Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2025 Брой 21, 29.05 - 04.06.2025 г.

Всяка извървяна стъпка дава резултат

СУ „Св. Паисий Хилендарски“ в Кресна е подкрепяно от бившите си възпитаници, сред които е и капитанът на националния отбор по футбол Кирил Десподов

Стела Маринова от Стела Маринова
31-05-2025
в Брой 21, 29.05 - 04.06.2025 г.
A A
Снимки СУ „Св. Паисий Хилендарски“ – Кресна

В последния учебен ден за абитуриентите Средно училище „Св. Паисий Хилендарски“ в Кресна не само тържествено изпраща випуск 2025, но и награждава най-изявените си възпитаници. Така и най-малките  виждат, че за да стигнат до този момент, зрелостниците са изминали много крачки.

„Искаме да покажем, че пътят от встъпването в училището в I клас до изпращането в последния учебен ден и сбогуването с училищното знаме е въпрос на усилия. Както и че постигнатото от тях в XII клас е резултат на всяка стъпка, която са направили през изминалите 12 години“, споделя пред „Аз-буки“ директорката на училището в Кресна Драгомира Тасева.

Връчена е и Паисиева награда за най-големи лични постижения на олимпиади и състезания на областно ниво и принос в издигането на авторитета на училището.

Тази година с нея е удостоена деветокласничката Мишел Илиева.

За трета година поред носителят на Паисиевата награда получава и стипендия „Десподов“, основана от капитана на националния отбор по футбол Кирил Десподов, който е възпитаник на Средното училище в Кресна. Тази година стипендия получава подгласничката на Мишел – седмокласничката Ангела Ангелова.

Двете стипендии са връчени по време на първото издание на детския футболен турнир „България, децата и футболът“, който се организира по инициатива на българския национал. Десподов дава неговото начало, воден от обичта към първото си училище, където е пламнала неговата страст към футбола. Целта на турнира е да популяризира играта сред учениците, да ги провокира да тренират и да водят активен начин на живот, както и да популяризира училището.

Драгомира Тасева, директор

„След като отбелязахме най-светлия български празник – 24 май, отново имаме повод за гордост. В нашето училище се роди денят на футбола в Кресна. Отново бе празник благодарение на реализирана мечта на едно момче да стане футболист. То се е превърнало в достоен мъж, който с чест носи националната фланелка – Кирил Десподов. Това е празник за малки и големи, за учители и ученици, за участници и гости“, споделя с гордост директорката.

В първото издание на Турнира участват осем отбора – представители на училища от съседни общини, с които Средното училище в Кресна поддържа контакти. След оспорван финал купата отива при учениците от СУ „Братя Петър и Иван Каназиреви“ в Разлог. Младите таланти получават още множество награди, медали и купи на Кирил Десподов, а незабравимите емоциите ще останат в сърцата на всички още дълго време.

„Всеки успешен човек, излязъл от малка община, се връща към родното си училище с умиление и се опитва по различни начини или с инициативи да го подпомага. Бившите ни възпитаници винаги са стоели зад нас“, споделя с гордост директоркатаТасева.

През изминалите няколко година в гимназията се реализират срещи и тематични беседи с известни личности, включително и с нейни възпитаници.

„Искаме да покажем, че образованието, което дава малкото училище, е на необходимото ниво. За учениците и за родителите им това е показателен пример, че продължавайки гимназиалното си обучение при нас, подготовката, която можем да им дадем за реализация след завършване на средно образование, е с нужното качество“, казва още директорката.

В СУ „Св. Паисий Хилендарски“ се обучават 350 ученици. За всички класове от начален етап е осигурена и целодневна организация на обучение. Последните пет години в приема след VII клас се предлага паралелка с профил „Софтуерни и хардуерни науки“, предвид потребностите на новото време, дигитализацията във всички сфери и необходимостта от владеене на чужд език.

„Всяка година тя се реализира почти на максимум, което е показателно за работата на колегите и за това, че родителите виждат предимството на малкото училище“, посочва директорката.

С оглед на преструктурирането на план-приема в VIII клас занапред обмислят да предложат и обучение по професия. „Тя отново ще обхваща дигиталната грамотност на учениците и усвояването на чужд език, които се превръщат в неизменна част от нашето всекидневие, независимо с какво ще продължат да се занимават зрелостниците след завършването си“, коментира Тасева.

Колективът, който се грижи за развитието на децата, е от 51 души и през последните години се подмладява.

„Добър екип сме, на който мога да разчитам, както и те на мен. Новопостъпилите колеги са мотивирани да работят, и го показват с резултатите, които имаме и на олимпиади, и състезания“, посочва събеседничката ми.

В училището се предлагат 13 клуба за занимания по интереси, които обхващат начален и прогимназиален етап.

Имат три клуба и по Националната програма „Заедно в изкуствата и спорта“. Могат да се похвалят с дейностите на вокална група „Пирински звуци“. Резултатите от заниманията под ръководството на Георги Петков се виждат от първите спечелени отличия. Петокласниците Симеон Иванов и Йоана Анастасова се класират на първо място с песента „Чуй ме, Дилмано“ в раздел „Дуети“ на петия училищен фестивал „Да пребъде младостта“, който се провежда в СУ „Братя Петър и Иван Каназиреви“ – Разлог.

Всяка година се увеличават желаещите да участват и в клуба по фотография на Димитър Лазаров.

„Той е занимателен, интригуващ и обаятелен учител, който съумява да ангажира учениците си“, посочва директорката. И допълва, че по време на футболния турнир учителят е награден с почетна грамота „Неофит Рилски“ на МОН за особено големи заслуги в сферата на образованието. Още преди клубът да премине по дейностите по Националната програма, имат и отличен ученик на национален конкурс за снимка. Лазаров води и още една група – по „Безопасност на движението по пътищата“, с която тази година заемат четвърто място на областния кръг.

Третата група по Националната програма е групата по волейбол с ръководител Иван Златков. Тя се сформира всяка година. Показателен е интересът на учениците към спорта и физическата активност, отбелязва събеседничката ми.

Ръководителят на арт клуба по изобразително изкуство Милена Иванова също дава тласък на развитието на талантливи ученици. Те участват в различни конкурси и имат редица спечелени първи места на национално ниво. Всяка година учениците участват и заемат призови места в Националния конкурс с международно участие за детска рисунка „С очите си видях бедата“.

„Възползваме се от всички възможности за допълнителни занимания, тъй като учениците имат различни интереси. По този начин има за всекиго по нещо. Отличията им са стимул за останалите ученици да взимат участие в клубовете и заниманията, които предлагаме“, казва директорката.

От тази учебна година съвместно с Центъра за социална рехабилитация и интеграция в Кресна е въведена лечебна гимнастика за малчуганите от начален етап. Заниманията се предоставят безвъзмездно след подпълване на заявление от родителите.

„Подехме инициативата във връзка със сколиозата при малките деца, която е следствие от прекомерното задържане пред екраните на електронни устройства. Всяка седмица по график всички класове от I до IV ходят на лечебна гимнастика там“, обяснява Тасева, която изказва благодарност на Центъра и неговия ръководител Гергана Симова.

Родителите са другата неразделна част от училищния живот.

По думите на директорката, предимство на малкия град е, че всички се познават, затова и комуникацията е по-лесна. „За радост, срещам разбиране от страна на родителите и успяваме да ги включваме активно в училищния живот на техните деца. Комуникацията между училище, учители и родители е на добро ниво“, категорична е тя.

Наскоро във II клас например се провежда инициатива „Родители в час“, по време на която родители влизат в класните стаи и показват интригуващи за учениците професии и хобита, които имат. През годините са провеждали няколко подобни събития, а желанието е от следващата година тези срещи да станат традиционни и да се въведат в повече класове.

„Учениците проявяват по-голям интерес, когато виждат нещо представено от външен човек, който не е техният учител – било то родител или известна личност“, казва още Тасева.

Стараят се да обновяват материалната базата според възможностите на бюджета си и немалка част благодарение на национални програми. А когато някой влезе в двора на училището в Кресна, веднага бива впечатлен от портретите на Васил Левски, Христо Ботев, Райна Княгиня, Паисий Хилендарски и други важни за историята на страната ни личности, изрисувани върху стъклата на един от общо четирите корпуса на школото. Те са дело на Бойко Ребреев –старши учител в начален етап, който има и други реализирани проекти.

Всички кабинети на I и II клас вече са оборудвани с дисплеи и нови лаптопи по STEM проекта за високотехнологични оборудвани и свързани класни стаи, финансиран по Националния план за възстановяване и устойчивост. Така учителите използват електронните ресурси към учебниците по удобен за тях начин с цел онагледяване на учебния материал. Предстои завършването и на STEM кабинетите по природни науки.

Фоайетата в училището и кабинетите по български език и литература и по география и икономика също са обновени. Преди години библиотеката е реновирана със средства от бюджета на школото. Тя често се посещава от най-малките читатели в начален етап. Те провеждат и тържества в нея.

По повод 100-годишнината на СУ „Св. Паисий Хилендарски“ в Кресна, отбелязана през 2024 г., в училищния двор поставят постамент във формата на катедра с отворена книга. Това се случва по инициатива и със съдействието на служителите в училището, местната власт, както и с безвъзмездния труд на местен гражданин и занаятчия. Около постамента има и алея с цветя и дървета, която учителите и учениците обновяват всяка пролет.

Your Image Description

Свързани статии:

Тервел Замфиров, световен шампион по сноуборд за младежи, студенти и мъже: Ден, в който не науча нещо ново, е безсмислен за мен Да се завърнеш в родното школо Габровски малчугани с нова придобивка Да облечеш всяка идея в действие

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Кирил ДесподовКреснаПаисиева наградаРегионистипендияСУ „Св. Паисий Хилендарски“успехи

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

България в образи и думи

Следваща статия

Цената да бъдем красиви

Следваща статия
Цената да бъдем красиви

Цената да бъдем красиви

Всички живи организми излъчват сияние

Всички живи организми излъчват сияние

Вълшебни години

Вълшебни години

Последни публикации

  • Храни и пития – от Ориента до столовата
  • Зам.-министър Лазарова се срещна с учителите от ПГ „Цар Иван Асен II“ в Хасково
  • И аз уча там! И аз боядисвам там!
  • „Златна ябълка“ за героите на децата
  • Вълшебни години
  • Всички живи организми излъчват сияние
  • Цената да бъдем красиви
  • Всяка извървяна стъпка дава резултат
  • България в образи и думи
  • Нередовният сън вреди на сърцето
  • Министър Красимир Вълчев: Качеството е най-важният капитал на висшите училища
  • Performance improvement and validation of a high temperature test fixture by virtual prototyping
  • Optimizing the mass of an orientation module for delta robots
  • НАТФИЗ отваря филиал в Бургас
  • Robust analysis of a quadrocopter
  • How to select projects and allocate funds to obtain the total maximum profit for facing many different investment projects in the production strategy management plan of discrete production enterprise
  • Application of computer modelling and simulation systems and intelligent decision support technologies in control systems
  • Budget-oriented control system for intelligent building automation modules with feedback
  • Artificial intelligence and biometric technologies in defense: algorithms and challenges
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2025, година XLXII
  • Research on artificial neural networks as a regulator for an aviation DC generator
  • Вълшебство и интерпретация

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"