Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Грамотността – интердисциплинарно понятие (Върху примера на обучението по български език и музика в начален образователен етап)

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
05-12-2024
в Uncategorized
A A

Пенка Марчева
Педагогически колеж – Плевен
Великотърновски университет „Св. св. Кирил и Методий“

https://doi.org/10.53656/bel2024-6-8P

Резюме. Публикацията е фокусирана върху някои интердисциплинарни аспекти на понятието грамотност. В научен аспект са представени дефиниции на езикова грамотност, музикален език като система за функциониране на музикалната грамотност. Направено е разграничение между нея и нотната грамотност. Представени са нормативните аспекти на ограмотяването в обучението по български език и музика в началното училище. Основен акцент в методически план е поставен върху процесите на начално ограмотяване в обучението по българския език в I клас и запознаването с елементите на нотното писмо в III клас. Проследени са възможните връзки, общият алгоритъм и съдържателните параметри на двата процеса. Подчертано е, че отношението „означаемо – означаващо“ e в основата и на двата процеса.
Ключови думи: интердисциплинарност, български език, музика, грамотност, езикова грамотност, музикален език, нотна грамотност

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailАнализ на резултатите от проведено проучване за нотната грамотност на студенти – бъдещи педагози Default ThumbnailПрозодични аспекти на произношението на украински студенти, изучаващи български език като чужд Default ThumbnailИнтердисциплинарният урок по човекът и обществото. Природните области в България в контекста на „Четирите годишни времена“ от Антонио Вивалди Default ThumbnailЕзикова компетентност и компетентност на учениците за здравословен начин на живот – пилотно диагностично изследване в първи гимназиален етап
Етикети: български езикграмотностезикова грамотностинтердисциплинарностмузикамузикален езикнотна грамотност

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Някои случаи на десемантизация на глаголни представки в старобългарски език

Следваща статия

Дигитално образователно съдържание по кирилометодиевистика в подкрепа на средното образование

Следваща статия

Дигитално образователно съдържание по кирилометодиевистика в подкрепа на средното образование

Развиване на културната компетентност и на творческите способности на учениците от прогимназиален етап чрез занимания по интереси: клуб „Пиша.БГ“

Проф. д.ф.н. Петя Янева

Последни публикации

  • Министър Вълчев откри обновени общежития за над 1200 бъдещи инженери и спортисти в София
  • Защо е важно да разграничаваме трудовия стаж от професионалния опит
  • Снимка на броя: Малките пекари
  • Доцент д-р Боряна Иванова, ректор на Аграрния университет – Пловдив: Бизнесът в сектора предпочита нашите кадри
  • Сп. „Педагогика“, книжка 8/2025, година XCVII
  • Съвременни ракурси в природонаучното образование в началното училище: поглед към връзката „Дете – общество – природа“
  • Life Goals for Students in Public and Private Schools
  • Фактори и условия за успеха на приобщаващото образование: през погледа на изследователската практика
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 7/2025 г.
  • Преддипломната практическа подготовка на студентите от специалност „Социални дейности“ през погледа на базовите специалисти в организации за социална работа
  • Attitudes of Educational and Professional Staff towards the Work of Support Teams in Preschool Institutions
  • Консултиране на студенти от специалност „Неформално образование“ относно планирането на образователна дейност по време на преддипломната им практика
  • Интерактивността в обучението по български език и литература в началния етап на основната образователна степен
  • Портфолиото на студентите в прехода от преддипломната практика към професионалната реализация в областта на неформалното образование
  • Стажантската преддипломна практика в специалност „Неформално образование“ – изследователски рефлексии на прехода между практическата подготовка на студентите и професионалната им реализация
  • Категориални измерения на информационно-комуникационните технологии в обучението на деца и ученици със СОП
  • INSAIT създаде модел, който дава на роботите триизмерен пространствен интелект
  • Приобщаването и интеграцията са във фокуса на работата на МОН
  • Техническата професионална гимназия „Никола Й. Вапцаров“ в Радомир отбелязва 100 години
  • Националната агенция за оценяване и акредитация връчва първи годишни отличия за добри практики
  • Министър Красимир Вълчев: Важно е учителите да възпитават
  • Министър Красимир Вълчев свиква извънредно съвещание с началниците на Регионалните управления на образованието за сигурността в училищата

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"