Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2025

Призове за девет научни разработки на ученици

Стела Маринова от Стела Маринова
22-01-2025
в Новини 2025
A A

Девет научни разработки на ученици получават награда от тазгодишното издание на Панаира на науките и иновациите, който се проведе в Център „Музейко“.

Конкурсът е организиран от Института по математика и информатика при БАН, с подкрепата на МОН и в партньорство с Клуб „Млади таланти“.

Той е част от инициативите, провеждани в рамките на Национална програма „Образование с наука“.

Панаирът цели да открие научни таланти сред младежите на възраст 14-19 години, да съдейства в бъдещото им развитие и да

даде международен форум на идеите,

откритията и иновациите в сферата на природните, социалните, историческите и медицинските науки, информационните и комуникационните технологии и математиката.

„От всички подадени за участие за Панирана разработки се селектират 15-те най-добри, които в рамките на ден се разглеждат на постер от жури. “, обясни пред „Аз-буки“ д-р Константин Делчев от Института по математика и информатика.

Той посочва още, че разработките са представени в „Музейко“ и посетителите също са имали възможност да се запознаят с тях.

Лауреатите от конкурса са определени от жури в състав доц. д-р. Димитър Младенов, председател, д-р Жеко Найчов, доц. д-р Христо Костадинов, доц. д-р Десислава Абаджиева, д-р Георги Шарков, доц. д-р Юлиан Цанков.

Големите награди на конкурса и възможността да участват в Международния научен и инженерен панаир Regeneron (Regeneron International Science and Engineering Fair) 2025 в САЩ получават три проекта.

В Международното научно експо в Люксембург (Luxembourg International Science Expo)  ще участва един проект.

Международният научен и инженерен панаир Regeneron тази година ще се проведе от 10 до 16 май в Кълъмбъс, Охайо.

Страната ни ще бъде представена от Александра Николова (XII клас, ППМГ „Акад. Никола Обрешков“ – Бургас), която участва с проекта „Инхибиране на α-амилаза като терапевтична стратегия за третиране на захарен диабет“.  Тя получава и награда на Society for In Vitro Biology.

С проекта „Фиксирани системи на Shapley-Shubik и Banzhaf индекси с един или двама президенти“ в Regeneron ще участва и Демира Недева (XII клас, МГ „Акад. Кирил Попов“ – Пловдив).  Тя получава и наградата на American Psychological Association.

Третият представител на България на Панаира в САЩ е Димана Праматарова (XI клас, МГ „Акад. Кирил Попов“ – Пловдив“), която разработва проекта „Непълни с квадрати факториели на полиноми“.

На Международното научно експо в Люксембург (Luxembourg International Science Expo) ще участват Николай Иванов и Дивна Иванова (X клас, МГ „Д-р Петър Берон” – Варна).  На Панаира на науките и иновациите те представят съвместния проект „Surface photometry of galaxies“.

Журито определя и поощрителни награди.

Призът на Ricoh получава Стефан Куюмджиев (XI клас, ПМГ „Васил Друмев“ – Велико Търново) с проект „Предсказване на реално придобита мощ от фотоволтаична система чрез неврони мрежи“.

Боян Вангелов (XII клас, МГ „Д-р Петър Берон”) грабва наградата на USAID с проекта си „Анализ и атака на Ising-PUF“.

Двама участници ще получат и

подкрепа за публикация или участие в конференция.

Първият е Стефан Куюмджиев (XI клас, ПМГ – „Васил Друмев“) с проекта „Предсказване на реално придобита мощ от фотоволтаична система чрез неврони мрежи“.

Вторият е Божидара Пухалева (XI клас, СМГ „Паисий Хилендарски“) с проекта „Comparing Computer Vision Models Through Their Interpretability“.

Д-р Делчев обръща внимание, че носителите на наградата на Yale Science and Engineering Society са ученици от три различни гимназии.

Те започват съвместната си работа по време на школата на „Белите брези“.

Призът отива при Атанас Митрев (XI клас, ЕГ „Христо Ботев“ – Кърджали), Александър Желязков (XI клас, ПМГ „Акад. М. Попов“ – Варна) и Мария Димитрова (XI, СМГ „Паисий Хилендарски“), които участват с проект „Study of planetary nebulae“.

„Разработването на проекти е дейност, която изисква сериозна мотивация от ученика“, посочва д-р Делчев

и допълва, че затова те са групират по училища, в които има създадена за това среда.

По думите му такива са математическите и някои професионални гимназии.

В сферата на астрономията също е започнало да се формира среда около обсерваториите и някои астрономични клубове.

„Нашата цел е, когато има подобни кръжоци, те да започнат научната дейност, а след това ние, учените, да помагаме и да я поддържаме.“, казва още той.

По думите му сред механизмите да се преодолее липсата на среда в училище са клубовете, кръжоците и школите.

Следващата стъпка над тях винаги трябва да са научните звена, които да осигуряват подкрепа на професионално ниво.

Той дава пример, че някои от младите таланти от по-малките населени места могат да живеят и на общежития и да се обучават в училища, които им предлагат необходимата среда за развитие.

Демира Недева
Александра Николова
Димана Праматарова

Your Image Description

Свързани статии:

Българският Институт за компютърни науки, изкуствен интелект и технологии (INSAIT) към Софийския университет "Св. Климент Охридски" изпреварва по брой приети статии университети като "Харвард", "Оксфорд" и "Принстън" в един от най-престижните световни форуми в сферата на алгоритмите - ACM-SIAM SODA 2025Българският INSAIT изпреварва „Оксфорд“ и „Харвард“ на световен форум за алгоритми Българската антарктическа база "Св. Климент Охридски"Конкурс за наука на Антарктида Министърът на образованието и науката Красимир Вълчев разговаря в БАН с председателя на Академията чл.-кор. Евелина СлавчеваМинистър Красимир Вълчев посети Българската академия на науките Продължават разговорите за филиал на Тракийския университет в Кюстендил

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: ДенятПанаир на науките и иновациите

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

МОН: Създадена е организация за продължаване на учебния процес след заплахи към училища

Следваща статия

Българските ученици спечелиха 25 медала от Жаутиковската олимпиада

Следваща статия
Част от отбора, участвал на Жаутиковската олимпиада

Българските ученици спечелиха 25 медала от Жаутиковската олимпиада

Продължават разговорите за филиал на Тракийския университет в Кюстендил

Продължават разговорите за филиал на Тракийския университет в Кюстендил

Детска градина

Компенсациите за неприетите деца в детска градина остават 510 лв.

Последни публикации

  • Над 47 млн. лв. за безплатни учебници за всички
  • 2260 паралелки за приема в VIII клас за новата учебна година
  • 95 талантливи ученици на финала на Националната олимпиада по астрономия
  • Кабинетът определи държавната гаранция за кредитиране на студенти и докторанти
  • Над 47 млн. лв. за безплатни учебници за всички
  • Детска градина „Деница“ с плакет на МОН за 50-годишнина
  • Enhancing Fundamental Movement Skills in Early Childhood: a Collaborative Multi-Sport Intervention Programme in Slovenian Kindergartens
  • Плуване за студенти като физическа активност в свободното време
  • Министър Вълчев: Ще предложа законодателни промени, с които кметовете да могат да обявяват неучебни дни само след съгласуване с МОН (ОБНОВЕНА)
  • The State of Inclusion in Adapted Basketball
  • Теоретичен модел за интердисциплинарност в обучението по баскетбол в професионалната подготовка по физическо възпитание и спорт
  • Изследване на болковата симптоматика при деца с отклонения от правилната стойка след приложено въздействие със средствата на терапевтичното плуване
  • Състояние на някои двигателни способности при деца от предучилищна възраст
  • „Мисия чист въздух“ – фестивал на химията в Бургас
  • Студенти ще могат да оценяват качеството на обучението в реално време с електронна платформа
  • Академия за млади таланти в село Дреновец
  • Изображенията на птици в античните подови мозайки от България от орнитологичен аспект: видове, произход и търговски връзки (II – VI в. н.е.)
  • Образователен форум събира иновативни училища и експерти в село Бистрица
  • Четири медала от Международната Менделеевска олимпиада по химия
  • Министър Вълчев постави началото на строежа на четири физкултурни салона в Казанлък
  • Съветът на ректорите: Кадри на МВР да правят дискусии за зависимостите в университетите
  • Ученици от Търговище влязоха в ролята на зам.-министри на образованието

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"