Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2023 Брой 44, 2 - 8.11.2023

Да докажеш своите идеи

Сребърният медалист от Световния конкурс за дизайн Борис Савов е убеден, че училището може да създава успешни личности

Петя Николова от Петя Николова
01-11-2023
в Брой 44, 2 - 8.11.2023
A A
Плакатът на Международния спасителен комитет,
с който Борис Савов печели втора награда

Най-добрите условия за творчески успех се създават в добронамерена организация, в която хората не се страхуват да бъдат себе си и да се провалят, казва пред Българската асоциация на комуникационните агенции един от успелите българи в полето на креативността Александър Калчев. Творчески директор на парижкия офис на голямата комуникационна агенция DDB и президент на жури в предстоящия фестивал Eurobest 2023, Калчев има зад гърба си има множество награди от престижни рекламни форуми. Можем да му вярваме, но ще направим по-добре, ако приложим думите му при отглеждането на бъдещото поколение творци. Към него принадлежи и Борис Савов.

Преди три месеца със своя дизайн на плакат ученикът от бургаската Професионална гимназия по компютърно програмиране и иновации спечели второто място на световния конкурс за креативен дизайн Adobe Certified Professional Championship. Усетил подкрепящата среда още в ученическите си години, Борис благодари пред „Аз-буки“ на директорката Димитрина Тодорова. За момчето от Бургас, което в момента е в XII клас, училището има потенциал да предоставя големи възможности, а директорът и преподавателите – да създават благоприятна за творчество среда и да окуражават учениците си да постигат успехи на световно ниво.

„Интересът към IT сферата ме насочи към ПГ по компютърно програмиране и иновации – казва Борис. – И не сбърках. Директорът Димитрина Тодорова винаги е била човекът, който ни организира да участваме в различни събития, и от нея научих за състезанието на Adobe. Миналата година се класирах четвърти на националния кръг. Сега обаче беше различно. През май разбрахме, че сме класирани, и имахме два месеца, през които да се подготвим.“

На 18 години, роден и израснал в Бургас, Борис определя себе си едновременно като любознателен и амбициозен. „Амбицията те кара да си поставяш високи цели, които осъществяваш чрез знанията“, казва той и уточнява, че през двата месеца до финала на Световното състезание всеки ден е правил по един дизайн на постер. Така с неговия съученик Сонер Солаков, който също е класиран, се подготвят за задачата на финала – използвайки уменията си за работа със софтуера Adobe Creative Cloud, да проектират плакат за клиент от реалния свят в рамките на 8 часа. Освен тях двамата за финала на състезанието се класира и Кристина Кочева от Елена.

„Финалът е цяло преживяване – споделя Борис. – Бяхме десет дни в Америка, а състезанието се проведе в четири от тях. За посрещането ни бяха подготвили специално парти с танци и различни игри. По време на същинското съревнование разполагахме с около 8 часа, за да създадем постер за Международния спасителен комитет, който се ангажира с хора, претърпели инциденти, пострадали при бедствия или войни. Менталният аспект на конкурса беше тежък, но за сметка на изморителния състезателен ден следващият се оказа изпълнен с емоции. Имахме невероятно преживяване в „Дисни“ и възможност за неформална социализация с останалите участници от над 70 държави.“

„Притеснението винаги го има, но в момента, в който седнах пред компютъра, всички негативни чувства изчезнаха – продължава Борис. – Опитах се да покажа себе си, моя начин на мислене и моите идеи. Защото в края на деня хората очакват креативно мислене, а не просто технически умения. Тренировъчните постери, които правих по време на подготовката, бяха изключително ключови. Те продиктуваха и стила на постера, с който спечелих. Успях да предизвикам правилната емоция и да изградя баланс между артистичност и сериозност. След като обявиха седемте топ финалисти, бях убеден, че не съм се класирал. Останах напълно шокиран, когато чух името си и че съм на второ място.“

Лиана Махарадж-Париш – ръководител на отдел за обучение и сертифициране на студенти в Adobe, казва след награждаването, че в окончателните проекти на младите хора проличават не само техните технически умения, но и артистичните им инстинкти. Впечатлен от работата на професионално ниво е и директорът на Международния спасителен комитет. Журито, което включва представители на Комитета и експерти от индустрията за дизайн, определя победителите въз основа на визуалното им въздействие, способността им да отговорят на изискванията на клиента и естетиката на марката, както и професионалното използване на приложенията на Adobe Creative Cloud.

И ако в Adobe вярват, че бъдещето принадлежи на тези, които творят, ние вярваме на Борис. Той не се страхува от изкуствения интелект. Напротив. Смята, че трябва да обърнем сериозно внимание на сферите, в които просперира. А като човек, който се занимава с програмиране, се надява ИИ да улесни работата му. Борис е благодарен на училището за предоставените възможности за развитие и шанса да участва в състезание на световно ниво. Засега не желае да напуска България. Възнамерява да продължи образованието си или във факултет „Математика и информатика“ в Софийския университет, или в Американския университет. Що се отнася до наградата от 4000 долара, която получава за второто място и за нея е помислил. „С тази сума ще дадем старт на best.studio – нашето дизайн студио, което разработваме заедно със Сонер“, издава Борис новото си предизвикателство.

Your Image Description

Свързани статии:

Плакатът работи Брауновият газ е българско откритие* Ключът към природните загадки* Физиката не спира да ни учудва*

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Творчество

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Да намериш решение на проблем с бизнес проект

Следваща статия

Плакатът работи

Следваща статия
Плакатът работи

Плакатът работи

Топла връзка между химия и изкуство в Бургас

Топла връзка между химия и изкуство в Бургас

В училището  в с. Осина няма слети паралелки

В училището в с. Осина няма слети паралелки

Последни публикации

  • Първо българско училище в Остин отпразнува края на учебната година
  • ДГ „Еделвайс“ докосва сърцата
  • Децата учат най-добре чрез преживявания
  • Чудесата нямат край
  • Удължават общественото обсъждане на промените в Закона за предучилищното и училищното образование
  • Доц. д-р арх. Гичка Кутова-Каменова, ректор на УАСГ: Нужно е още по-тясно сътрудничество между бизнеса и висшето образование
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2025, година LXVIII
  • Формообразуване на прилагателните с наставка -ен: морфофонологичен и методически анализ
  • The Ontological Status of the Curse and the War in Ukraine
  • Професионалният лекарски език
  • Семиотичната същност на жестовия език
  • Съвременната българска езикова политика – между кризите в обществото и динамиката на езиковите процеси (исторически и съвременни аспекти)
  • Пътища към света на другите. Преводните книги на издателство „Христо Г. Данов“ в първото му десетилетие (1960 – 1970 г.)
  • Езикът на края и езикът на света. Апокалиптичното писане на Блага Димитрова
  • Роли и езици в съвременното българско изкуствознание
  • Teaching Mathematics under Extreme Conditions: Ukrainian Realities and Experience
  • Interdisciplinary Connection between Mathematics and Physics in a Grammar School for Gifted Mathematics Students
  • Споделянето е пътят към успеха
  • Enchancing Visual Reasoning in Calculus: introducing a New Typology of Graphical Tasks
  • Една кратка формула за лице на четириъгълник с две равни срещуположни страни и приложението ѝ
  • Форум за киберсигурността събра експерти
  • Приложение на системи линейни уравнения в изравняване на химични уравнения

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"