Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024 Брой 22, 30.05-05.06.2024 г.

Висшите училища с 45 нови специалности

От академичната 2024/2025 ще се предлагат и шест съвместни програми

Стела Маринова от Стела Маринова
29-05-2024
в Брой 22, 30.05-05.06.2024 г.
A A
Снимка – Pixabay

Висшите училища ще предложат 45 нови програми от академичната 2024/2025 г. В 11 от тях ще се приемат бакалаври, а останалите са насочени към кандидат-магистри.

Това сочи справка за „Аз-буки“ на Националната агенция за оценяване и акредитация (НАОА) относно подадените в Агенцията уведомителни писма от висшите училища във връзка с разкриване на нови специалности в рамките на акредитирани професионални направления за академичната 2024/2025 г.

Шест от новите програми са съвместни, сочи още информацията на НАОА.

Софийският университет „Св. Климент Охридски“ разкрива девет нови специалности,

като пет от тях са в направление „Физически науки“ и се предлагат от Физическия факултет.

Това са „Квантова физика и физика на ядрото и елементарните частици“ (на английски език), „Астрономия и астрофизика“, „Квантови технологии“ (английски език), „Ядрена енергетика и технологии“ и „Астрономия и астрофизика“ (на английски език), а „Ядрени технологии, мениджмънт и иновации с обучение на английски език“ е съвместна магистърска програма със Стопанския Факултет на Софийския университет.

„Повечето от тези програми не са толкова нови, а по-скоро са адаптирани и осъвременени стари програми или техни версии на английски език“,уточнява деканът на Физическия факултет проф. д.фз.н. Георги Райновски.

Чисто нова е програмата „Астрономия и астрофизика“, която вече се предлага и изцяло на английски език.

„Професионалният език във физиката е английски. Предлагайки такова обучение, ние отговаряме на интернационализацията, която се е наложила в науката ни. Основната цел на английските програми е студентите, които се подготвят по тях, да усвоят професионалния език още в университета“, обяснява проф. Райновски.

Той уточнява, че всички английски програми във Физическия факултет са отворени както за български граждани, така за чужденци – граждани на Европейския съюз или от трети страни.

Сред новите програмите са „Ядрена енергетика и технологии“ и интердисциплинарната програма „Ядрени технологии, мениджмънт и иновации с обучение на английски език“, предлагана съвместно със Стопанския факултет на Софийския университет.

Те се разкриват в отговор на търсенето на хора от бизнеса и са насочени към работещите в АЕЦ „Козлодуй“, Агенцията за ядрено регулиране или в други фирми от този бранш, които искат да продължат обучението си.

Висшето военноморско училище „Н. Й. Вапцаров“ предлага общо седем нови програми.

От тях три са магистърски – „Морско право и индустрия“, „Корабен технически суперинтендант“ и „Енергиен преход в корабоплаването“, и четири бакалавърски – „Корабен сервизен инженер“, „Софтуерни и мрежови технологии“, „Дигитална трансформация“ и „Изкуствен интелект и смарт технологии“.

„ВВМУ се стреми да отговаря, както на нуждите на пазара на труда, така и на постоянно трансформиращата се среда и новите технологии. Развитието на процесите по дигитализация вдъхновяват развитието и на нови професии, отварят врати към глобалните пазари и преформулират обучението на бъдещите специалисти. Това е и причината във ВВМУ да се разкриват нови специалности, отговарящи на търсенето и подготвящи адекватни за пазара на труда специалисти“, посочват от Военноморското училище във Варна.

Обучението за магистри по „Морско право и индустрия“ се осъществява по съвместно с Варненския свободен университет „Черноризец Храбър“, като дипломата ще се издава от ВВМУ „Н. Й. Вапцаров“. Програмата обхващаща спектър от учебни дисциплини, чиято основна цел е подготовка на специалисти, способни да се реализират успешно както на националната, така и на международната сцена.

Академията на МВР – София, разкрива две иновативни и актуални специалности:

„Защита правата на човека“ и „Противодействие на киберпрестъпността“.

„Те са продиктувани от съвременните предизвикателства и рискове, съпътстващи развитието на обществото ни и свързани със зачитането на човешките права и заплахите в интернет“, споделят от Академията.

Целта на обучението по специалността „Противодействие на киберпрестъпността“ е да предостави специализирани теоретични знания и практически умения за противодействие на този нов вид престъпления, чиито сфера и средства са комуникационните и информационните системи и технологии, посочват от Академията. Обучението по програма „Защита правата на човека“ ще допринесе за формиране на практически умения за ефективна защита на правата на човека в дейността на служители, работещи в областта на обществения ред и националната сигурност в държавната администрация, и други професионалисти, работещи в неправителствения сектор.

Химикотехнологичният и металургичен университет в София разкрива бакалавърската програма „Индустриална фармация“.

Избралите я могат да получат диплома за професионалната квалификация инженер-биотехнолог и да се реализират във фармацевтичната индустрия, и по-специално производството на хранителни добавки и фармацевтични продукти.

Висшето училище по застраховане и финанси и Медицинският университет – Плевен, стартират обучение по първата по рода си съвместна магистърска програма „Икономика и организация на лечебните заведения“. „Чрез новата програма ще надградим знанията и уменията на лекарите в управлението на болниците – по отношение на икономическите показатели, подбора на кадри, стратегиите за публичност и т.н.“, казва ректорът на МУ – Плевен, проф. д-р Добромир Димитров при представянето на специалността.

Your Image Description

Свързани статии:

Дуалното е нужно на икономиката 22 университета подготвят бъдещи учители чрез иновативни образователни технологии Четири родни университета в Impact Rankings 2024 До 400 места годишно в университетите за граждани с временна закрила

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: 45 нови програмивисши училищаНационалната агенция за оценяване и акредитация (НАОА)Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Учители и медици в борбата с домашното насилие

Следваща статия

Нараства делът на младите с висше образование

Следваща статия
Висшите училища с 45 нови специалности

Нараства делът на младите с висше образование

Дуалното е нужно на икономиката

Дуалното е нужно на икономиката

Вестник „Аз-буки“ – брой 22/2024 г.

Вестник „Аз-буки“ – брой 22/2024 г.

Последни публикации

  • Националната агенция по оценяване и акредитация подписа споразумение с работодателите
  • Подобряват система от санкции в училище
  • 48 082 зрелостници се явиха на матурата по български език и литература
  • Област „Образование“ получава най-високата оценка в „Бележник 2025“ на Националната мрежа за децата
  • УНСС отбелязва 105 години от създаването си
  • Националният STEM център отваря врати до година
  • Над 50 000 зрелостници на матура по български език и литература
  • Библиотеката на Софийския университет представя история на букварите
  • Министърът на образованието и науката Красимир Вълчев бе отличен от Съюза на народните читалища
  • Панорама на средното образование се проведе в Монтана
  • Мултисензорен подход в комуникативната терапия и обучението на глухи деца и ученици
  • Transformation of Social and Educational Relations in the Context of Digitalization
  • Eфективност на академичната подготовка на студентите от педагогическите специалности
  • Изследване на прилагането на закалителни процедури в детската градина, насочени към формиране на здравна култура при децата
  • Моделът STRONG – възможност за използване и развиване потенциала на талантливите ученици от професионалните гимназии
  • Изследване и анализ на нагласите на студентите при използване на генеративен инструмент на изкуствен интелект
  • STEM обучение на студенти педагози в трансдисциплинарна образователна среда
  • Педагогическа технология за обучение на учениците в началните класове за работа с диаграмно репрезентирани данни
  • Любомир Русев – големият непознат педагог и психоаналитик от първата половина на ХХ век
  • Military and Social Threats as Determinants of the Development of Contemporary Ukrainian Higher Education
  • Използване на системите за управление на обучението в контекста на интерактивното образование
  • В памет на проф. д.и.н. Петър Ангелов

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"