Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2023 Брой 34, 24 - 30.08.2023

Около 3500 неприети в ясла деца ще получат компенсации

Елена Василева от Елена Василева
23-08-2023
в Брой 34, 24 - 30.08.2023
A A

Около 3459 деца ще получат компенсации до края на 2023 г. за това, че не са били приети в ясла. Това става ясно от проект на Наредба на Здравното министерство.

Децата от 3-месечна възраст до 3 години и в момента получават компенсации, ако не са приети в ясла, по подобие на децата от детските градини (от 3 г. до постъпването им в I клас), които бяха включени най-напред в мярката.

Това обаче става по силата на правителствено постановление, което е с изчерпано правно действие. То действаше за 2022 г., когато за компенсации бяха предвидени 600 хил. лв. Те се оказаха крайно недостатъчни, поради което се наложи да бъдат осигурени допълнителни средства. За 2023 г. за компенсации вече са планирани 10 млн. лв., като с промени в Закона за здравето бе решено условията за предоставяне на въпросните средства да се разпишат в наредба на МЗ.

Новата наредба поставя същите критерии за родителите на най-малките деца в яслите, също като на тези на по-големите в детските градини. За да имат право на компенсации, те трябва да отговарят едновременно на няколко условия – детето да е кандидатствало в общинска ясла или яслена група на общинска или държавна детска градина, в чийто прилежащ район се намира настоящият адрес на детето; да не е прието поради липса на свободни места; да не е записано в общинска детска ясла; общината по настоящия адрес на детето да не е предложила друго равностойно място в общинска детска ясла или яслена група; родителите да не получават подпомагане от държавния бюджет, с изключение на месечни помощи за отглеждане на дете или подпомагане по оперативни програми; за отглеждане на детето да не се ползва отпуск.

Въз основа на предвидените в бюджет 2023 г. средства средномесечният брой на децата, за които ще могат да бъдат компенсирани разходите за периода юни – декември 2023 г., е 3459, които отговарят на условията на наредбата. Индикативната стойност на максималния месечен размер на компенсациите за дете е 413 лв., колкото е средният месечен размер на средствата за издръжката на дете в предучилищното образование.

По данни на НСИ към 31 декември 2022 г. в страната функционират 835 самостоятелни детски ясли и яслени групи с общо 33 193 места в тях. Децата в детски ясли в края на годината са 30 544.

Основният брой на децата, които не са приети в общински детски ясли или яслени групи поради липса на места, се концентрира в най-големите градове. На 100 деца в София-град осигуреността с места е 22%, в община Пловдив – 17%, в община Варна – 18%, в община Бургас – 20%. По данни на НСИ към 30 юни 2023 г. броят на кандидатствалите деца е около 2 пъти по-голям от местата в общинските ясли и яслените групи.
За Столична община кандидатствалите деца към края на юни са 13 389, а броят на приетите за този период е 5382. За община Варна за броят на кандидатствалите деца е 2352, а броят на приетите – 1346.

Your Image Description

Свързани статии:

Нургюл със стипендия в Стопанската академия Пет медала по астрофизика Майстори на дебатите Очакват 63 000 първокласници на 15 септември

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Майстори на дебатите

Следваща статия

Очакват 63 000 първокласници на 15 септември

Следваща статия
Около 3500 неприети в ясла деца ще получат компенсации

Очакват 63 000 първокласници на 15 септември

Нова възможност за млади учени

Нова възможност за млади учени

Вестник "Аз-буки"

Извън прожекторите

Последни публикации

  • Предложение: Работа от вкъщи през лятото за родители на деца до 12 години
  • Обновяват кабинети и изграждат центрове за хуманитарни науки в 398 школа
  • Школи за олимпийски таланти
  • Петима кандидати за началник на РУО – София-град, са допуснати до тест
  • Ученичка от Математическата в Пловдив в топ 5 на най-престижната международна изследователска програма
  • Всяко дете е личност, която заслужава уважение и подкрепа
  • Един учебен час… по дантела
  • Учени отгледаха модел на човешки мозък
  • Социални техники и изкуства на личността
  • Децата на Родопите – пазители на традициите
  • Българските ученици с 3 медала от Международната олимпиада по изкуствен интелект
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2025, година XXXIV
  • NEW TECHNOLOGIES TO INVESTIGATE THE BEHAVIOUR OF SILICA GELS IN POROUS MEDIA
  • ЕМОЦИОНАЛНАТА ИНТЕЛИГЕНТНОСТ КАТО ФАКТОР ЗА УСПЕШНА РЕАЛИЗАЦИЯ НА ПЕДАГОЗИ – БЪДЕЩИ УЧИТЕЛИ ПО БИОЛОГИЯ
  • Проблемно и проектно базирано обучение в рамките на извънкласна дейност „Светлината, без която не можем – проблеми и решения“
  • „ОТКРИВАНЕТО НА НОВИ НЕЩА Е ВАЖНО“: ВЛИЯНИЕ НА САМОСТОЯТЕЛНАТА ДЕЙНОСТ В КЛАС ВЪРХУ НАГЛАСИТЕ ЗА УЧЕНЕ ПО ХИМИЯ В ГИМНАЗИЯТА
  • Byte-size Chemistry of the Future Learning in Higher Education Settings
  • A CONCEPT MAP DESIGN FOR IDENTIFICATION AND CORRECTION OF STUDENTS’ MISCONCEPTIONS ABOUT WAVE-PARTICLE DUALITY OF LIGHT   
  • Училище на радостта
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2025, година LXVIII
  • THE IMPACT OF TEACHERS’ GENDER, EDUCATION, AND EXPERIENCE ON FOSTERING MATHEMATICAL CREATIVITY: A QUANTITATIVE STUDY
  • Комбинаторни задачи върху квадратни и триъгълни мрежи със „СтруниМа“ и Geogebra

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"