Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2025

Над 46 000 студенти ще получат подкрепа за професионалната си реализация

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
03-06-2025
в Новини 2025
A A
Снимка МОН

Над 46 000 студенти в цялата страна ще бъдат обхванати в дейности, насочени към повишаване на възможностите им за професионална реализация. Това ще се случи чрез проекта с европейско финансиране „От висше образование към заетост“. Чрез него Министерството на образованието и науката ще осигури практически обучения в предприятия и организации и ще апробира дуално обучение във висшите училища, съобщава Пресцентърът на МОН.

Предвидени са и дейности за подкрепа на студенти и преподаватели

за развитие и преподаване на предприемачески умения и финансова грамотност, както и за кариерните консултанти от университетите за проследяване професионалната реализация на дипломиралите се студенти.

Информационната система на Проекта, чрез която ще се организират всички дейности по реализацията на студентските практически обучения, вече е отворена. Желаещите да се включат в студентски практики студенти и работодатели могат да заявят участието си, като се регистрират на адрес edujobs.mon.bg.

На този адрес работодателите ще публикуват обяви за позиции, на които могат да се провеждат студентски практики, а студентите ще могат да кандидатстват за тях. Общо 44 висши училища са партньори по Проекта и те също ще работят през информационната система – ще осъществяват организацията, подбора и контрола по цялостния процес. По този начин платформата ще свързва обучаеми, университети и бизнес в единна дигитална среда. Всеки студент, който се обучава в акредитирано българско висше училище, което е партньор по Проекта, ще има възможност да се включи в практическо обучение.

С инициативата се цели по-тясна връзка между висшето образование и пазара на труда,

като се насърчава участието на бизнеса в обучителния процес. Студентите ще придобиват практически опит в предприятия, институции и организации в съответствие с профила на обучението си. Работодателите ще могат да се включат като обучаващи организации и да привлекат млади кадри с актуални знания.

Практическите обучения по Проекта ще обхванат над 40 000 студенти в две форми – студентска практика и апробиране на дуално обучение. Повече от 16 000 от тях ще се включат в студентски практики в направленията технически науки, педагогически науки, природни науки, математика и информатика. Над 2500 студенти ще преминат през пилотен модел за дуално обучение, съчетаващ академична и реална работна среда.

След успешно приключване на практическото обучение студентът получава от висшето училище удостоверение. За всяка успешна приключила и потвърдена студентска практика студентът получава стипендия в размер на 1080 лв., а за всяко успешно приключило и потвърдено апробиране на дуално обучение – 1800 лева.

Проектът предвижда също поредица от събития и обучения, отворени за студенти от различни специалности.

Над 6000 студенти ще се включат в тази част на Проекта, която обхваща студентски клубове по социално предприемачество и иновации, хакатони, бизнес симулации, обучения по финансова грамотност и зелени технологии. Част от дейностите ще бъдат и срещи с дипломирани възпитаници на висшите училища с цел обмен на опит и вдъхновяване за нови кариерни пътища.

Проект BG05SFPR001-3.002-0001 „От висше образование към заетост“ се изпълнява от Министерството на образованието и науката като конкретен бенефициер по Програма „Образование“ 2021 – 2027 г., съфинансирана от Европейския социален фонд плюс.

Общият бюджет на проекта възлиза на 187 247 591 лв., а дейностите по него ще се изпълняват до края на 2029 г.

Your Image Description

Свързани статии:

МОН подготвя два проекта за развитие на висшето образование Министър Вълчев: За да бъдем успешни, трябва да мотивираме студентите ни да учат всеки ден Народни представители предлагат държавата да субсидира второ висше само за приоритетни и защитени специалности Започва „ДОМИНО 2“ за развитие на дуалното обучение

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: висше образованиеДенятдуално обучениепазар на трудапрофесионална реализация

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Софийският университет излъчи „Студент на годината“

Следваща статия

МОН публикува верните отговори от Националното външно оценяване по български език и литература за IV клас

Следваща статия
МОН публикува за обществено обсъждане промени в Закона за предучилищното и училищното образование

МОН публикува верните отговори от Националното външно оценяване по български език и литература за IV клас

Кръговата икономика и образованието във фокуса на нов сборник на „Аз-буки“

Кръговата икономика и образованието във фокуса на нов сборник на „Аз-буки“

МОН публикува за обществено обсъждане промени в Закона за предучилищното и училищното образование

МОН публикува верните отговори от националното външно оценяване по математика за IV клас

Последни публикации

  • Идеите на младите променят света
  • Висши училища с единен изпит по математика
  • „Европа в моето училище“
  • Успешни проекти на форума „Наука за бизнес“
  • Промени за приема в държавни висши училища
  • Дъжд от книги
  • МОН публикува верните отговори от националното външно оценяване по математика за IV клас
  • Кръговата икономика и образованието във фокуса на нов сборник на „Аз-буки“
  • МОН публикува верните отговори от Националното външно оценяване по български език и литература за IV клас
  • Над 46 000 студенти ще получат подкрепа за професионалната си реализация
  • Софийският университет излъчи „Студент на годината“
  • Служебен ректор в Тракийския
  • Над 400 училищни STEM центъра вече са открити
  • Над 59 000 четвъртокласници на национално външно оценяване по български език и литература и по математика
  • На околосветско пътешествие в Перник
  • Излезе първо класиране за прием в I клас в София
  • Кариерен форум за студенти в София
  • Професии с традиции
  • Кой познава най-добре правилата на пътя
  • Критичен поглед към съвремието
  • Храни и пития – от Ориента до столовата
  • Зам.-министър Лазарова се срещна с учителите от ПГ „Цар Иван Асен II“ в Хасково

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"