Ас. д-р Мария Петкова
Софийски университет ,,Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/ped2023-9.5
Резюме. В статията се представят резултатите от проведено емпирично изследване чрез анкета сред 123 студенти, обучаващи се за учители в Софийския университет ,,Св. Климент Охридски“. Целта на изследването е да идентифицира професионалните ценности за посочената целева група. Анализът на резултатите свидетелства за преобладаващи постмодерни и конструктивистки професионални ценности, но и колебания в ценностната ориентация относно активността на учителя и ученика в процеса. Като общопрофесионални ценности са идентифицирани отговорност, уважение, емпатия, професионализъм, адаптивност, мотивираност и търпение.
Ключови думи: професионално педагогическа подготовка; учители; професионални ценности