Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024 Брой 41, 10 – 16.10.2024 г.

Детска градина „Буратино“ в Пловдив създава приобщаваща среда, в която малчуганите са спокойни и щастливи

Диляна Кочева от Диляна Кочева
12-10-2024
в Брой 41, 10 – 16.10.2024 г.
A A
Педагозите от Детска градина „Буратино“ запознават малчуганите с традициите и културното наследство на различни държави. Снимки – Детска градина „Буратино“ – Пловдив

Детска градина „Буратино“ в Пловдив спечели Европейската награда за иновативно обучение в категорията „Образование и грижи в ранна детска възраст“. Екипът получава отличието за работата си по проекта „Бъдещи умения и компетенции за деца“ по програма „Еразъм+“. По него работят в партньорство с ICS „Дон Лоренцо Милани“ от сицилианския град Джела. Обхванати са 205 деца на възраст от 3 до 11 години.

Кристина Колешева-Йончева, директор

„Осъществяването на проекта беше изключително емоционално за нас. Наградата ни е много ценна и сме изключително благодарни за признанието, което получихме за положените усилия“, разказва за „Аз-буки“ директорката Кристина Колешева-Йончева.

Това е първият проект по програмата „Еразъм+“, по който работят, а дейностите започват през 2021 г. Ковид пандемията налага да се удължи срокът на изпълнение с една година, за да могат да се реализират всички заложени дейности.

Моята събеседничка разказва, че

през цялото време с колегите им от Италия са се учили взаимно.

„Проектът е насочен към създаването на приобщаваща среда, в която децата да се чувстват в безопасност, да бъдат спокойни и щастливи, да имат усещане за принадлежност към детската група“, обяснява Йончева. За целта педагозите повишават компетенциите си за управление на една по-активна и интерактивна класна стая, в която са внедрени както иновативни творчески методи на обучение в мултикултурна среда, така и се насърчава използването на подходи за развиване у децата на толерантност към другия и умение за общуване с хора от различни култури.

По проекта работят общо 17 учители – 9 от българска и 8 от италианска страна.

Обмяната на опит се осъществява посредством двустранни гостувания. Екипът на ДГ „Буратино“ посреща учителите от Италия в Деня на Европа. Те са силно очаровани от това, че децата познават всички европейски страни, знаят кои са столиците им и разпознават флаговете им.

„Реализирахме изключително много дейности, с които искахме да обединим децата и да им покажем, че независимо кой къде живее, всички сме граждани на света“, казва директорката.

Малчуганите учат стихотворения, пеят песни и се запознават с  приказки от различни култури.

Учителите организират и тематични седмици, посветени на европейски държави, в които децата учат за фолклора, традициите, обичаите и културното наследство. Всичко това разширява познанията на децата за различните националности, раси, континенти и държави. А за да затвърдят наученото, сами решават да изработят и национални костюми, които след това представят под формата на парад в детската градина.


„Колегите от Италия бяха силно впечатлени от това, което видяха при нас. Те оцениха нашата предучилищна образователна система изключително високо – казва Йончева. – Това са основните дейности, които представихме пред гостите си. В същото време това представлява и всекидневието ни – постоянна работа с децата още от първа група чак до края на пребиваването им в детската градина.“

Освен всичко това гостите от Италия успяват да разгледат забележителностите на Пловдив, посещават Плиска и Копривщица, запознават се с родния бит и култура, традиции и обичаи, научават и български народни хора.

Директорката разказва, че през годините, пътувайки и гостувайки на различни детски градини, с екипа ѝ единодушно стигат до извода е, че

ДГ „Буратино“ предлага възможно най-добрите условия за своите възпитаници

– от обгрижване на децата до полагане на основи за подготовката им за училище. По този начин печелят и доверието на родителите.

„Навярно точно заради това до ден-днешен колегите ни от Италия продължават да търсят съдействие от наша страна, относно всекидневната си работа с децата и организирането на образователната среда“, уточнява тя.

В резултат на проекта, педагозите от България създават собствени образователни ресурси. Благодарение на новите си умения създават персонално учебно съдържание за децата, с което разширяват познанията и общата им култура. „Изключително доволни сме от постигнатото към момента, но също така продължаваме да работим ежедневно“, обобщава директорката.

Относно екранното време в най-ранна детска възраст Йончева е категорична, че те не бива да стоят пред екрана, докато са в градината.

„В семействата нерядко се случват ситуации, в които децата прекарват доста време пред телефона или телевизора“, обяснява тя.

Признава, че в практиката си често става свидетел на деца, които постъпват при тях на 3 години, без да могат да говорят. Това обикновено се случва при малчугани, които комуникират повече с екрана, отколкото със семейството и връстниците си.

Все пак във времето, в което живеем, няма как да изключим изцяло от всекидневието си информационните технологии. В градината има интерактивни дъски, но допустимият максимум на ден пред тях е 15 минути.

Днес Детска градина „Буратино“ е акредитирана образователна институция по „Еразъм+“,

като основният им акцент там са дигитализацията и екологичното възпитание на децата. Освен това тя е една от деветте детски градини на територията на Пловдив, които работят по метода на Монтесори, като е сред първите пет, които започват.

„Опитваме се да адаптираме  и прилагаме метода на Мария Монтесори за възпитаването и отглеждането на децата към нашите условия – казва моята събеседничка. – Към момента мога с увереност и гордост да твърдя, че резултатите от ежедневната ни работа с децата по прилагане на метода са отлични“. А това определено не е лека задача, заради големия брой на деца в една група. „В работата си в Монтесори класната стая и в отделните зони, както и по всички образователни направления,  сертифицираните Монтесори педагози използват иновативни и интерактивни методи за качествена подготовка на своите възпитаници не за изпити, а за живота, който им предстои“, обяснява тя.

Възпитаниците им са 205 – от 3- до 7-годишна възраст.

След  изграждането на новото крило към детската градина очакват да разширят капацитета си с още 3 нови групи. „Така  голямото ни семейството  ще се увеличи и децата ни ще станат над 300“, посочва Йончева.

Първата копка на строежа е направена през юли тази година и се очаква строежът да приключи до септември 2025 г. В рамките на проекта освен ново крило ще бъде изграден и оборудван и нов физкултурен салон. Инвестицията е на стойност от над 2 200 000 лева, от които 900 000 лв. са по програма от Министерството на образованието и науката, а останалата част е съфинансирана от бюджета на Община Пловдив.

Your Image Description

Свързани статии:

Духът на учителя никога не остарява Заявления за „Подкрепи една мечта“ Детска полицейска академия и в Смолян Учениците от област Пловдив ще учат онлайн за седмица

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: ICS „Дон Лоренцо Милани“ДГ „Буратино“Европейска награда за иновативно обучениеКристина Колешева-ЙончеваПловдивПризнание

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Започват обучения по киберсигурност в училищата

Следваща статия

Кога дивите птици стават „граждани“

Следваща статия
Кога дивите птици стават „граждани“

Кога дивите птици стават „граждани“

Паронимия и четене

Защо индийска нишка, а не индианска нишка

Акад. Вася Банкова получи „Голямата награда за наука на БАН“

Акад. Вася Банкова получи „Голямата награда за наука на БАН“

Последни публикации

  • Морски приключения от Кранево до Атия
  • Министър Красимир Вълчев: България отбелязва своя цивилизационен принос чрез писмеността и духовността
  • Ученици изследват историите на българите в Северна Америка от началото на XX век
  • МОН отличи четирима директори с наградата „Св. Иван Рилски“
  • Селфи с холограми в ПГТМ „Христо Ботев“– Ботевград
  • Тайната на дълголетието
  • Детството не е състезание
  • Няма кой да те чуе, ако не си онлайн
  • Студентите бягат с УАСГ
  • Прародителят на всички рози е бил малко жълто цвете
  • Публикуваха проектопостановлението за минимална асистентска заплата от 2780 лв.
  • МОН: Към този момент няма решение или обсъждане за връщане към завършване на основно образование в VIII клас
  • Министър Вълчев откри STEM център в СУ „Алеко Константинов“ в Луковит
  • Австроунгарски дух в Разград от 140 години
  • Театрални интерпретации на абсурдите на ежедневието
  • „Свободата да знаеш“ започна в Кюстендил
  • Правителството одобри близо 108 млн. лева за развитие на науката и изследванията
  • Одобрени са над 37 млн. лева за строеж и ремонт на училища, детски градини и студентски общежития
  • В Министерския съвет
  • Над 200 директори и учители обменят иновативни практики за подобряване на учебния процес
  • Световната банка ще подпомага България за по-ефективното използване на информационните ресурси в образованието
  • Магията на XV софийски фестивал на науката

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"