Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2025 Брой 3, 23 – 29.01.2025 г.

Детски градини обменят добри практики

Стела Маринова от Стела Маринова
23-01-2025
в Брой 3, 23 – 29.01.2025 г., Новини 2025
A A
Децата в музея
Снимки Ивайло Конов

Първата научно-практическа конференция „Добротата и обичта водят развитието на детето към бъдещето“ се проведе в София.

Темата на конференцията е „Реални измерения на качеството на предучилищното образование“ .

Събитието е по идея на Иванка Харбалиева – директор на 99. ДГ „Брезичка“ и председател на столичната секция на Сдружението на директорите в средното образование в Република България (СДСОРБ).

Регионалното управление на образованието – София-град, е съорганизатор на форума.

Той се провежда и със съдействието на Синдиката на българските учители.

Конференцията включва два модула. В рамките на първия 10 столични детски градини провеждат открити педагогически ситуации, които са посетени от

над 180 директори и учители на детски градини.

Програмата на втория модул включва представяния на две теми .

Първата е „Социални умения и емоционални компетентности на детския учител за работа с деца и родители“ с лектор проф. д-р Мария Баева.

Другата тема е „Технология за оценяване качеството на труда на учителя“ с лектор доц. д-р Емил Бузов, презентации на добри педагогически практики, както и на възможностите за професионалното развитие с подхода „Реджо Емилия“.

Втората част на форума се провежда в Националната галерия „Квадрат 500“. Там, още преди гостите да пристигнат, в три от залите се разполагат малки художници от три столични детски градини.

Малчуганите от 99. ДГ „Брезичка“ са в залата, посветена на модерното изкуство, от 67. ДГ „Чучулига“ – в залата с картини на Златю Бояджиев, а от 8. ДГ „Проф. Елка Петрова“ – в залата на българското изкуство от средата на XIX век.

Децата изработват рисунки, свързани със залите, в които се намират. С тях малките художници радват гостите при влизането им в Националната галерия, а преди да започне научната част, ги поздравяват с песни и танци.

„Целта на конференцията е да се покаже качеството на детските градини на терен и да се представят добрите практики под формата на презентация“,споделя пред „Аз-буки“ Иванка Харбалиева.

Тя посочва, че ролята на научните работници е да сложат рамката и да покажат накъде трябва да се ориентират гостите.

„Отзивите от колегите са страхотни. Щастлива съм от това, което се случи“, казва още тя.

Участието във форума става след предварителна регистрация.

Директорката на ДГ „Брезичка“ разкрива, че интересът към научно-практическата конференция е голям.

Капацитетът на стаите, в които ще се провеждат откритите практики, се запълва само за 10 минути, след като обявяват събитието.

Свободните места за „Квадрат 500“ свършват за 6 часа.

При представянето на откритите педагогически ситуации няма ограничения в темите.

Идеята е всеки да покаже това, в което е най-силен. А темите са:

  • „Пътешествие в света на детската литература – играя, изразявам се, споделям и творя“ (7. ДГ „Детелина“);
  • „Какъв да стана ?“ ( 8. ДГ „Проф. Елка Петрова“);
  • „Вълшебното електричество“ ( 35. ДГ „Щастливо детство“);
  • „Изграждане на представа за число при 6 – 7-годишните деца и адаптиране на образователното съдържание за деца със СОП“ (37. ДГ „Вълшебство“);
  • „Весели фигури“ (75. ДГ „Сърчице“);
  • „Грижа за животните през зимата“ (79. ДГ „Слънчице“);
  • „Създаване на образователна среда за деца със СОП и възможности за адаптиране на децата със СОП в общообразователните групи в зависимост с потребностите и възможностите на съответното дете“ (99. ДГ „Брезичка“);
  • „Играя със звуковете в думата“ (130. ДГ „ Приказка“);
  • „Музикотерапия за деца със СОП“ (171. ДГ „Свобода“);
  • „Мога да броя, количествени отношения + лего“ (184. ДГ „Мечо Пух“).

На откритата практика в 99. ДГ присъства и началникът на Регионалното управление на образованието – София-град, д-р Ваня Кастрева.

По време на заниманията са представени работни моменти и моделът на „Брезичка“, по който работят успешно с децата със специални образователни потребности вече над 6 години.

„В четвъртък по 6 – 7 деца от специалната ни група, които имат възможност, прекарват в общообразователни групи толкова, колкото могат – по 30 минути, по час. Увеличаваме постепенно времето“, разяснява директорката и допълва:

„Пред гостите ни показахме работа в специалната ни група, нашите ерготерапевт, артпсихолог, ресурсен учител, логопеди, семеен психолог, който работеше с емоциите на терен, както и една от общообразователните групи, в които работеха две деца от специалната група“.

В заниманията учителите използват и съвременните технологии – интерактивен под, който дава възможност на децата с крачета под формата на игра

да откриват букви и цифри, да решават задачи.

Моделът е представен и във втората част на конференцията.

За презентацията си педагозите от ДГ „Брезичка“ заснемат и родители, които разказват за модела, какво са видели и усетили, какво според тях в дало резултат и какво трябва да се промени.

Харбалиева споделя, че първоначалната ѝ идеята е била да има открити практики във всички 24 района в столицата, но тъй като е първо издание на конференцията, решават да се ограничат.

Тя изразява надежда следващата година да имат възможност форумът да се проведе в рамките на два дни. Така ще имат време за повече представяния. Едно е сигурно – фокусът отново ще бъде върху детските градини.

Харбалиева мечтае идеята да се разрасне на национално ниво, за да могат да бъдат представени и примери от провинцията.

Your Image Description

Свързани статии:

Ученици във физкултурен салонИзграждат физкултурен салон на Професионалната гимназия в Дулово Планетариум в СмолянЗа 10 месеца над 2300 деца и ученици са посетили Планетариума в Смолян Проф. Роберт Шльогл стана „доктор хонорис кауза“ на Софийския университет За четвърта поредна година Центърът за междуетнически диалог и толерантност „Амалипе“ раздаде наградите в конкурса „Медиатор на годината“. Церемонията за връчване на отличията на призьорите за 2024 г. се проведе в Министерството на образованието и наукатаОтличиха образователните медиатори на 2024 г.

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: ДенятДобри практики

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Вестник „Аз-буки“ – брой 3/2025 г.

Следваща статия

Компенсирането на разходите за електроенергия на детски градини и училища продължава до края на март 2025 г.

Следваща статия
Държавата компенсира разходите за електрическа енергия на училища, детски ясли и градини за половин година

Компенсирането на разходите за електроенергия на детски градини и училища продължава до края на март 2025 г.

Езикова компетентност и компетентност на учениците за здравословен начин на живот – пилотно диагностично изследване в първи гимназиален етап

Проучване на педагогическото мнение по отношение на екологичното образование в извънкласна и извънучилищна среда

Последни публикации

  • Връчиха първите Национални награди за приобщаващо образование
  • МОН ограничава максимално задължаването за закупуване на допълнителни учебни помагала от учебната 2025/2026 г.
  • Поскъпват процедурите, извършвани от Националната агенция за оценяване и акредитация 
  • Три нови позиции в Списъка със специалностите от професии с очакван недостиг на пазара на труда
  • Да учиш сред природата
  • Третокласници написаха книга за доброто
  • Motion and control of surface-shaping mechatronic neural network
  • Integrating STEMM principles in laparoscopic surgery training
  • Synthesis, training and analyzing the performance of an artificial neural network (ANN) for controlling the longitudinal motion of an unmanned aerial vehicle
  • Surface-shaping mechatronic neural network
  • Multi-criteria optimization of the structure of an automated assembly system
  • On modelling robotic manufacturing systems
  • Designing robotic cells in the environment ROBOGUIDE
  • Design of an automatic machine for simultaneous parallel processing of prismatic parts
  • 225 години духовност и традиции
  • 561 български младежи ще пътуват безплатно из Европа
  • Classification of 3D print technologies
  • Importance of sheet metal processing technologies in the process of development of feeding systems
  • Optimizing assembly cost estimation using 3C: focus on welding and mechanical fasteners
  • Enhancing cost efficiency in manufacturing through 3C: an excel-based solution
  • Министър Красимир Вълчев: Да научим децата да бъдат дигитални създатели
  • 10 удивителни срещи в Трявна

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"