Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
    • Книгите на Димитър Маринов „Към сцената“ и „Към екрана“
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • Помагало по български език „Приятели“ B1
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 2
    • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 1
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
    • Книгите на Димитър Маринов „Към сцената“ и „Към екрана“
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • Помагало по български език „Приятели“ B1
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 2
    • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 1
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2020 Брой 37, 2020

Лилия Христова – директор „Образование и младежки дейности“ в Община Варна, пред в. „Аз-буки“: Разкриваме нови детски градини в центъра

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
09-09-2020
в Брой 37, 2020
A A

В ход са реконструкция и преустройство на бившия дом „Другарче“ за деца, лишени от родителска грижа, който ще превърнем в нова детска градина със 7 групи, като имаме проектна готовност за строителство на още 3 нови детски градини в централните райони на Варна, обяснява Лилия Христова пред в. „Аз-буки“

Лилия Христова е директор
„Образование и младежки дейности“
в Община Варна от 2013 г.
Тя е народен представител от 41. народно събрание и член на Парламентарната комисия по образование, младежки дейности и спорт. Завършила е Икономическия университет – Варна, с магистърска
степен по публична администрация
и евроинтеграция е от ВСУ „Черноризец Храбър“. Има и следдипломна квалификация
по право в ИУ – Варна.

Интервюто взе Айсехел РУФИ

На прага на новата учебна година, как върви подготовката за нея във варненските училища?
– Община Варна е готова да посрещне спокойно новата учебна година.
В специфичните условия на COVID-19 приемът в детските градини и в общинските училища премина успешно. Подготовката на материалната база, кадровото обезпечаване и организационните дейности са процеси, които директорите познават добре. Това ни дава сигурност за спокойно начало на новата 2020/2021 учебна година. Мониторингът, който дирекция „Образование и младежки дейности“ извършва върху реализирането на общинските образователни програми и дейностите по проекти през лятната ваканция, ни дава основание за оптимизъм.

– Приключват ли ремонтите в училищата? Търговската гимназия, училището в Аспарухово – къде ще учат възпитаниците им тази година?
– Ремонтни дейности на сгради и дворни площадки се извършват в 19 общински училища и 17 детски градини, които трябва да приключат до средата на септември. Ремонтите са от различен характер – на покриви; боядисване на класни стаи, поставяне на топлоизолация, рехабилитация на отоплителни инсталации и ВиК мрежи, ремонт на тоалетни, подмяна на дограми, изграждане на мълниезащита. Новата учебна година Първа езикова гимназия ще посрещне с нова и модерна актова зала. Успоредно с това се изпълняват основни ремонти на спортни игрища в 12 училища и площадки за игра на открито в 12 градини. Ремонтът на Варненската търговска гимназия
„Г.С. Раковски“ се извършва от Министерството на образованието и е финансиран по ОП „Региони в растеж“ 2014 – 2020 г.
В обновена сграда ще започнат учебната година и възпитаниците на НУ „В. Левски“ в Аспарухово.

– Какви по-специфични мерки се предвиждат във връзка със сложната ситуация с разпространението на коронавируса? Какво е Вашето мнение по отношение на провеждането на учебния процес в пандемията?
– По време на пандемията всички участници в образователния процес положиха много старание и усилия, благодарение на които учебната година завърши успешно. Сега проучванията, които правим сред ученици, родители и учители, показват, че предложението на МОН за присъствено начало през новата учебна година е одобрявано. Разработените правила от МОН за работа в новите условия, както и заповедите на министъра на здравеопазването ще бъдат основа за разработване на конкретните училищни планове.

– Колко първокласници във Варна ще чуят за първи път училищния звънец? Какво показва приемът, кои са най-предпочитаните училища?
– През предстоящата учебна 2020/2021 г., както и през последните 5 пред-
ходни години, близо 3000 деца ще чуят за първи път училищния звънец в общински, държавни и частни училища в община Варна. Броят на децата се запазва независимо от протичащите процеси на вътрешна и външна миграция. Основният критерий за прием в
I клас е близостта на адреса на детето до училището. Електронният прием в общинските училища за учебната 2020/2021 г. приключи успешно със записани 2749 първокласници. Свободните места са 144 в 16 общински училища. Разбира се, във всички райони на града има предпочитани училища.

– Какви са промените след проведените конкурси за директори? Какви са очакванията Ви от новите директори?
– След провеждането на конкурсите за директори на училища от РУО – Варна, шест общински училища тази година ще започнат с нови директори. Сред тях са Първа езикова гимназия, ОУ „Кирил и Методий“, новата Професионална гимназия по компютърно моделиране и компютърни системи и др. Очакваме от тях висок професионализъм, отговорност, съхраняване на традициите и надграждане на добрите резултати.

– В промените на Закона за предучилищното и училищното образование се предвижда задължително предучилищно образование на 4-годишните деца. Ще имат ли достатъчно ресурси – материална база, кадри, детските заведения във Варна, за да отговорят на това предизвикателство?
– В община Варна няма дефицит на места в детските градини. Работим за устойчивост на тази тенденция, като инвестираме активно в образователна инфраструктура. В част от подготвителните групи в общинските училища са осигурени условия за следобеден сън. Работим за разкриване на 4 нови детски градини в центъра на града. В ход са основен ремонт, реконструкция и преустройство на бившия дом „Другарче“ за деца, лишени от родителска грижа, който ще превърнем в нова детска градина със 7 групи, като имаме проектна готовност за строителство на още три нови детски градини в централните райони на Варна. Предвиждаме и разширяване с нови корпуси на още две детски градини. Предвиждаме откриване на начално училище с две подготвителни групи, разделяне на двойките училища. Община Варна работи в изпълнение на националната политика за осигуряване условия за едносменен режим. За целта в момента подготвяме проектна документация за кандидатстване по „Програма за изграждане, пристрояване, надстрояване и реконструкция на детски ясли, детски градини и училища 2020 – 2022“ на МОН.

– По какви проекти, свързани с младежките дейности, работи дирекция „Образование и младежки дейности“ в Община Варна?
– Дирекцията подкрепя инициативността, творчеството и предприемаческия дух на младите хора чрез програмата „Младежки дейности 2020 г.“.
Тя се осъществява в партньорство с неправителствени организации, работещи на територията на общината. Ежегодно чрез Програмата се предоставя финансова подкрепа и за шестте висши училища.
С полученото финансиране академичните общности реализират иновативни и оригинални проектни предложения, като обучение по 3D MAX, „Изкуствен интелект“, „Университетски студентски център“ на ВСУ „Черноризец Храбър“; форум „Кариери“ на ИУ – Варна; „Бъдещето на образованието“ – ВУМ; „Вапцарови дни“ на ВВМУ „ Н. Й. Вапцаров“ и др.

Your Image Description

Свързани статии:

Студенти от Неапол редят глаголица на пергамент Проф. д-р Димитър Димитров – ректор на Университета за национално и световно стопанство, пред в. „Аз-буки“: Европейските мрежи са еърбъс в образованието Ивайло Златанов, началник на Регионалното управление на образованието – Благоевград: Квалификациите да следват дефицити, а не да са проформа Акад. Лъчезар Трайков, ректор на МУ – София, и председател на Съвета на ректорите: Дошъл е момент висшите ни училища да потърсят своето профилиране

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Интервю

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Националните състезания започват от ноември

Следваща статия

Мястото на детето е сред връстниците му

Следваща статия
Мястото на детето  е сред връстниците му

Мястото на детето е сред връстниците му

Лице в лице е най-добре

Лице в лице е най-добре

1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

Търсят най-добрите млади преводачи

Последни публикации

  • Софийската математическа гимназия с най-висок бал в столицата за поредна година
  • МОН публикува първото класиране за прием в VIII клас
  • Четири медала за младите химици
  • Училище за развитие на таланти
  • Заради Родопа планина – различното преживяване
  • На закуска с директора
  • Красотата на съвременната наука
  • Изкуството да вдъхновяваш
  • Тайните на залива Тауклиман
  • Сп. „Педагогика“, книжка 5/2025, година XCVII
  • Изучаване на действието умножение на естествени числа с едноцифрано число – анализ на актуалното състояние в учебните комплекти По математика за четвърти клас
  • Интеграцията на stem обучение и образователната стая на загадките в началния образователен етап – Предпоставка за иновативно и ангажиращо учене
  • Steam компетенции при учениците от начален етап
  • Parental Control and Use of the Internet Among Elementary School Students
  • Образователни аспекти на музикалнопедагогическия подход „Oрф-Шулверк“: приложение на модел за обучение на студенти – бъдещи учители
  • Прилагане на компетентностния подход. И междупредметни връзки в урок по извънкласно четене . За жанра легенда
  • Multimodal Communication in Physical Education Classes
  • “Learning Through Research” аs а Strategic Direction оf Modernization оf Higher Education
  • Competence for Social Pedagogical Practice: What Do Students Tell Us?
  • Под повърхността: социалнопедагогически анализ на особеностите на култура на бедността при млади хора В ситуация на относителна бедност
  • Софийският университет събира българисти и слависти
  • „Летен университет“ през август в Китен

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
    • Книгите на Димитър Маринов „Към сцената“ и „Към екрана“
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • Помагало по български език „Приятели“ B1
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 2
    • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 1
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"