Карина Господинова
Великотърновски университет „Св. cв. Кирил и Методий”
https://doi.org/10.53656/ped2022-7.08
Резюме. Представеното изследване представлява задълбочен анализ на шест одобрени от МОН програмни системи за трета група, в които емоционалното възпитание е интегрирано. Те са сравнени с дидактичен авторски модел на образователно направление за възпитаване на емоционална интелигентност. Резултатите показват статистически значими разлики между шестте програмни системи, което предполага, че нивото на интегриране на емоционалното възпитание е различно сред тях. На втора стъпка е сравнена програмната система с най-висок резултат с дидактическия модел на авторско образователно направление, като статистическа значимост е отчетена за емоцията отвращение. Изведено е заключението, че моделът на авторско образователно направление обхваща цялостното емоционално образование в такава степен, в каквато то се покрива от цяла една програмна система.
Ключови думи: емоции; емоционална интелигентност; предучилищно образование; Екман; социално и емоционално възпитание/учене