Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2020 Брой 23, 2020

Школото не е само сграда

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
03-06-2020
в Брой 23, 2020
A A
Красимир Вълчев,
министър на образованието и науката

Много често решенията на родителите, а не решенията на местната власт, предопределят съдбата на едно или друго училище. Те могат да вземат решение децата им да учат в друго населено място или да се преместят със семействата си. Това коментира пред Би Ти Ви министърът на образованието и науката Красимир Вълчев по повод протестите в някои села срещу закриването на училищата в тях. Той отбелязва, че до затваряне на едно школо може да се стигне единствено след решение на местната община и одобрение от МОН.
„В последните години имаме малък брой закрити училища. Направил съм 8 отказа за закриване, откакто съм министър“, заявява още Красимир Вълчев. И пояснява, че всеки случай се разглежда индивидуално и се прави анализ по различни показатели, така че да се намери балансът между различните аргументи и в крайна сметка да се гарантира равнопоставено и качествено образование и социализация на децата. Просветният министър припомня, че у нас има над 150 защитени училища, които, ако се закрият, децата би трябвало да пътуват на повече от 20 км в равнинен терен и приравнени на 20 в планински условия. „В тези села, където сме взели такива решения, временно се стопираха процесите на обезлюдяване, на изтегляне на семействата. Но тенденцията не спря окончателно. Водещи са демографските процеси и вътрешната миграция“, коментира той.
По думите на министър Вълчев при решаване на закриване на училище от първостепенно значение не е финансовият аспект. И припомня, че правителството е предоставило допълнително 60 млн. лв. за финансиране на малките училища. Над 30 млн. лв. годишно пък се предоставят и на училища и детски градини с деца от уязвими групи. Министърът отбелязва, че например в гоцеделчевското с. Михнево, където местните протестират срещу решенията на местната власт за закриване на школото, проблем не са парите, а това, че наесен ще има само 1 ученик в I клас. Мнозина от родителите в с. Поликраище, които днес протестират, са решили децата им да учат в Горна Оряховица.
Преди дни министър Вълчев посети горнооряховското село и разговаря с представители на местната власт и с протестиращите срещу затварянето на последното училище в селото. В него учат около 30 деца от уязвими групи – повечето от околни населени места. „В с. Поликраище имат 10 първокласници, но там проблемът е т.нар. вторична сегрегация. И той е много по-сериозен от минималната оптимизация на училищната мрежа, която трябва да се направи в определени райони“, категоричен е министърът.
След посещението му стана ясно, че най-вероятно МОН няма да подкрепи решението на ОС в Горна Оряховица за закриване на училището в Поликрайще. Но оцеляването му зависи от това дали училищният екип ще съумее да преодолее проблемите и да увеличи броя на децата и реалната посещаемост, да подобри учебния процес и образователните резултати. Министър Вълчев дава за пример и село от съседна община, където с активна работа училищното ръководство и педагогическият персонал са успели да интегрират всички деца.

Your Image Description

Свързани статии:

Зрелостниците с най-високи резултати – с допълнителна стипендия МОН отделя 1,4 млн. лв. за учебни помагала Музеят на Ботев с изложба в бесарабското село Задунаевка Над 40 000 ще доучват през лятото

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Споделяне7Tweet
Предишна статия

Толсистема, толуване – необходими или ненужни новообразувания?

Следваща статия

Зрелостниците с най-високи резултати – с допълнителна стипендия

Следваща статия
В ход е дигиталното обучение

Зрелостниците с най-високи резултати – с допълнителна стипендия

В ход е дигиталното обучение

МОН отделя 1,4 млн. лв. за учебни помагала

Музеят на Ботев с изложба  в бесарабското село Задунаевка

Музеят на Ботев с изложба в бесарабското село Задунаевка

Последни публикации

  • Ученичка от Математическата в Пловдив в топ 5 на най-престижната международна изследователска програма
  • Всяко дете е личност, която заслужава уважение и подкрепа
  • Един учебен час… по дантела
  • Учени отгледаха модел на човешки мозък
  • Социални техники и изкуства на личността
  • Децата на Родопите – пазители на традициите
  • Българските ученици с 3 медала от Международната олимпиада по изкуствен интелект
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2025, година XXXIV
  • NEW TECHNOLOGIES TO INVESTIGATE THE BEHAVIOUR OF SILICA GELS IN POROUS MEDIA
  • ЕМОЦИОНАЛНАТА ИНТЕЛИГЕНТНОСТ КАТО ФАКТОР ЗА УСПЕШНА РЕАЛИЗАЦИЯ НА ПЕДАГОЗИ – БЪДЕЩИ УЧИТЕЛИ ПО БИОЛОГИЯ
  • Проблемно и проектно базирано обучение в рамките на извънкласна дейност „Светлината, без която не можем – проблеми и решения“
  • „ОТКРИВАНЕТО НА НОВИ НЕЩА Е ВАЖНО“: ВЛИЯНИЕ НА САМОСТОЯТЕЛНАТА ДЕЙНОСТ В КЛАС ВЪРХУ НАГЛАСИТЕ ЗА УЧЕНЕ ПО ХИМИЯ В ГИМНАЗИЯТА
  • Byte-size Chemistry of the Future Learning in Higher Education Settings
  • A CONCEPT MAP DESIGN FOR IDENTIFICATION AND CORRECTION OF STUDENTS’ MISCONCEPTIONS ABOUT WAVE-PARTICLE DUALITY OF LIGHT   
  • Училище на радостта
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2025, година LXVIII
  • THE IMPACT OF TEACHERS’ GENDER, EDUCATION, AND EXPERIENCE ON FOSTERING MATHEMATICAL CREATIVITY: A QUANTITATIVE STUDY
  • Комбинаторни задачи върху квадратни и триъгълни мрежи със „СтруниМа“ и Geogebra
  • ПРИМЕРЕН ПОДХОД ЗА ПРИЛОЖЕНИЕ НА ИЗКУСТВЕН ИНТЕЛЕКТ И ПРОЕКТНА ДЕЙНОСТ В ОБУЧЕНИЕТО ПО МАТЕМАТИКА
  • STATISTICAL ANALYSIS OF ACADEMIC ACHIEVEMENT AND INTRINSIC MOTIVATION IN STEM STUDENTS EDUCATED THROUGH A COMPETENCY-BASED APPROACH
  • МОДЕЛИ НА ВЕРОЯТНОСТНИ ПРОСТРАНСТВА В ОЛИМПИАДНИ ЗАДАЧИ
  • България с четири отличия на Международната олимпиада по икономика

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"