Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Издания
Начало Новини Новини 2025

Зам.-министър Наталия Михалевска: Трансформацията на образованието има за цел да изгради потенциал за бъдеще на всеки човек

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
10-12-2025
в Новини 2025
A A
Снимка Пресцентър на МОН

Изправени сме пред смяна на парадигмата и смисъла на средното и висшето образование. Целта ни е то да създаде потенциал за бъдещето за отделния човек, за страната ни и Европа. Това каза заместник-министърът на образованието и науката Наталия Михалевска по време на форума Powers Summit, който събра в „София Тех парк“ представители на индустрията, бизнеса, законодателната и изпълнителната власт, съобщават от Пресцентъра на МОН.

Тя участва в заключителния панел „Образование и конкурентоспособност“, насочен върху дигиталните умения, научните иновации, връзката между образованието и икономиката и човешкия капитал.

„Необходимо е да осъществим промяна на цялостната визия за образование, може би не с толкова големи и смели стъпки, колкото бихме искали, но с последователни действия, като започнахме от същината. Тя е свързана с учебните програми и с това какво учат децата ни, защо го учат, към какво се стремят и може ли училището и университетът да изпълняват мисията си и да ги подготвят за бъдещето. Затова първото нещо, което направихме, е визията за нови учебни програми както в професионалното обучение, така и в общообразователната и профилираната подготовка“, каза зам.-министър Михалевска.

Тя посочи част от предизвикателствата пред образователната система и страната, като недостига на кадри, нуждата от модернизация и необходимостта от квалифицирани специалисти във високотехнологични индустриални направления.

По думите ѝ част от мерките за преструктуриране на приема във висшето образование и насочване на студентите към важни за икономиката специалности, като допълнителното финансиране, премахването на такси и стимулиращите стипендии, вече дават резултат. Пример за това е значителният ръст на обучаващите се в инженерни специалности, а във Физическия факултет на Софийския университет приемът е изцяло запълнен за пръв път от десетилетие.

Данните от Рейтинговата система на висшите училища показват, че реализацията на завършилите е висока, а безработицата е едва 2,2%.

За последното десетилетие се е увеличил двойно и делът на чуждестранните студенти в България – от 4% на 9%, и се очаква скоро броят им да достигне този на българските студенти в чужбина, посочи Наталия Михалевска. Тя отбеляза, че се провеждат и значителни реформи в професионалното образование, като се изготвя нов списък на професиите с активното участие на бизнеса.

В панела участваха и народните представители Искра Михайловa и Николай Денков, председателят на Съвета на ректорите проф. Миглена Темелкова, Седа Кузуджу от Агенцията на ООН за бежанците, президентът на „Дигитална национална коалиция“ Гергана Паси, представители на бизнеса и др.

Your Image Description

Свързани статии:

МОН публикува първото класиране за прием в VIII клас Арт инсталация за дислексията гостува в МОН Учени от INSAIT: Популярните GPT модели са склонни да „решават“ грешни математически задачи Отличия за успешно образователно приобщаване на деца и ученици

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Денятзам-министър Наталия Михалевскаобразованиефорум

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Близо 27% от учениците у нас употребяват тютюневи изделия

Последни публикации

  • Зам.-министър Наталия Михалевска: Трансформацията на образованието има за цел да изгради потенциал за бъдеще на всеки човек
  • Близо 27% от учениците у нас употребяват тютюневи изделия
  • Първи академичен кампус в „Студентски град“
  • Министър Красимир Вълчев: Инвестициите в STEM среда увеличават мотивацията и интереса на учениците
  • „Аз-буки“ представя нови издания на Коледния панаир на книгата
  • Тайнствата на Рила
  • Застрашената тръноопашата потапница зимува у нас
  • Приказкотерапия в Челопеч
  • Загадъчната природа на тъмната материя
  • Учениците от СУ „Иван Вазов“ в Плевен с иновативен урок по предприемачество
  • Енотите показват склонност към опитомяване
  • Ново поколение творци и мислители
  • Нов клон в дървото на живота
  • Кюстендил започна обучения по киберсигурност за деца
  • Прекратяване на трудов договор срещу обезщетение: как работи на практика
  • Изследователските висши училища остават 12
  • Годишно съдържание на научно списание „Математика и информатика“, година LXVIII, 2025
  • Artificial Intelligence as a Tool for Pedagogical Innovations in Mathematics Education
  • Optimization vs Boosting: Comparison of Strategies on Educational Datasets to Explore Low-performing at-risk and Dropout Students
  • Математическо моделиране в първи гимназиален етап: изграждане на междупредметни връзки между математика, физика, биология и информационни технологии
  • И Варна е красива, и Русе е красиво
  • Application of Python in Data Forecasting using SARIMA Models

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"