Д-р Елка Златева
Кирило-Методиевски научен център при БАН
https://doi.org/10.53656/bel2024-6-9Z
Резюме. Статията разглежда образователните дейности на Кирило-Методиевския научен център през последните няколко години като част от трайния ангажимент на Българската академия на науките в подкрепа на средното образование. Представени са дигиталните образователни ресурси за учители и ученици, разработени в рамките на два проекта: Видеолекторат по кирилометодиевистика, съдържащ 24 видеоурока, и образователен пакет „Ученици“, съдържащ 5 тематични електронни курса и 10 кратки видеоурока, адаптирани за целите на обучението по български език и история в чуждоезикова среда. Авторката изтъква предимствата и технологичната съвместимост на използваните електронни платформи и инструменти за разработване и представяне на дигитално образователно съдържание, като предполага съществения потенциал на този подход за развитие на образователните дейности на Центъра в бъдеще.
Ключови думи: Кирил и Методий, училищно образование, образователна социализация, дигитални образователни ресурси