Работи в НУ „Захари Стоянов“ – Любимец, и основната ѝ задача е да бъде мост между училището и семействата – да съдейства на децата в процеса на адаптация към училищната среда и да подкрепя комуникацията между учителите и родителите, често дори ежедневно. Ангажирана е да следи редовно ли посещават учениците училище, при нужда ги придружава до домовете им след края на учебния ден. Организира и различни дейности, които насърчават редовното посещение на училище.

„Започнах тази работа, защото исках да бъда полезна на децата и семействата в нашата общност,“ казва за „Аз-буки“ тя. Това, което най-силно я е привлякло към дейността на образователния медиатор, е именно възможността да помага на ученици, които срещат трудности в училище, да се почувстват приети и разбрани. И с радост споделя, че усилията ѝ дават резултат – децата стават по-спокойни, а родителите им – по-ангажирани с образованието на децата си. Затова и продължава в същия дух.

Децата, с които Дафинка Стоянова работи, са от начален етап на обучение – от I до IV клас. В тази възрастова група ситуациите, с които най-често се сблъсква, са свързани с нередовното посещение на училище и с трудности в ученето, но и с някои поведенчески предизвикателства, а не на последно място – с липсата на комуникация между родителите и учителите. В такива случаи образователният медиатор се стреми да бъде подкрепа и за двете страни и така заедно да намерят решение на проблема.

„Най-трудното е, когато родителите са напълно дистанцирани от училищния живот на децата си – коментира тя. – „Понякога отнема време да спечеля доверието им и да ги убедя, че целта ни е една и съща – доброто на децата.“

Най-голяма радост пък ѝ носи това да забележи промяна – дете, което преди е отсъствало често, да започне да идва с желание. Или пък по-рано неангажиран родител да започне активно да участва в училищния живот.

Дафинка Стоянова е наградена в категорията „Добротворчество“ в конкурса „Медиатор на годината“ за 2024 г.,

организиран от Центъра за междуетнически диалог и толерантност „Амалипе“, за който „Аз-буки“ писа. По думите ѝ, до номинацията се стига благодарение на съвместната работа с училищния екип и разбира се, на положителните резултати, които постигат заедно с децата и техните семейства.

„За мен добротворчеството е да помагаш с отворено сърце, без да очакваш нещо в замяна. Да виждаш нуждата и да откликнеш – с жест, с дума, с подкрепа или просто с присъствие. А признанието в конкурса „Медиатор на годината“ е изключителна чест. То означава, че усилията ми са забелязани и оценени,“ споделя тя.

На въпроса

какъв съвет би дала на някого, който тепърва започва работа като образователен медиатор,

Дафинка Стоянова отговаря: „Бих му казала да бъде търпелив и искрен. Да вярва в смисъла на работата си и да не се отказва дори когато изглежда трудно. Най-важното е да изгради отношения на доверие – доверието е ключът към всяка промяна.“

 

Таня Тошева, директор на НУ „Захари Стоянов“ – Любимец:

„За нас и за нашето училище образователният медиатор е от изключително значение. Дафинка Стоянова е част от общността, тя познава абсолютно всички и изцяло ни съдейства в работата с учениците от уязвими групи, с проблемните деца… Дори проектът „Успех за теб“ да приключи, ще продължим да работим с нея. Наистина, има доста проблемни деца, но тя успява да се справи и е изключително мотивирана. Особено след като бе номинирана и наградена, това за Дафинка е стимул да продължи напред. Непрекъснато получаваме нейното съдействие под каквато и да е форма и по което и да е време на денонощието – тя винаги е на линия, изключително отдаден човек е.

Your Image Description

Свързани статии:

Като голямо задружно семейство EduBurgas събра над 500 участници край морето STEM център отвори врати в гимназия в Дупница България винаги е била земя на хора с напредничава мисъл

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: НУ „Захари Стоянов“ – Любимецобразователен медиаторПрофили„Медиатор на годината“ 2024

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

От чина зад волана на трактора

Следваща статия

Нарастват стипендиите за студенти и докторанти

Следваща статия
Нарастват стипендиите за студенти и докторанти

Нарастват стипендиите за студенти и докторанти

Средната такса за висше училище от есента ще бъде 1050 лв.

Средната такса за висше училище от есента ще бъде 1050 лв.

Учене чрез изкуства: Над 10 училища разработваха иновативни уроци и методи на преподаване

Учене чрез изкуства: Над 10 училища разработваха иновативни уроци и методи на преподаване

Последни публикации

  • Министър Вълчев с последна информация за организацията на матурите
  • Заедно сме по-добри
  • Магията на думите
  • Шимпанзета оказват първа помощ
  • 190 години просветно дело в Якоруда
  • В МОН действа щаб във връзка с проблемите с транспорта в София и предстоящите матури
  • Изкуството да отстояваш позиции
  • Българска ученичка завоюва първа награда за физика и астрономия в САЩ
  • В крак с новите технологии
  • Млади звезди се захранват с хаоса, за да изградят планети
  • Красотата на детството
  • Министър Вълчев гостува на Нов български университет
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2025, година XXXIII
  • Подкрепа за развитие на дуалното обучение
  • Еврокомисията инвестира 1,25 млрд. евро в научни изследвания
  • Министър Красимир Вълчев откри STEM център в Костенец
  • В един от най-престижните университети в САЩ ще се преподава български език
  • The Psychosocial Dimensions of Bulgarian Migration to Italy
  • Аспекти от културното наследство на област Стара Загора: многообразие и обществена значимост
  • Вторият държавен съд (1910 – 1914) и обвиненията срещу бившия министър-председател П. Гудев (1907 – 1908)
  • Испански дипломати за историята на Балканите и за българите XVIII – XIX в.
  • Educational-Intellectual Centres in the Ukrainian Baroque Era and Their Role in Cultural Interactions with The South Slavic World

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"