Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Facebook
Wikipedia
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Научните списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Монографии, сборници
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Научните списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Монографии, сборници
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Практическото обучение в реална работна среда – предпоставка за качествено професионално образование (на основата на опит в практическото обучение по професия „ресторантьор“)

в Uncategorized

Мария Илиева, Красимир Илиев
ПГИТ „Проф. д-р Асен Златаров“ – Петрич

https://doi.org/10.53656/voc22-195pr

Резюме. В Стратегическата рамка за развитие на образованието, обучението и ученето в Република България (2021 – 2030) като една от 9-те приоритетни области за развитие е заложена реализацията на професиите на настоящето и бъдещето. Това отговаря на заявеното намерение за разширяване на професионалното образование и обучение, което съответства на европейските образователни политики, свързани с нарастващото значение на дигитализацията и технологиите, прехода към зелена икономика и устойчиво развитие и необходимостта от последователни действия за насърчаване на кариерното ориентиране, професионалното израстване и ученето през целия живот. ПГИТ „Проф. д-р А. Златаров“ – Петрич, е утвърдила се във времето професионална гимназия, която се стреми да реализира националните и европейските политики в сферата на образованието, като предоставя професионално образование и обучение, което съответства на икономическите предизвикателства и динамиката в пазара на труда. Акцентът е поставен върху преноса на знания и умения от класните стаи към реалната работна среда, формиране на компетентности и развитието на професионални умения. Училището е извело като своя стратегическа цел практическата приложимост на изучаваното учебно съдържание и използването на методите за обучение чрез активни дейности. Тя се осъществява чрез засилване на практическото обучение в реална работна среда, включително и в работа по проекти с фокус върху професионалното образование. В статията е представен опитът в допълнителното практическото обучение на нашите ученици по професия „Ресторантьор“, което е предпоставка за повишаване качеството на професионалното образование и обучение в ПГИТ „Проф. д-р А. Златаров“.
Ключови думи: професионално образование и обучение; умения; компетентност; учене през целия живот; професия; пригодност за заетост; пазар на труда; икономика

Отвори пълния текст

СподелянеTweetСподеляне
Предишна статия

Трудно ли е порастването в историята

Следваща статия

Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2022, година XXIV

Следваща статия

Сп. „Професионално образование“, книжка 1/2022, година XXIV

Учебният химичен експеримент в модул 4. Предизвикателства и решения

От лука до лека и до родословното дърво на живота

Последни публикации

  • Сп. „Професионално образование“, книжка 4/2022, година XXIV
  • Ученическото самоуправление през погледа на един психолог
  • STEM в класната стая
  • Stem образователни практики за българския учител
  • Движение и здраве – скачам, тичам и се забавлявам, но на пътя аз внимавам
  • Корпоративната социална отговорност и репутацията на организацията
  • Професионална квалификация по религия за учители нетеолози: добра практика на унибит
  • Методически насоки при разработване на проектно задание по теоретични технически предмети
  • Reconstructing the Mathematics Curriculum for Post-16 Students: A Comparison of the Approaches in England and Bulgaria
  • Първите растения, култивирани в лунна пръст
  • За да има утре
  • ЕК одобри Програма „Образование“ 2021 – 2027
  • Слято и разделно писане при наречията
  • Телемедицината влиза в училище
  • Удари първият звънец в Германия
  • Срещи на дарования
  • Нарастват сертифицираните и изплатени суми по Програмата за наука и образование
  • Мама, татко и аз заедно на Черни връх
  • Четири от четири по информатика
  • Над 600 учители в дигиталния хъб
  • Обучението е приоритет за младите хора
  • Над 3,5 млрд. лева за образование
  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Научните списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Монографии, сборници
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт

© 2019 Национално издателство "Аз-буки"

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG