Йордан Карапенчев
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/ped2025-2.09
Резюме. Настоящата статия изследва отношението на учители и ученици към системите за дистанционно обучение, които използват. Получените резултати позволяват да се направи коментар върху потребителското преживяване (UX), с което ученици и учители се сблъскват при работата си с тях. Изследователските методи включват комбинация от количествени (анкета) и качествени (фокус-група) изследвания, на базата на които се извеждат най-важните характеристики, които една дигитална платформа за дистанционно обучение трябва да притежава, за да бъде ефективна и добре приета от своите потребители. Статията е резултат от проучване на терен, направено в Частната профилирана гимназия „Образователни технологии“ в София. Резултатите от изследването показват, че както за учители, така и за ученици критерии като добър графичен дизайн, лесна навигация и възможност за интерактивни функции предполагат добро потребителско преживяване.
Ключови думи: системи за дистанционно обучение; потребителско преживяване; фокус групи; учители; ученици; уеб дизайн
Влезте в системата, за да прочетете пълната статия