Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Изграждане на позитивни нагласи за предприемачество и социална активност чрез иновативната обучителна система ILS (Innoschool)

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
28-02-2022
в Uncategorized
A A

Анелия Попова, Мария Костадинова
ПГИТ „Проф. д-р Асен Златаров“ – Петрич

https://doi.org/10.53656/voc22-18izg

Резюме. Концептуализацията на предприемачеството като компетентност е изключително важна за постигане на интелигентен, устойчив и приобщаващ растеж в контекста на европейските политики. Предприемаческата нагласа е ключова за повишаване на заетостта, намаляване броя на застрашените от бедност или социално изключване, ограничаване на младежката безработица, личностно и кариерно развитие. Затова обучението по предприемачество трябва да бъде активизирано още в училищна възраст, когато най-добре се работи за развитие на предприемаческото мислене и възпитаване на социалната активност. В статията са обобщени наблюдения и анализ на резултатите от прилагането на иновативна система на обучение по предприемачество ILS (InnoSchool), която се справя със слабата предприемаческа култура и ниската ангажираност на младите хора със социалните иновации и предприемачеството. Тази обучителна система използва интензивно учебно взаимодействие между преките участници, ученици и учители, от една страна, и всички заинтересовани страни от училищната, местната, регионалната власт, бизнеса, образователните институции и неправителствените организации. Резултатът е промяна в нагласата на учениците от гимназиалните класове по отношение на предприемачеството, мотивиране и ангажираност със социални каузи, което би повлияло позитивно на тяхната бъдеща професионална реализация.
Ключови думи: икономика; предприемачество; система за обучение; умения; компетентност; социална потребност; социален бизнес; иновации

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailПроучване нагласите на студенти – бъдещи учители относно обучението в електронна среда по музикалнопедагогически дисциплини Default ThumbnailThe Reliability Of Watertight Longitudinal Girders Of Fuel Tanks On Aging Bulk Carriers Default ThumbnailВъвеждането на геометрична вероятност в ХI клас Default ThumbnailСтратегии за комуникация в контекста на пандемията от КОВИД-19

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Модел за проектно базирано обучение в пресечната точка на общото и професионалното образование

Следваща статия

Трудно ли е порастването в историята

Следваща статия

Трудно ли е порастването в историята

Практическото обучение в реална работна среда – предпоставка за качествено професионално образование (на основата на опит в практическото обучение по професия „Ресторантьор“)

Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2022, година XXIV

Последни публикации

  • Приказната история за „Вълшебните обувки на Кая“ с премиера в Столична библиотека
  • Студентка и учител вдъхват нов живот на детско отделение в Кюстендил
  • 120 години дух, воля и просвещение
  • Зам.-министър Наталия Михалевска: Образователните маршрути са пъзел от знание и преживяване
  • Държавата осигурява средства за българските полярни изследвания
  • Започват обученията на учители, които ще подготвят бъдещите олимпийци
  • Носителят на Нобел за мир Мария Мачадо: „Изборът беше между бюлетини и куршуми“
  • Право на отпуск за обучение – какво предвижда законът
  • Учени от INSAIT: Популярните GPT модели са склонни да „решават“ грешни математически задачи
  • МОН публикува концепция за стандартите за ранно учене и грижи
  • „Училище за успех“ търси нови посоки за образование
  • ТКЗС – драмата, сполетяла българското село
  • За термина ейджизъм
  • Юлиана Ефремова, началник на РУО – Перник: Отговорни сме да научим децата да мислят критично
  • Снимка на броя: На гости в тренировъчния център на ВМА
  • Ласло Краснахоркаи спечели Нобеловата награда за литература
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 4/2025, година XLXII
  • Филмът „Заведи ме вкъщи“ в контекста на киното за деца в България
  • В ироничното „царство“ на Музил
  • Възрожденските писатели за българския език: Иван Вазов за чуждите думи, падежите, членуването и правописанието
  • Езикът на реставрацията на фотографии: културно наследство и методологии
  • „Impatient Women“ or The Future of The Values/Values of the Future

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"