Доц. д-р Мария Дишкова
Университет „Проф. д-р Асен Златаров“ – Бургас
https://doi.org/10.53656/ped2023-6.06
Резюме. Правото на образование е конституционно право на всеки гражданин на Република България, включително и на децата със специални образователни потребности. Практиката показва, че реализирането на приобщаващия процес в образователните институции в подкрепа на децата със специални образователни потребности преминава през редица предизвикателства, но води до постигане на успешни резултати. Чрез анкетно проучване е анализирано мнението на 140 респонденти (действащи учители и студенти от педагогически специалности) с цел да се изследва гледната им точка относно съблюдаването, респективно – нарушаването на правото за образование на детето със специални образователни нужди. Оказва се, за съжаление, че педагогически субекти, които имат ключова роля в приобщаването на деца със специални образователни потребности в училище, невинаги защитават тези права.
Ключови думи: право на образование; приобщаващо образование; деца със специални образователни нужди