Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Към нови измерения на екологичното образование в СУ „П. Кр. Яворов“ – първото екоучилище във Варна и региона

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
14-12-2021
в Uncategorized
A A

Маргарита Маринова, Бисера Желязкова
СУ „Пейо Кр. Яворов“ – Варна

https://doi.org/10.53656/voc21-67novi

Резюме. Днес, всички ние живеем в изключително динамичен свят, който поставя богата и пъстра палитра от предизвикателства, свързани не само със здравето, но и с образованието и социалната изолация.
Оказва се, че много младежи имат мотивация и амбиция да участват в моделиране на собственото си бъдеще, придобивайки опит и увереност още в училище. Много техни идеи имат творчески и рационален заряд, който се трансформира в полезни, обществено значими инициативи и проекти на регионално, национално и международно равнище. Включването в екологични проекти, доброволчество и обществени каузи, като комбинация от учене и практически дейности, подобрява качеството на образованието и разчупва неговия традиционен характер. А когато в тази комбинация има и елементи на иновативност, то резултатът е предопределен и печеливш.
В СУ „Пейо Крачолов Яворов“ – първото екоучилище във Варна и региона, на основата на интегрирана система за екологично управление вече над 20 години се насърчава участието на ученици, учители и родители в инициативи, които водят до повишаване на екологичната култура и подобряване на заобикалящата среда.
Акцентирайки върху образованието за околна среда и устойчиво развитие в неговите различни измерения, се осигурява осмисляне на екологичните проблеми в тяхното локално и глобално значение. Чрез използване на различни подходи се залагат ценности, които носят екологичен привкус при развитие на ключовите компетентности, а впоследствие водят до активно и природосъобразно поведение.
Дейностите с екологична насоченост са доказали своята ефективност като средство за повишаване на чувствителността и отговорността, като предпоставка за промяна в отношението – към себе си, към околните, към заобикалящата ни действителност.
Ключови думи: екологично образование и възпитание; екоучилище; екологични дейности; ключови компетентности

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

 

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailWorks of Art and 5 – 10-Year Old Children Default ThumbnailOn Striking Similarities between Chapters XIV – XIX of Machiavelli’s The Prince and the Fifth Book of Aristotle’s Politics Default ThumbnailПроектиране на университетска система за приобщаващо цифрово обучение – методи и подходи Default ThumbnailПриродонаучната грамотност в държавните образователни стандарти на Р България (Прогимназиален етап)

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Организационни и съдържателни аспекти на интеркултурни образователни програми за Етнографски и Исторически музей – през погледа на учителите

Следваща статия

Свобода и отговорност на учителя и учениците при работа в малки групи (Един нетрадиционен урок)

Следваща статия

Свобода и отговорност на учителя и учениците при работа в малки групи (Един нетрадиционен урок)

Контрол и самоконтрол в часовете по физическо възпитание и спорт

Мониторинг на туристическите ресурси в Русе и неговите околности

Последни публикации

  • Петима кандидати за началник на РУО – София-град, са допуснати до тест
  • Ученичка от Математическата в Пловдив в топ 5 на най-престижната международна изследователска програма
  • Всяко дете е личност, която заслужава уважение и подкрепа
  • Един учебен час… по дантела
  • Учени отгледаха модел на човешки мозък
  • Социални техники и изкуства на личността
  • Децата на Родопите – пазители на традициите
  • Българските ученици с 3 медала от Международната олимпиада по изкуствен интелект
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2025, година XXXIV
  • NEW TECHNOLOGIES TO INVESTIGATE THE BEHAVIOUR OF SILICA GELS IN POROUS MEDIA
  • ЕМОЦИОНАЛНАТА ИНТЕЛИГЕНТНОСТ КАТО ФАКТОР ЗА УСПЕШНА РЕАЛИЗАЦИЯ НА ПЕДАГОЗИ – БЪДЕЩИ УЧИТЕЛИ ПО БИОЛОГИЯ
  • Проблемно и проектно базирано обучение в рамките на извънкласна дейност „Светлината, без която не можем – проблеми и решения“
  • „ОТКРИВАНЕТО НА НОВИ НЕЩА Е ВАЖНО“: ВЛИЯНИЕ НА САМОСТОЯТЕЛНАТА ДЕЙНОСТ В КЛАС ВЪРХУ НАГЛАСИТЕ ЗА УЧЕНЕ ПО ХИМИЯ В ГИМНАЗИЯТА
  • Byte-size Chemistry of the Future Learning in Higher Education Settings
  • A CONCEPT MAP DESIGN FOR IDENTIFICATION AND CORRECTION OF STUDENTS’ MISCONCEPTIONS ABOUT WAVE-PARTICLE DUALITY OF LIGHT   
  • Училище на радостта
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2025, година LXVIII
  • THE IMPACT OF TEACHERS’ GENDER, EDUCATION, AND EXPERIENCE ON FOSTERING MATHEMATICAL CREATIVITY: A QUANTITATIVE STUDY
  • Комбинаторни задачи върху квадратни и триъгълни мрежи със „СтруниМа“ и Geogebra
  • ПРИМЕРЕН ПОДХОД ЗА ПРИЛОЖЕНИЕ НА ИЗКУСТВЕН ИНТЕЛЕКТ И ПРОЕКТНА ДЕЙНОСТ В ОБУЧЕНИЕТО ПО МАТЕМАТИКА
  • STATISTICAL ANALYSIS OF ACADEMIC ACHIEVEMENT AND INTRINSIC MOTIVATION IN STEM STUDENTS EDUCATED THROUGH A COMPETENCY-BASED APPROACH
  • МОДЕЛИ НА ВЕРОЯТНОСТНИ ПРОСТРАНСТВА В ОЛИМПИАДНИ ЗАДАЧИ

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"