Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2021 Брой 15, 2021

Малкото училище с големите цели

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
14-04-2021
в Брой 15, 2021
A A
Релефна карта на България и зелена класна стая на открито са сред важните инструменти за обучение на децата, особено в месеците на пандемия

Равен достъп до качествено образование за всяко българско дете е идеята на Националните програми за образование, сред които е и „Изграждане на STEM среда“. Благодарение на това българските училища, независимо от броя на учениците, имат възможност да имат модерна образователна среда, в която да прилагат нови модели за овладяване на знания в областта на природните науки.
Едно малко училище, но с изключително амбициозни преподаватели и мотивирани ученици е ОУ „Елин Пелин“ в с. Първомайци, общ. Горна Оряховица. „Идеята ни е да създадем условия за различна физическа среда за нашите деца. Избрали сме да преобразуваме класна стая в „Интерактивна екоработилница“, пояснява директорката Мирена Маринова.
На 48 кв. м ще бъдат обособени 4 работни къта. Единият е за събиране и селектиране на информация от уебпространството с минибиблиотека. В другия кът ще има дигитален микроскоп и комплект измервателни уреди за експериментална работа, чрез които учениците ще развиват умения за наблюдения, ще правят експерименти. Третият кът ще е с 5 дигитални устройства, с помощ-
та на които учениците ще подреждат информацията и ще разработват идеята за реализиране на проектна задача. Предназначението на четвъртия кът е да се обособи пространство за изработване на самите проекти под ръководството на съответния преподавател.
Ако се разходите в двора на училището, първото, което ще си помислите, е, че учениците от това училище имат невероятен късмет. Обширните зелени площи и красивите дървета създават усещането за простор и свобода. Учениците разполагат и със зелена класна стая – прекрасна беседка, където се провеждат учебни часове на открито. Изградена е по проекта „Обичам природата и аз участвам“. До беседката е направена и цветна релефна карта на България. Часовете на открито са винаги желани за учениците. В училището се обучават 65 деца. Най-големият клас е от 15 ученици. „Нашите деца са щастливи! – с усмивка казва Мирена Маринова. – Имат възможност всяко междучасие да са на чист въздух и да играят в просторния зелен двор, на спортните площадки и на стадиона, който се намира до училището. Въпреки че сградата на училището се нуждае от ремонт – дограмата е много стара, както и голяма част от обзавеждането, стараем се да създаваме уютна обстановка и да поддържаме сградния фонд сами. През май ОУ „Елин Пелин“ навършва 175 години. Малко са училищата, които могат да се похвалят с почти два века история. Формулата за успех е „любов“. Всичко това дава право на директорката да каже: „Ние сме едно зелено училище с щастливи деца“.
И как да бъде друго, когато красотата е навсякъде – въпреки старата дограма, старите чинове и поддръжката „направи сам“. Училището се слави с 30-метров стенопис със сюжети от приказки на Елин Пелин. Всичко тръгва от… предписание на РЗИ за състоянието на коридора в стария едно-
етажен корпус.
„Средствата ни не достигат, а коридорът трябваше да се обнови. Освежаванията всъщност още повече задълбочаваха проблема, мазилката се ронеше, а коридорът плачеше за основен ремонт. По това време Веселин Симеонов – специалист по изобразително изкуство, водеше в нашето училище група по интереси. Роди се идеята, че преподаватели от ВТУ „Св. св. Кирил и Методий“ могат да ни помогнат. Свързахме се с факултет „Изобразителни изкуства“ и стана така, че студенти от специалност „Стенопис“ започнаха да променят коридора, рисувайки дипломните си работи“, връща лентата назад директорката на училището. Така училищната стена, изтормозена от пластовете бои, за три месеца се превръща в приказен кът с герои от произведения на големия български писател Елин Пелин, изучавани в началния и прогимназиалния етап. Днес старата стена на коридора е повод за възхищение и гордост от страна на ученици, учители, родители.
Елин Пелин и неговото творчество винаги са присъствали не само в учебната програма, но и по повод всеки празник в училището, носещо името на писателя. „Държим много на традициите. Затова за празниците на детската книга и Седмицата на четенето насочваме децата към творчеството на Елин Пелин“, пояснява Маринова.
Не крие, че не всичко в училището в Първомайци отговаря на представите за XXI век. Голямото изключение са децата – любопитни и търсещи, и техните преподаватели с всеотдайността си към професията. Компютърният кабинет също има нужда от обновяване. По време на обучението в електронна среда всички ученици са снабдени с електронни устройства. Директорката държи да изкаже благодарността си към РУО – Велико Търново, дарило на училището така важната за момента техника, както и на Николай Николов, който поддържа училищните компютри.
На въпроса какъв процент от децата продължават обучението си и след VII клас, отговорът не учудва: „На 100%“. Но преди това е НВО след
VII клас. Подготовката за него не е спирала. Училището има много добри резултати на НВО през последните две години.
И накрая за едно сътрудничество – има единомислие и единодействие между ОУ „Елин Пелин“, ДГ „Здравец“ с директор Елеонора Иларионова и местната власт в лицето на кмета на с. Първомайци Ясен Янков.
Първомайци е голямо село с над 2700 жители. Все повече млади хора продължават да се заселват в него. Това прави учителите оптимисти, че
ОУ „Елин Пелин“ ще се разраства.

Your Image Description

Свързани статии:

Подкрепа в нужния момент Зограф преподава тайните на иконописта В битка за всяко дете В Пернишка област очакват над 900 първокласници

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Зограф преподава тайните на иконописта

Следваща статия

В битка за всяко дете

Следваща статия
В ход е дигиталното обучение

В битка за всяко дете

1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

Очакват предложения от стартъпи

56% от европейците искат повече пари за борба с кризата

Бъдещето е в твоите ръце

Последни публикации

  • Млади звезди се захранват с хаоса, за да изградят планети
  • Красотата на детството
  • Министър Вълчев гостува на Нов български университет
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2025, година XXXIII
  • Подкрепа за развитие на дуалното обучение
  • Еврокомисията инвестира 1,25 млрд. евро в научни изследвания
  • Министър Красимир Вълчев откри STEM център в Костенец
  • В един от най-престижните университети в САЩ ще се преподава български език
  • The Psychosocial Dimensions of Bulgarian Migration to Italy
  • Аспекти от културното наследство на област Стара Загора: многообразие и обществена значимост
  • Вторият държавен съд (1910 – 1914) и обвиненията срещу бившия министър-председател П. Гудев (1907 – 1908)
  • Испански дипломати за историята на Балканите и за българите XVIII – XIX в.
  • Educational-Intellectual Centres in the Ukrainian Baroque Era and Their Role in Cultural Interactions with The South Slavic World
  • Oценка на ефекта от приложението на кръгова тренировка върху функционалните възможности при студенти от СУ „Кл. Охридски“
  • Aнализ на съществуваща статистически достоверна разлика след прилагането на комплексна програма за провеждане на спортно усъвършенстване по ориентиране при студенти от Tехническия университет – София, Филиал Пловдив
  • Към въпроса за подкрепа на деца със специални образователни потребности чрез допълнителни спортни дейности
  • От състезанието към куиза
  • Изследовател от топ 2% учени в света влиза в екипа на българския INSAIT
  • The Hexaxial System in Physiology Training. Didactic Model
  • Implementing a Wellness Programme to Overweight Students and Working People through Training in the Methodology
  • The Impact of Age on Adult‘s Participation in Physical Activities during Leisure Time
  • Колко струва закупуването на осигурителен стаж

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"