Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2025

Предложение: Министерският съвет да иска закриването на неработещи висши училища

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
08-04-2025
в Новини 2025
A A

Министерският съвет да може да предлага на Народното събрание закриването на висше училище, което трайно не осъществява образователен процес, предвижда законопроект за изменение и допълнение на Закона за висшето образованиеМинистерският съвет да може да предлага на Народното събрание закриването на висше училище, което трайно не осъществява образователен процес. Това предвижда законопроект за изменение и допълнение на Закона за висшето образование. Предложението е внесено от председателя на Парламентарната комисия по образованието и науката Андрей Чорбанов и група народни представители. 

В момента Министерският съвет може да предлага на народните представители единствено закриването на държавно висше училище. Народното събрание може да закрие университет, и ако той нарушава изискванията на Закона за висше образование или други нормативни актове, регулиращи висшето образование, като това е установено от проверка на МОН, или ако получи два последователни отказа за институционална акредитация или такава не е поискана в предвидените в ЗВО срокове. Закриване може да се гласува и по искане на учредителите на частно висше училище.

„Когато висше училище спре да осъществява образователен процес за дълъг период (трайно), това може да доведе до сериозни негативни последици за качеството на образованието в страната. Чрез приемането на предложените промени в закона се цели да се запази и повиши качеството на висшето образование. Закритото училище ще освободи ресурси, които могат да бъдат използвани за укрепване на други висши училища и научни организации, които активно и ефективно допринасят за развитие на образованието и научната дейност“, посочват в мотивите си към предложението депутатите.

Те отбелязват още, че

когато висшето училище трайно не осъществява образователен процес, то не изпълнява основната си функция

да осигурява качествено обучение и подготовка на кадри за различни професионални области и не оправдава своето съществуване.

В същото време, поддържането на висше училище, което не осъществява образователен процес, води до влошаване на репутацията на всички университети, неизпълнение на основните цели на висшето образование – достъп и качество, ненужно и неефективно разходване на публични и частни ресурси.

„Закриването на висше училища, които не осъществяват образователен процес, е стъпка към опазване на репутацията на българското висше образование, което ще спомогне за привличане на повече студенти и за по-добро позициониране на страната ни“, пише още в мотивите.

От другата страна, висшите училища, които не осъществяват образователен процес, оставят студентите в тях без достъп до необходимото образование. Вносителите на законопроекта отбелязват, че прекратяването на дейността на такива институции ще гарантира, че студентите ще бъдат насочени към институции, които предлагат качествено образование. По този начин държавата ще осигури защита на интересите и правата на студентите.

Your Image Description

Свързани статии:

До 400 места годишно в университетите за граждани с временна закрила Образование и наука с хоризонт 2029 г. Апелирам висшите училища да завишават изискванията си към студентите, каза министърът на образованието и науката Красимир Вълчев на среща с Академичния съвет на Икономическия университет във ВарнаМинистър Красимир Вълчев призова висшите училища да завишават изискванията си Министерството на образованието и науката предлага през 2025 г. да се изпълняват 24 национални програми за развитие на образованието. Двете нови предложения са НП "Бъдеще за таланти" и НП "Умения на фокус"70% от зрелостниците продължават във висше училище

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: висши училищазакриванеМинистерски съветНародно събраниеРепортер

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Министър Красимир Вълчев: Уменията на XXI век изискват широка хуманитарна основа

Следваща статия

Министър Красимир Вълчев: Започнахме с 200 STEM кабинета през 2018 г., днес изграждаме над 2200 във всяко училище

Следваща статия
Министър Красимир Вълчев: Започнахме с 200 STEM кабинета през 2018 г., днес изграждаме над 2200 във всяко училище

Министър Красимир Вълчев: Започнахме с 200 STEM кабинета през 2018 г., днес изграждаме над 2200 във всяко училище

С думи срещу страха, с ваксини срещу болестта

С думи срещу страха, с ваксини срещу болестта

Филиалът на Русенския университет в Тараклия ще приема до 155 студенти и докторанти

Филиалът на Русенския университет в Тараклия ще приема до 155 студенти и докторанти

Последни публикации

  • Един учебен час… по дантела
  • Учени отгледаха модел на човешки мозък
  • Социални техники и изкуства на личността
  • Децата на Родопите – пазители на традициите
  • Българските ученици с 3 медала от Международната олимпиада по изкуствен интелект
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2025, година XXXIV
  • NEW TECHNOLOGIES TO INVESTIGATE THE BEHAVIOUR OF SILICA GELS IN POROUS MEDIA
  • ЕМОЦИОНАЛНАТА ИНТЕЛИГЕНТНОСТ КАТО ФАКТОР ЗА УСПЕШНА РЕАЛИЗАЦИЯ НА ПЕДАГОЗИ – БЪДЕЩИ УЧИТЕЛИ ПО БИОЛОГИЯ
  • Проблемно и проектно базирано обучение в рамките на извънкласна дейност „Светлината, без която не можем – проблеми и решения“
  • „ОТКРИВАНЕТО НА НОВИ НЕЩА Е ВАЖНО“: ВЛИЯНИЕ НА САМОСТОЯТЕЛНАТА ДЕЙНОСТ В КЛАС ВЪРХУ НАГЛАСИТЕ ЗА УЧЕНЕ ПО ХИМИЯ В ГИМНАЗИЯТА
  • Byte-size Chemistry of the Future Learning in Higher Education Settings
  • A CONCEPT MAP DESIGN FOR IDENTIFICATION AND CORRECTION OF STUDENTS’ MISCONCEPTIONS ABOUT WAVE-PARTICLE DUALITY OF LIGHT   
  • Училище на радостта
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2025, година LXVIII
  • THE IMPACT OF TEACHERS’ GENDER, EDUCATION, AND EXPERIENCE ON FOSTERING MATHEMATICAL CREATIVITY: A QUANTITATIVE STUDY
  • Комбинаторни задачи върху квадратни и триъгълни мрежи със „СтруниМа“ и Geogebra
  • ПРИМЕРЕН ПОДХОД ЗА ПРИЛОЖЕНИЕ НА ИЗКУСТВЕН ИНТЕЛЕКТ И ПРОЕКТНА ДЕЙНОСТ В ОБУЧЕНИЕТО ПО МАТЕМАТИКА
  • STATISTICAL ANALYSIS OF ACADEMIC ACHIEVEMENT AND INTRINSIC MOTIVATION IN STEM STUDENTS EDUCATED THROUGH A COMPETENCY-BASED APPROACH
  • МОДЕЛИ НА ВЕРОЯТНОСТНИ ПРОСТРАНСТВА В ОЛИМПИАДНИ ЗАДАЧИ
  • България с четири отличия на Международната олимпиада по икономика
  • „Еколято 2025“ – уча и се забавлявам
  • АБУЧ активизира работата за въвеждане на матура по български език в британската образователна система

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"