Гл. ас. д-р Мирослава Бонева,
доц. д-р Антон Недялков, проф. д.н. Милена Кирова
Русенски университет „Ангел Кънчев“
https://doi.org/10.53656/str2023-4s-12-cha
Резюме. Разработката има за цел да се изследват основни предизвикателства на дигиталната трансформация във висшето образование, изхождайки от практиката на Русенския университет „Ангел Кънчев“. Поставени са следните задачи: (1) да се представи опитът на факултет „Бизнес и мениджмънт“ (ФБМ) за обучение в дистанционна форма; (2) да се извърши сравнителен анализ на мнението на студентите от ФБМ. Аргументирано е, че общата оценка на студентите относно организацията на учебния процес във ФБМ клони към оптимална стойност на качеството с минимални разходи. Констатирано е, че част от анкетираните не познават основни академични термини въпреки добрата практика в Русенския университет за издаване на „Наръчник на първокурсника“ и помощта от академичния състав. Установено е, че ключовите предизвикателства на дигиталната трансформация във висшето образование и в частност във факултет „Бизнес и мениджмънт“ в Русенския университет се дължат по-скоро на човешки, а не на технически, технологични или други фактори.
Ключови думи: дигитална трансформация; висше образование; студентско мнение