Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024 Брой 16, 18-24.04.2024 г.

В СУ „Йордан Йовков“ в Кърджали още в III клас „отварят“ ресторанти

Елена Василева от Елена Василева
24-04-2024
в Брой 16, 18-24.04.2024 г.
A A
Децата от СУ „Йордан Йовков“ – Кърджали, редовно участват в различни училищни и национални инициативи, в конкурси и състезания, от които печелят награди. Сред последните успехи на учениците са 11 златни и един сребърен медал по математика и български език в Кралската лига на „Олимпиади Кингс“. Снимки – СУ „Йордан Йовков“ – Кърджали

Екологични инициативи, проектно базирано обучение, училищна телевизия, STEAM лаборатории, дни на четенето, спортни мероприятия – дейностите на Средно училище „Йордан Йовков“ в Кърджали не могат да се поберат само в едно изречение. Резултатът от тях също надхвърля очакванията, защото, забавлявайки се, децата не просто получават нови знания, но придобиват и важни умения за живота – стават по-толерантни, научават се на доброволчество и т.н.

Обединяващата нишка на всички дейности е предприемаческият профил,

който присъства в обучението на 974-те ученици от I до XII клас. Неслучайно заради тази иновация училището е избрано наскоро от МОН да бъде партньор в изграждането на една от петте лаборатории в страната – по предприемачество и финансова грамотност, чието начало бе дадено наскоро в домакина – столичното 108-о училище.

„Обучението по предприемачество при нас започва още от I клас. Работим по програма на „Джуниър Ачийвмънт“, която се приема много добре и дава чудесни резултати. Точно това бе забелязано при обменни практики, по време на които гостите бяха впечатлени от нашата практика“, казва директорът Людмила Чаушева.

По думите ѝ, изграждането на умения по предприемачество от най-ранна детска възраст е особено полезно, защото децата стават по-уверени и наясно с това с какво искат да се занимават в бъдеще.

Людмила Чаушева, директор

„Предприемаческите умения дават възможност на учениците да бъдат успешни в бъдеще. Те развиват лидерските им умения –

децата обичат да бъдат лидери.

Научават се на работа в екип и да се справят със всяка ситуация“, посочва тя.

Първокласниците например започват с темата „Кои сме ние“, изграждайки усещане за принадлежност към училището.

Във II клас се обръща повече внимание на семейството и професиите, които упражняват родителите и близките им. Децата се запознават с различните професии, ходят в пожарната, полицията, банките и др.

В III клас акцентът е „Нашият град“ – учениците разговарят със служители от общинската администрация и с архитекти за планирането на един град, с различните зони в него и т.н. Не на последно място, получават и задачата да разработят идея за собствен бизнес.

„Вечеря навън? Тогава да построим собствен ресторант! Къде да се изгради, колко готвачи ще са нужни, колко сервитьори, какви продукти ще трябват, каква храна обичат местните, тя здравословна ли е“ – това са част от въпросите, които започват да нищят децата още на 10 години.

„В IV клас говорим за нашата общност, в V клас – за Европа. Така неусетно, забавлявайки се, децата се образоват по програмата на „Джуниър Ачийвмънт“ и през отделните предмети, а освен това се учат и на доброволчески инициативи.

При нас няма агресия, има толерантност, както и финансова грамотност“,

казва директорката.

В гимназията предприемаческият профил придобива още по-сериозни очертания. Между VIII и XII клас се изучават предмети като предприемачество, финансова грамотност, счетоводна фирма, мениджмънт и маркетинг и др. Учениците редовно представят проектите си пред учители и съученици, често се явяват и на състезания.

Един от последните успехи на училището носи дванайсетокласничката Мелин Вели, която печели специална награда на Първите годишни награди по предприемачество и дигитален маркетинг, изкуство и английски език на Висшето училище по застраховане и финанси. Девойката впечатлява журито със своя екобизнес с къщи, съобразени със съвременните екологични изисквания.

Екологията е едно от направленията, върху които училището акцентира от години.

„Има местенце над парка „Простор“ в Кърджали, което бе опожарено. Нашите ученици заедно с учителя по биология решиха да го облагородят и залесят. Получиха фиданки от Регионалната дирекция по горите и сега се грижат за тях. Вече наричат мястото Йовковата гора“, разказва Чаушева.

Възпитаниците всяка година отбелязват и Международния ден на гората. Тази година на 21 март учениците от VIIБ клас са се срещнали с представители на Регионалната дирекция по горите в Кърджали и горската семеконтролна станция в Пловдив, които са ги запознали с професията на лесовъда и с отговорната му дейност за доброто стопанисване и опазване на горите. В занимателна игра те са определили вредните и полезните дейности в горите, попълвали са кръстословица с елементи на живата и неживата природа, направили са дървени медальони, засадили са и нови дръвчета от черен бор, храсти туя и илекс в Йовковата гора.

Иновативният проект на старши учителя по икономическите дисциплини Галина Попова също е в областта на екологичното предприемачество – акцент в него е мултиплицирането на работещи модели за екологосъобразен бизнес, основани на принципите на устойчивото развитие. Същност на нововъведението е иновативно обучение чрез интегрирани екипни задания.

Учейки, учениците умеят и да се забавляват.

Миналия месец те са отпразнували за пореден път немския празник „Фашинг“, посветен тази година на края на зимата. Мероприятието е организирано от преподавателите по немски език Станислава Иванова и Златка Куклева и техните ученици. През целия ден, по време на междучасията, из коридорите на училището са дефилирали ученици, маскирани като вещици, феи, Пипи Дългото чорапче, Алиса, Мини Маус, Афродита, Зоро, Снежанка, калинки, клоуни, нинджи, ангели и дяволи, лекари и войници. Карнавалът е започнал с реч на немски и български език, продължил е с песни танци и е завършил с награждаване на учениците с най-интересни и нестандартни костюми.

Всички сцени са документирани от училищния клуб „Журналист“, който отбелязва всички инициативи на възпитаниците на гимназията. Училищната телевизия, създадена по идея на бивш ученик на СУ „Й. Йовков“ и с помощта на учителя по ИКТ инж. Нурай Нури, също представя дейностите на децата. Сега учениците работят върху излъчване на материалите, свързани с Празника на буквите, който наскоро са имали първокласниците. Последно пък е бил излъчен благотворителен концерт, който учениците са организирали в помощ на две дами от Кърджали, имащи нужда от средства за лечение на тежки заболявания.

„Децата от начален етап, които свирят на гайда, имаха мечта да свирят заедно с Валя Балканска и Петър Янев. Решихме да ги изненадаме и да сбъднем мечтата им, така се получи 2 в 1“, казва директорът на училището, което обръща внимание и на доброволчеството и толерантността.

На Благовещение учениците са наградили най-търпеливите си учители.

През март са отбелязали Световния ден на хората със синдром на Даун, провеждайки баскетболна среща, в която състезателите са играли с цветни чорапи на ръцете като символ на подкрепа към „Слънчевите деца“.

„Учителите от целодневната организация в V – VII клас и учениците направиха изложба, като напомниха, че

да си различен, не е толкова страшно.

С шарени чорапи и ръчички, оцветени с цветовете на дъгата, учениците изразиха своята съпричастност към децата с този синдром“, описват събитието младите надежди от клуб „Журналист“.

През априлската ваканция ученици са се включили и в екокампания „Да изчистим бреговата зона около завод „Бентонит“ и „Траса“, събирайки десетки чували с пластмасови туби, стъклени шишета, метални кенчета и найлонови пликове.

„Всеки ден имаме някаква допълнителна инициатива или дейност. Преди дни се включихме в Седмицата на четенето, ученици четоха на деца в детската градина и помежду си“, продължава да изброява Чаушева.

А следващата ѝ задача ще е изграждането на STEAM център, по който ще се създадат 3 нови лаборатории за учениците от начален и прогимназиален етап. Освен бинарни уроци с лего конструктори, за учениците там са предвидени и арт занимания.

Your Image Description

Свързани статии:

Без тетрадка в часовете по информационни технологии Трагедията на XXI век са нечетящите човеци: Столичното 163. ОУ „Черноризец Храбър“ е неизменно в престижните класации на НВО Семейството влиза в детската градина: Всяка сутрин майки и бащи четат или разказват приказки в 32. ДГ „Българче“ в столичния кв. „Люлин“ Уроците на миналото: IX национална ученическа конференция по история събра в Кърджали млади почитатели на Клио

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: КърджалиРегиониСредно училище „Йордан Йовков“

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Уроци по родолюбие пред българската общност в Сърбия

Следваща статия

Иновации в действие: Лаборатория за интегрирано знание заработи в Гоце Делчев

Следваща статия
Иновации в действие: Лаборатория за интегрирано знание заработи в Гоце Делчев

Иновации в действие: Лаборатория за интегрирано знание заработи в Гоце Делчев

Какви звуци издават мравките

Какви звуци издават мравките

Шуменско училище с награда „Рицар на книгата“

Шуменско училище с награда „Рицар на книгата“

Последни публикации

  • Еврокомисията инвестира 1,25 млрд. евро в научни изследвания
  • Министър Красимир Вълчев откри STEM център в Костенец
  • В един от най-престижните университети в САЩ ще се преподава български език
  • The Psychosocial Dimensions of Bulgarian Migration to Italy
  • Аспекти от културното наследство на област Стара Загора: многообразие и обществена значимост
  • Вторият държавен съд (1910 – 1914) и обвиненията срещу бившия министър-председател П. Гудев (1907 – 1908)
  • Испански дипломати за историята на Балканите и за българите XVIII – XIX в.
  • Educational-Intellectual Centres in the Ukrainian Baroque Era and Their Role in Cultural Interactions with The South Slavic World
  • Oценка на ефекта от приложението на кръгова тренировка върху функционалните възможности при студенти от СУ „Кл. Охридски“
  • Aнализ на съществуваща статистически достоверна разлика след прилагането на комплексна програма за провеждане на спортно усъвършенстване по ориентиране при студенти от Tехническия университет – София, Филиал Пловдив
  • Към въпроса за подкрепа на деца със специални образователни потребности чрез допълнителни спортни дейности
  • От състезанието към куиза
  • Изследовател от топ 2% учени в света влиза в екипа на българския INSAIT
  • The Hexaxial System in Physiology Training. Didactic Model
  • Implementing a Wellness Programme to Overweight Students and Working People through Training in the Methodology
  • The Impact of Age on Adult‘s Participation in Physical Activities during Leisure Time
  • Колко струва закупуването на осигурителен стаж
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 19/2025 г.
  • Снимка на броя: Бъдещи журналисти
  • Дигитализират модули от външните оценявания и матурите
  • Важни са научните доказателства, а не научните награди
  • Над 47 млн. лв. за безплатни учебници за всички

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"