Валентина Шарланова
Тракийски университет – Стара Загора
https://doi.org/10.53656/str2021-1-7-car
Резюме. В статията са анализирани основни документи от нормативната база на средното образование. Откроена е новата функция на педагогическите специалисти „кариерно ориентиране и консултиране“. Акцентира се върху разработването на професионално портфолио като средство за кариерно развитие. Очертан е проблемът за формирането на компетентности за кариерно ориентиране и консултиране и компетентности за управление на личната кариера. Представени са добри практики в базовата университетска подготовка на педагозите във връзка с формирането на тези компетентности. Те включват актуализиране на учебни планове и програми, въвеждане на нови учебни дисциплини. Формулирани са препоръки и заключения.
Ключови думи: педагогически специалисти; кариерно ориентиране; управление на лична кариера