Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2025 Брой 9, 06-12.03.2025 г.

Чарът на часовниковите кули

Нараства броят на участниците в националния конкурс „Българските архитектурни паметници в макети“

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
10-03-2025
в Брой 9, 06-12.03.2025 г.
A A
Снимки Емилиян Ялъмов

Повече участници изпращат свои творби за Националния конкурс „Българските архитектурни паметници в макети“, отчитат неговите организатори от ЦПЛР – ОДК, Варна, с директор Монка Николова. Проявата се провежда със съдействието на Община Варна, Регионалното управление на образованието и МОН.

Конкурсът е включен в Националния календар на МОН

за изяви по интереси на деца и ученици и в Програмата с мерки за закрила на деца и ученици с изявени дарби.

Общо 137 макета на 137 ученици от 39 населени места и 19 области в страната са изпратени за XIV издание на Конкурса. Преди година участниците бяха 119, или два пъти повече в сравнение с 2023 г.

Темата на надпреварата тази година е „Часовникови кули“,

като учениците от I до XII клас трябва да пресъздадат съществуващ обект. Желателно е макетът да е съпътстван с информация за постройката и с нейна снимка.

Класирането е дело на жури с председател инж. Севдана Таушанова – строителен инженер, и членове – д-р арх. Христо Топчиев и инж. Николай Денчев, строителен инженер.

В първа група (I – III клас)

победител е Михаела Новакова (II клас, ОУ „Цар Симеон I“ – Варна). Втори и трети се нареждат Симеон Петков (II клас, Експедиция „Млад археолог“, ЦПЛР – ОДК, Шумен) и Константин Василев (II клас, ОУ „Цар Симеон I“ –  Варна). Поощрение получава Карина Михайлова (I клас, 10. ОУ „Алеко Константинов“ – Перник).

Във втора група (IV – V клас)

печели Сезен Осман (IV клас, 2. ОУ „Д-р Петър Берон“ – Шумен). Сред призьорите са и Алина Михайлова (V клас, 10. ОУ „Алеко Константинов“ – Перник) и Максим Кръстев (V клас, ОУ „Петко Р. Славейков“ – Варна). Поощрени са Пресиян Лилаков (IV клас, ОУ „Васил Левски“ – Кнежа) и Ферия Бекташ (V клас, ОУ „Св. св. Кирил и Методий“ – с. Ръжена, обл. Стара Загора).

В трета възрастова група (VI – VII клас)

на първо място е класиран Георги Никитов (VI клас, СУ „Любен Каравелов“ – Несебър). Второто място печели Джулия Ангелова (VI клас, Пето основно училище „Митьо Станев“ – Стара Загора), а трети е Любомир Балчев (VI   клас, СУ „Любен Каравелов“ – Несебър). Журито присъжда поощрение на Дария Стамболова (VI клас, ОУ „Отец Паисий“ – Мартен, обл. Русе), Мартина Евгениева (VI клас, ОУ „Христо Ботев“) и Тони Добрев (VI клас, ЦПЛР – Аксаково).

Стефания Стефанова (IX клас, НУИ Варна) – I място
В четвърта група (VIII – XII клас)

първите трима са Стефания Стефанова (IX клас, Национално училище по изкуствата „Добри Христов“ – Варна), Валентина Нейчева (XI клас, Национална гимназия по сценични и екранни изкуства – Пловдив) и Иван Кедиков (IX клас, ПГСАГ „Ангел Попов“ – Велико Търново). Поощрени са Дебора Тодорова (XI клас, ПГГСД „Николай Хайтов“ – Варна) и Цветина Дренска (X клас, 9. френска езикова гимназия „Алфонс дьо Ламартин“ – София).

Церемонията по връчването на наградите на лауреатите от Конкурса се провежда на 1 март в Пленарната зала на Община Варна.

Специални награди

Призът на кмета на Варна е присъден на Ивона-Сияна Станева (XII клас ПГСАГ „Ангел Попов“ – Велико Търново).

Специалната награда на Националния дворец на децата – София, отива при Валерия Делчева (XI клас, СУ „Отец Паисий“ – Мадан).

Наградата на ЦЛПР – ОДК, Варна, получава Георги Димитров (VI клас, ЦПЛР – Аксаково).

Съюзът на архитектите в България – Дружество Варна, отличава Доминик Делийски (VII клас, ОУ „Свети Иван Рилски“ – Варна).

Камарата на архитектите в България – Регионална колегия, Варна, награждава Павлета Георгиева (II клас, ОУ „Цар Симеон I“ – Варна).



Your Image Description

Свързани статии:

Музикална феерия с дъх на вълни Оживели герои Красотата на момента Откровения

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: ВарнаконкурсСлед часоветеЦПЛР – ОДК - Варна„Българските архитектурни паметници в макети“

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

SUSTAINABILITY EMBEDDEDNESS IN KEY CHARACTERISTICS OF PROCLAIMED ORGANIZATIONAL CULTURE

Следваща статия

THE CIRCULAR ECONOMY – THE NEW WAY FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT OF EUROPEAN UNION

Следваща статия

THE CIRCULAR ECONOMY – THE NEW WAY FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT OF EUROPEAN UNION

Ученици събраха над 1700 килограма непотребен текстил

Ученици събраха над 1700 килограма непотребен текстил

VOLATILE ORGANIC COMPOUNDS SAFETY LEVELS DURING CRUDE OIL SPILLS

Последни публикации

  • Министър Красимир Вълчев: Качеството е най-важният капитал на висшите училища
  • Performance improvement and validation of a high temperature test fixture by virtual prototyping
  • Optimizing the mass of an orientation module for delta robots
  • НАТФИЗ отваря филиал в Бургас
  • Robust analysis of a quadrocopter
  • How to select projects and allocate funds to obtain the total maximum profit for facing many different investment projects in the production strategy management plan of discrete production enterprise
  • Application of computer modelling and simulation systems and intelligent decision support technologies in control systems
  • Budget-oriented control system for intelligent building automation modules with feedback
  • Artificial intelligence and biometric technologies in defense: algorithms and challenges
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2025, година XLXII
  • Research on artificial neural networks as a regulator for an aviation DC generator
  • Вълшебство и интерпретация
  • За лидерството в образованието – с факти и аргументи
  • Две начала. Словашкият сюрреализъм и неговият европейски контекст
  • По стъпките на Ботев
  • Бакалавърските програми трябва да бъдат по-широко специализирани
  • STEM център и нов физкултурен салон за учениците в с. Скравена
  • Етнорелигиозната политическа субкултура в България – история на възникването ѝ, основни характеристики и предизвикателствата пред нея (1878 – 1934)
  • Постистината като езиков и културен феномен
  • Educational Gains of Digital Transformation in Academic Libraries: The Case of Istanbul University’s DijitalKütüpİST Project
  • Предизвикателства и предимства при внедряване на STEM/SТЕАМ проекти в училищното образование в България
  • Икономически университети организират единен приемен изпит по математика на 15 юни

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"