Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024 Брой 35, 29.08 – 04.09.2024 г.

Таекуондото влезе в спортните училища

Над 7000 ученици ще се обучават в 32 дисциплини през новата учебна година

Стела Маринова от Стела Маринова
28-08-2024
в Брой 35, 29.08 – 04.09.2024 г.
A A
Снимка – 79. СУ „Индира Ганди“

Първият звънец за новата учебна 2024/2025 г. традиционно ще удари първо в 25-те спортни училища, които ще посрещнат своите ученици на 2 септември.

Спортовете, за които се предлага прием, се увеличават с един спрямо учебна 2023/2024 г. – от 31 на 32, съобщават от Министерството на младежта и спорта за „Аз-буки“.

От тази есен за първи път е реализиран прием по таекуондо в столичното 153. Спортно училище „Неофит Рилски“.

„Всяка нова инициатива изисква много усилия и популяризиране. Направихме реклама, имахме предварителни срещи с родители. Засега сме приели 8 деца от V до VIII клас, които ще бъдат в сборна група по таекуондо. Имаме някои незапълнени бройки и можем да приемем още ученици през годината“, сподели пред „Аз-буки“ директорката на 153. Спортно училище Мариана Цветкова.

Училището работи с клуб „Левски“, като треньор на групата по таекуондо ще бъде Явор Тасев.

„Учениците ще имат двуразови тренировки два пъти на ден. Учебният процес е между тренировъчната дейност. В нашето училище държим толкова на спорта, колко и на учебния процес. Искаме оттук да се дипломират не само добре подготвени спортисти, а и образовани млади хора“, подчертава директорката.

153. Спортно училище може да се похвали с възпитаници, които са наградени на олимпиади по български език и по английски език и са постигнали отлични резултати на матурата по български език и литература.

По думите на Цветкова за развитието на едно спортно училище е важно да предлага разнообразни дисциплини. От тази учебна година столичното 153-о реализира прием в още два нови за него спорта – бадминтон и плуване. Училищния праг тази есен ще прекрачат общо 560 деца.

От Спортното министерство очакват през новата учебна година в 25-те специализирани училища да се обучават над 7000 ученици. От там посочват, че броят на учениците в спортните училища в последните 10 години е относително стабилен – около 7000.

Близо 2800 спортисти ще се обучават в шестте държавни спортни училища, които се финансират чрез бюджета на ММС

– СУ „Ген. Владимир Стойчев“ – София, СУ „Васил Левски“ – Пловдив, СУ „Г. Бенковски“ – Варна, СУ „Юрий Гагарин“ – Бургас, СУ „М-р Ат. Узунов“ – Русе, и СУ „Г. Бенковски“ – Плевен. В тях за първи път училищният звънец ще бие за 380 нови ученици, разпределени в 19 паралелки от V до VIII клас.

Останалите 19 спортни училища са общински и се финансират чрез бюджетите на съответните общини. Информацията за осъществения прием в тях постъпва в Министерството на младежта и спорта от директорите след утвърждаването му от началниците на съответните регионални управления на образованието, уточняват от ММС.

Приемът на ученици в спортните училища всяка година се извършва по държавен план-прием в V, VI, VII и VIII клас. За учебната 2024/2025 г. е утвърден държавен план-прием за 1837 места за ученици, разпределени в 66 паралелки. Те са разпределени по всички 32 вида спорт, за които има прием през учебната година.

От Спортното министерство уточняват, че видовете спорт, за които има утвърдени необходимите документи за осъществяване на прием в спортните училища (тестове за прием и учебни програми), са общо 33. Единствено по спорта сумо към настоящия момент няма заявени места за прием от страна на директорите на спортните училища, съответно няма приети и обучаващи се ученици. Няма пречка обаче за следващи учебни години директорите на спортните училища да заявяват прием по спорта сумо, посочват още от ММС.

Обновени класни стаи и площадки

През лятната ваканция в държавните спортни училища са извършени ремонтни дейности, свързани с обновяване на класни стаи, кабинети, стаи в общежития, подмяна на мебели и оборудване, ремонт на дървена подова настилка (циклене, лакиране), ремонт на санитарни възли, подмяна на тръби и радиатори на отоплителни системи, ремонт на покривни пространства на прилежащи спортни зали, ремонт на дограма, ремонт и подмяна на водомери и част от ВИК инсталации, изграждане на пожароизвестителна инсталация, изграждане на училищна STEM среда, облагородяване на дворните пространства и др., с финансови средства по национални програми и от бюджетите на училищата.
Your Image Description

Свързани статии:

Ремонтират държавните спортни училища с 15,6 млн. лв. Студентските кампуси в София на финалната права Стипендии за бъдещи акушерки и медицински сестри Българското неделно училище в Женева чества 40-годишен юбилей

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: 153. Спортно училище „Неофит Рилски“Министерство на младежта и спортаРепортерспортни училищатаекуондо

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Стипендии за бъдещи акушерки и медицински сестри

Следваща статия

Снимка на броя: БНУ „Св. св. Кирил и Методий“ в Дортмунд

Следваща статия
Снимка на броя: БНУ „Св. св. Кирил и Методий“ в  Дортмунд

Снимка на броя: БНУ „Св. св. Кирил и Методий“ в Дортмунд

Националното външно оценяване в X клас остава на 10 юни

МОН отчете свършеното за периода април-август 2024 г.

Dynamics of a New Class of Oscillators: Melnikov’s Approach, Possible Application to Antenna Array Theory

Последни публикации

  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Mathematical Modelling of the Transmission Dynamics of Pneumonia and Meningitis Coinfection with Vaccination
  • Най-добрите математици сред студентите
  • Games in Function of Development of Multiplication Skills
  • A Pedagogical Method of Teaching Nested Loops in Introductory Programming Courses
  • Българските азбуки и чатджипити
  • Предизвикателства на дигиталната трансформация в обучението за комуникация при кризи
  • Дигиталното рисуване в обучението по рисуване на студенти от педагогическите специалности
  • Трансконтиненталният трансфер на Фрьобеловата педагогика – американският контекст
  • Българската литературна класика за деца. Образованието и образователните институции. Идейно-естетически, педагогически, етично-културологични аспекти
  • Изграждане на компетенции и компетентности за моделиране в обучението по математика в детската градина и началното училище при студенти бъдещи учители
  • Сп. „История“, книжка 2/2025, година XXXIII
  • „Аз-буки“ проведе семинар за публикуване на научни изследвания във ВТУ „Тодор Каблешков“
  • Снимка на броя: За глаголицата с обич
  • Над 48 000 зрелостници на матура по профилиращ предмет или по професия
  • Български учени привлякоха вниманието на Би Би Си
  • Български принос в космическо откритие
  • Премиера на книгата „Написаното остава. Пиши правилно! 101 езикови бележки“
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 20/2025 г.
  • INSAIT събира у нас научен директор на НАСА и водещи световни учени
  • Националната агенция по оценяване и акредитация подписа споразумение с работодателите
  • Подобряват система от санкции в училище

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"