Пенка Борисова
Департамент за информация и повишаване квалификацията на учителите,
Тракийски университет – Стара Загора
https://doi.org/10.53656/nat2024-1-2.07
Резюме. Новите потребности на децата налагат гъвкавост в преподаването, както и в целия образователно-възпитателен процес, която да се разграничи от традиционната методика и консервативните модели на обучение. Важен момент е естественото привличане на детското внимание, за да се формират трайни умения, част от компетентностите, фиксирани в ЕКР, необходими за професиите на бъдещето. Настоящата разработка представя теоретико-приложно изследване на STEM подхода и извеждане на ателието като STEM форма и технология за обучение по математика в подготвителна група на детската градина, както и ползата от интердисциплинарния подход и неговите форми на приложение.
Ключови думи: STEM подход, STEM форми, математическо ателие, конструктивизъм