Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2020 Брой 48, 2020

Резултатите говорят за работата ни

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
25-11-2020
в Брой 48, 2020
A A
Учениците от ОУ „Стою Шишков“ обичат да играят и да учат на открито
– в час по безопасност на движението

Резултатите на децата най-добре говорят за онова, което се прави в едно училище.“ Това споделя пред „Аз-буки“ Цонка Печилова – директор на ОУ „Стою Шишков“ в Смолян. И веднага добавя, че е горда с резултатите от националното външно оценяване по БЕЛ в VII клас. Децата са подготвени от учителката М. Кехайова. „По български език сме на първо място в областния град и на второ място в областта. А това бе тежък випуск с много ученици със специални образователни потребности. Резулатите показват, че сме успели, дори в пандемия, да се справим с поставените ни задачи“, казва събеседничката ми.
Днес в училището, което навършва 160 години през 2022 г., се обучават 216 ученици. От тях 53-ма са със специални образователни потребнос-
ти, а 30 са от уязвими групи. Колективът е от 28 учители. „В предпенсионна възраст сме 5 – 6 педагози, останалите са млади колеги“, споделя Печилова. Заедно с тях непрекъснато поддържа връзка с родителите. „Може би всеки месец група от учители с полиция и аз ходим в махалата. Обхождаме домовете на деца, които не са идвали на училище. Защото има родители, които са отговорни, но и такива, които са незаинтересовани“, разказва директорката.
Тази година откриват и необхванати деца, пристигнали от други области, които са записани в училището. Част от политиката на школото е да задържа по-ниска цената на купоните за ученическия стол, който се ползва от 120 деца. От училищния бюджет се купува и хлябът, а целта е да се подпомагат семейните финанси.
Екипът на ОУ „Стою Шишков“ работи и за развиване на материалната база на училището. Създаденото през 1862 г. школо е най-старото в Средните Родопи. Има и 4 корпуса, като първият е от далечната 1862-а, вторият от 1937-а, следва разширение през 1963-а и последният е от 1982 г. Именно най-новия Печилова заварва преди две години затворен. И първата задача е да се подменят отоплителната инсталация и дограмата. В него се намират и най-просторните и слънчеви кабинети в цялото училище. „Малко училища могат да се похвалят с кабинет от 70 кв. м., а тези шест кабинета са именно с такива размери. Към всеки от тях има и хранилище“, пояснява директорката. Три от хранилищата вече са превърнати в кабинети за ресурсно подпомагане, като амбицията е да се създадат и оборудват общо пет и една игрална зала.
ОУ „Стою Шишков“ е иновативно училище, като в момента тече втората година на проекта. „Иновацията е преподаване чрез игра в начален курс и уебпрограмиране в прогимназиален етап –
VI клас. Сега кандидатстваме за нови иновации по БЕЛ в V клас, по биология и здравно образование в VII клас и по английски език в V клас за период от 4 години“, отбелязва директорката Печилова. Заедно с колегите си работят по 14 проекта. Това им позволява да закупят за всеки кабинет общо 6 дигитални дисплея. Всеки учител има лаптоп и във всяка класна стая има LED телевизор, който се използва за обучението.
„Всеки колега има абонамент в една от образователните платформи, плащаме абонамент и за mozaBook. Кабинетите се използват по график от класовете. Разбира се, сега той е съобразен с противоепидемичните мерки“, обяснява моята събеседничка. Подготвените педагози успяват бързо да пренастроят работата си по време на изненадващото преминаване към обучение в електронна среда от разстояние през миналата учебна година и водят часовете си чрез платформата Teams.
Наскоро е спечелен и проект по Националната програма „Изграждане на училищна STEM среда“.
С отпуснатите средства и дофинансиране от училището се финализира ремонтът на кабинет с прилежащото хранилище, а доставката на оборудването се очаква в средата на декември.
Училището работи и по Националната програма „Бизнесът преподава“ – през миналата година партньор е фирма от Велико Търново, откъдето представят на децата 3D принтер. Тази година партньорството е с германската фирма Festo. По програма „Иновации в действие“ през изминалата година партнират със столичната 9. френска езикова гимназия, а през тази – с иновативно средно училище от Русе и с ОУ „Св.св. Кирил и Методий“ в с. Арда. По програма „ИКТ“ изграждат безжична мрежа. Въвеждат и електронен дневник.
Печелят и проект по модул „Културните институции като образователна среда“ на Националната програма „Осигуряване на съвременна образователна среда“. Техен партньор е Регионалният исторически музей „Стою Шишков“ в Смолян. Друг проект позволява да озеленят двора на училището и да разположат в него беседка и пейки за отдих.
Отдадената работа на педагозите, добрата учебна среда и мотивираните ученици дават резултати и в ученическите олимпиади. „Тази година имахме представител на националния кръг по география – Божидара Екова, обучавана от
А. Манолевски. А в предишни – и по история, и в „Знам и мога“, казва директорката. И добавя, че училището участва и в Националната програма „Ученически олимпиади и състезания“.
В школото са създадени мажоретен състав и фанфарен оркестър.
В заниманията по интереси са сформирани три отбора по футбол, групи по народни танци, народно пеене, спортни танци и кросфит (спорт, комбиниращ лека атлетика, вдигане на тежес-
ти и гимнастика.).
Възпитаници на училището продължават образованието си в Природо-математическата и Езиковата гимназия в града. Други избират да усвоят занаят в професионалните гимназии, като тенденцията е техният брой да нараства.

Your Image Description

Свързани статии:

Училището край гората Детски размисли от близо и далеч Как флейтата обогатява уроците по математика Опазваме ли мястото където живеем, опазваме и планетата

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Как флейтата обогатява уроците по математика

Следваща статия

Опазваме ли мястото където живеем, опазваме и планетата

Следваща статия
Опазваме ли мястото където живеем, опазваме и планетата

Опазваме ли мястото където живеем, опазваме и планетата

1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

Предстои трансформиране на висшето образование

1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

Българските учени могат да кандидатстват по-успешно

Последни публикации

  • Издателство „Аз-буки“ с ново дигитално присъствие
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2025, година XXXIII
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 3/2025, година LXVII
  • Излъчиха царици на буквите
  • Атестирането на учителите се отлага за учебната 2026/2027 г.
  • Държавата подкрепя 2500 деца с таланти
  • Отличия за млади благотворители
  • Международният младежки медиен фестивал „Арлекин 2025“ събра над 150 ученици
  • Емоции от първата ученическа екскурзия
  • Открий своята професия, избери своето бъдеще
  • Фестивалът „Ало, Космос! Говори България!“ се завръща с пето издание
  • Над 2000 занимания за деца в лятната ваканционна програма на МОН
  • Психоаналитикът проф. Моника Богданова: Ученето е усилие, а в последните години се сведе до забавление
  • Счетоводната професия в дигиталната ера – много повече творческа
  • For Some Technology-Driven Novelties in the International Human Resource Management
  • Иновации в политиката и стратегията за образование и обучение в сферата на националната сигурност
  • Изследване отношението на учениците към учебния предмет биология и здравно образование и начина на преподаване в края на прогимназиалния етап на обучение
  • Медиатор по призвание
  • Интегрален тест в VII клас след промяна в учебните програми
  • Time Perspective in Counseling Parents of Children with Developmental Disorders
  • Образователно включване на студенти с бежански статут в българското висше образование – възможности и перспективи
  • Предприемачество и иновации в публичния сектор: правна рамка и перспективи за публичните предприятия в България

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"