Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024 Брой 1, 4 - 10.01.2024 г.

Удължават се две национални програми

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
03-01-2024
в Брой 1, 4 - 10.01.2024 г.
A A

Удължават се сроковете за изпълнение на националните програми „Повишаване компетентностите на преподавателите от държавните висши училища, подготвящи бъдещи учители“ и „Дигитална квалификация“. Това предвижда проект на Решение на Министерския съвет, публикуван за обществено обсъждане. Първата програма се удължава с 6 месеца, а втората – с 10 месеца.

Измененията се налагат, тъй като има опасност до изтичането им през януари и през март 2024 г. да не бъдат приключени всички заложени дейности. Забавянето се дължи и на продължилата през цялата 2021 г. извънредна епидемична обстановка, която възпрепятства осъществяването на част от предвидените дейности и не позволява достигането на заложените индикатори и изразходването на предвидените средствата.

Целите по НП „Повишаване компетентнос­тите на преподавателите от държавните висши училища, подготвящи бъдещи учители“ предвиждат достигане на обучените преподаватели до 60% от общия им брой; представяне на актуализирани учебни планове и програми в резултат на обученията и тяхното рецензиране; финализиране на дейностите по изработване на механизми за оценка на потребностите на преподавателите във висшите училища и организиране на курсове за повишаване на квалификацията им; и довършването на оборудването на зали по иновативни образователни технологии поради пречки, свързани със Закона за обществените поръчки.
По Националната програма „Дигитална квалификация“ са заложени дейности за дигитална квалификация на преподавателите във висшите училища и на учители по различни предмети в системата на средното образование. Очакван резултат e да бъдат обучени 800 учители. Залага се и обучение на регистрираните преподаватели от висшите училища по други дисциплини, за да могат да преподават и да интегрират дигиталната компетентност в собственото преподаване; обучение на регистрираните учители, преподаващи по други учебни предмети, с цел повишаване на дигиталните им умения и компетентности; обучаване на регистрираните представители от практиката за придобиване на специфични знания, умения и компетентности, позволяващи да започнат да упражняват преподавателска дейност или да водят практически занятия, свързани с ИКТ и компютърни науки във висшите училища.
За НП „Повишаване компетентностите на преподавателите от държавните висши училища, подготвящи бъдещи учители“ през 2024 г. са предвидени 965 352 лв., а за НП „Дигитална квалификация“ – 215 400 лв.

Your Image Description

Свързани статии:

Бизнесът иска промени в Националната карта на висшето образование Община Костенец получи втори училищен автобус Учителските заплати се увеличават с 8,4% Нов закон ускорява изследвания и иновации

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Нов закон ускорява изследвания и иновации

Следваща статия

Запазват неизразходени пари за медиаторите

Следваща статия
Запазват неизразходени пари за медиаторите

Запазват неизразходени пари за медиаторите

Вестник "Аз-буки"

Завръщане у дома

Снимка на броя

Снимка на броя

Последни публикации

  • Социалните мрежи водят до психични проблеми сред децата
  • „Тех Арена“ с 600 места отвори врати в Техническия университет в София
  • Национално издателство за образование и наука „Аз-буки“ с ново онлайн пространство
  • Скърбящият воин пази паметта на героите от 1885 г.
  • Децата диктуват дневния ред
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 46/2025 г.
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2025, година XLXII
  • Мопасан като предмодернист?
  • Обучението по немски език в УНСС – десетилетия на традиции, приемственост и развитие
  • Млади таланти творят наука
  • Пространствена и езикова достъпност на ресурсите за адаптация към климатични промени и природни бедствия в многоезични общества
  • Снимка на броя: Пространство за експерименти
  • Political Branding in Social Networks (USA Presidential Campaign’24 in Tik-Tok)
  • Training Future Teachers in Assessment Skills within the Framework of Linguodidactic Theory
  • Критическият анализ на дискурса като методологическа основа на чуждоезиковото обучение за придобиване на демократични компетентности
  • Формиращото оценяване и компетентността по писмено общуване на английски език (4. клас) – резултати от педагогически експеримент
  • The Conceptual Model of Content Analysis of Applicants’ Internal Motivation in Entrance Essays
  • Типология на субектите в спортната журналистика
  • Синкретизъм на изреченските признаци
  • Наградиха победителите в Националния конкурс „Изучаваме света с ГИС“
  • Гергана Стоянова, първи гост на Студио „Аз-буки“: „Да“ на изкуствения интелект в училище, но първо да научим децата да учат (ВИДЕО)
  • Училищната общност на 131. СУ отбеляза неговата 40-годишнина с концерт в НДК

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"