Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024 Брой 50, 12 – 18.12.2024 г.

Разговори, които подготвят за живота

Гимназията с преподаване на чужди езици „Ромен Ролан“ в Стара Загора отваря врати за срещи с известни личности

Диляна Кочева от Диляна Кочева
13-12-2024
в Брой 50, 12 – 18.12.2024 г.
A A
На снимката от ляво надясно: Петя Глътникова-Тодорова, Екатерина Бояджиева, Петър Петров, Теодора Николова, Боряна Георгиева, Мима Петрова и Радка Радева. Снимки „Пасажи“, ГПЧЕ „Ромен Ролан“

В този брой на в. „Аз-буки“ гостуваме на Гимназията с изучаване на чужди езици „Ромен Ролан“ в Стара Загора. През изминалата учебна 2023/2024 г. на ДЗИ в XII клас е първа в областта по български език и трета по математика. Разговарям с директорката Теодора Николова и част от екипа от учители, с които работи, за всички интересни неща, които правят в училището, и търся отговора на въпроса каква е формулата за успеха им.

„Пасажи“ – така се казва пространството за срещи, мотивация и личностно развитие в Гимназията с преподаване на чужди езици „Ромен Ролан“. То е създадено по идея на психолога в училището Петя Тодорова и педагогическия съветник Радка Радева. Самите те наричат своя проект „Пасажи“ – иновация в училищната психология. Думата пасаж произлиза от френската passage, което в буквален превод означава преминаване, преход, проход.

Така гимназията в Стара Загора се превръща в място за срещи и приятни и поучителни разговори с известни личности. Всички те са хора, от които учениците имат какво да научат.

Първият гост в „Пасажи“ е журналистът Велизара Цонева. С нея учениците разговарят за механизмите за борба с дезинформацията и що е медийна грамотност.

След това на гости им идва друг журналист – Благовест Илиев. Освен че е бивш възпитаник на училището, понастоящем Илиев е и преподавател във Факултета по журналистика и масова комуникация на Софийс­кия университет „Св. Климент Охридски“, репортер и продуцент в телевизия.

Посрещат и друг специален гост – писателката Виктория Бешлийска. С нея разговарят за силата на думите и колко е важно да можем да ги използваме в точния момент на правилното място.

Наскоро учениците от XI клас се срещат с доброволци от Европейс­кия корпус за солидарност. Той има за цел да подкрепи младите хора в прехода от образование към пазара на труда. Работят усилено и с преподаватели от Американския университет, като са си поставили за цел да разширят с времето още повече партньорството си с висшето училище.

„Мястото на медийната грамотност е в училище.

Това е и основната причина да започнем този проект“, разказва за „Аз-буки“ директорката Теодора Николова. Тя посочва, че интересът на учениците към срещите и беседите с известни личности е изключително голям. А мнението на досегашните им гости е, че децата имат нужда от уроци как трябва да търсят информация в интернет и как да правят разлика между проверени и непроверени източници.

„Обединихме се около 40 различни теми, които са в полза на учениците. Те са във всякакви сфери, не само в областта на медиите. Целта ни е, когато си тръгнат от нашата гимназия, учениците ни да бъдат по-подготвени и по-уверени в себе си“, обяснява педагогическият съветник и един от инициаторите за създаване на „Пасажи“ Радка Радева.

Проектът обхваща всички ученици. Всеки вторник в часа на класа те се запознават заедно с класния си ръководител с различна социално значима и интересна за тях тема. След това предлагат какви да бъдат въпросите, които да се дискутират в „Пасажи“, и кого да поканят на гости за разговор по предварително зададената тема.

„Истината е, че за медийна грамотност трябва да се говори. Днес децата през повечето време са в „Тик Ток“.  „Фейсбук“ и „Инстаграм“ вече не са толкова популярни. По цял ден гледат успели хора – предимно чужденци. Увличат се по демонстрирания от тях начин на живот и искат такъв и за себе си“, посочва още Радева. Категорична е, че това създава погрешна ценностна система у младите. Оставя у тях впечатлението, че е лесно да бъдеш успешен, и не е нужно да полагаш усилия или пък да имаш дипломи.

„Искаме да отворим училището към живия живот. Ще поканим хора с различни модели на поведение и различна гледна точка по важни въпроси. Искаме да стигнем до всяко дете“, обяснява, от своя страна, училищният психолог Петя Тодорова – другият преподавател, който стои зад Проекта.

Години наред

в гимназията се работи в посока на личностно развитие и изграждане на практически умения,

които да им послужат в живота.

„В часовете по чуждоезикова подготовка децата упражняват ценни умения за култура в медийното пространство и в интернет, научават се как да подбират информация“, казва Екатерина Бояджиева – зам.-директор и учител по философия.

По време на разширената подготовка в профил „Философия“ тя и учениците ѝ също разглеждат социално значими теми. Говорят за всичко, което има отношение към съвремието и всекидневието на гимназистите. „В рамките на проекта „Пасажи“ учениците се срещат с успели хора, от които има какво да научат. Радват се, че могат да говорят с тях по теми, които ги вълнуват. Но тези теми се обсъждат и в часовете всеки ден“, допълва още тя.

Бояджиева посочва, че гимназията дава възможност на учениците след завършен първи гимназиален клас да избират всевъзможни профили. Няма ограничения за предмета, който да изберат, могат да посочат всеки от изучаваните или които са изучавали. „Смятам, че това е голямо предимство. В други училища в страната няма такъв избор. Там определят от два до четири предмета и децата трябва да избират измежду тях“, разказва Бояджиева.

От своя страна, другият зам.-директор на гимназията – Петър Петров, обяснява, че миналата година не са успели да удовлетворят предпочитанията само на един-единствен ученик за профил. Причината е, че избраните от него предмети са разпределени по програма в един и същи ден – по едно и също време.

„А да се съобразиш с предпочитанията на 1064 ученици, не е лесна работа.

Всичко, което правим, се стремим да е в полза на децата“, включва се в разговора директорката Теодора Николова.

Всяка група се състои от минимум 18 деца. Изключение прави единствено тази по информационни технологии, тъй като там от значение е с колко компютъра е оборудвана залата. Тази година групите по български език, информатика и химия са две, по информационни технологии – четири, по математика, география, история, философия и физика – по една. Две са групите по история, а по биология са три.

„От нашето училище излизат много лекари. Наблюдаваме тази тенденция през последните година“, посочва директорката. Истината е, че нямат точно обяснение защо точно лекари, навярно това се дължи на много добрата общообразователна и профилирана подготовка, която получават децата в училище.

Педагозите разказват за още една положителна тенденция, на която стават свидетели в последно време – все повече техни възпитаници решават да продължат образованието си у нас, а не в чужбина. „За различните специалности винаги е различно. Обучението по медицина никога не е било изнесено в чужбина. Учениците винаги са предпочитали България, като разбираемо най-голям е интересът към Медицинския университет – София“, споделя Петров.

Директорката разказва, че въп­реки всичко техните възпитаници, които предпочитат да продължат обучението си в чужбина, успяват да се реализират професионално много добре. Гимназията в Стара Загора им осигурява здрава основа, върху която да стъпят – отлично владеене на чужд език и богата обща култура. При тях се провеждат и изпити за издаване на сертификат с международно признание по три езика – немски, английски и френски.

Училището е и иновативно, а нововъведението, което прилагат, започва още в VIII клас. Чрез него успяват да мотивират и подкрепят критическото мислене, творческата дейност, креативното мислене, комуникативните умения и самочувствието на учениците си, като ги въвличат в дейности, които развиват публичната реч, изследователските умения, работата в екип и любопитството към света и знанието.

„Вече за четвърта година работим като иновативно училище. Всяка година си избираме нова тема. „Устойчиво учене“ е проектът, по който работим през учебната 2024/2025 г.“, казва Мима Петрова – главен учител по френски език. Тя е на мнение, че този тип интердисциплинарен начин на работа – по зададена тема по всички предмети на чужд език, е изключително полезен за децата. Освен това в VIII клас с тях работят двама учители, като ги разделят на две групи. Предимст­вото е работата с малко на брой ученици. От една страна, учителите опознават много по-добре децата, а от друга – могат да работят с всяко поотделно.

Идеята на иновацията е да се осигурят допълнителни учебни часове по чужд език. Зам.-директорът Петров обяснява, че за да се случи това, е необходимо да се защити определена тема. По този начин си осигуряват още три учебни часа за факултативна подготовка и три – за разширена.

„Това, което правят в часовете,

насърчава децата да учат самостоятелно,

да дефинират проблемите, които срещат при усвояването на чуждия език, като нови граматични единици например. Освен това съумяват да начертаят план, по който ученето да бъде ефективно и да се превърне в средство за общуване“, споделя директорката.

В иновацията са заложени и саморефлексия – умението сам да оцениш себе си, и изграждането на миниобщности в класа, благодарение на които може да се работи в по-малки и по-големи групи при реализацията на крайния проект по темата.

Възпитаниците на училището все още се обучават в двусменен режим, тъй като всяко кътче в сградата на гимназията се използва за учебна дейност. Освен това е въведена и кабинетна система. Директорката обяснява, че на този етап не вижда светлина в тунела как биха могли да преминат на едносменен режим на обучение, съобразявайки се с препоръките на МОН. „С толкова голям брой ученици и близо 80 преподаватели не виждам как това може да се случи“, обяснява тя.

През лятото предстои да започне изграждането и на новия им STEM център. В него ще има кабинети за изучаване на чужди езици и по информационни технологии със STEM насоченост. Разбира се, предвидени са и модерни прост­ранства за часовете по природни науки – химия, физика и биология. „Приоритетът ни ще бъде физиката, тъй като наскоро открихме лаборатория по химия, която предстои да бъде дооборудвана“, обяснява директорката.

Освен всичко това ще има и прост­ранство за споделено учене, което ще бъде обособено в коридорите.

Ще изградят и студио за звукозапис, подкасти и представяния.

Езиците, които се изучават в гимназията, са три – английски, немски и френски. За да осигурят още по-високо ниво на обучение, в часовете влизат и учители, които са носители на езика. „На децата им е много интересно да работят с тях. Освен това всяка година те са различни. Възможността за четири години да работиш с четирима различни учители, чийто английски, френски или немски е майчин език, е незаменима“, посочва Тодорова.

Имат и STEM паралелка с разширено изучаване на немски език и профил „Софтуерни и хардуерни науки“. Групите за занимания по интереси в училището са около 32 и с над 400 ученици. Като сфера на познание са изключително разнообразни и обхващат почти всички предмети. Отделно имат и групи по националните програми на МОН „Заедно в изкуствата и в спорта“ и „Ученически олимпиади и състезания“. Така че групите по извънкласни занимания са над 50 всяка година.

„Не ни стигат стаите за всички групи. Темите на клубовете са атрактивни и броят на желаещите да се запишат в тях, става все по-голям“, казва директорката.

Учениците издават вестник „Репортер RR“ и списанията „Пътеки“ – за ученическо творчество, и литературно-философското „ЕГО“.

Традиционно вестникът се списва от ученици в XII клас, като с тях работи учител по БЕЛ. Изданието излиза веднъж в годината и е посветено на випуска за съответната година. Всяка паралелка съставя страница за своите съученици. „Този брой е нещо като прощален подарък от и за учениците“, уточнява учителят по български език и литература Боряна Георгиева.

В редакционния екип на „Пътеки“ са предимно от ученици от XI клас, но разбираемо се включват и по-малки ученици. В списанието е поместено творчеството на децата. То се издава от първата година на създаването на гимназията – вече близо 60 години. Единствено по време на пандемията излиза само в онлайн формат, през останалото време – винаги на хартия.

Всяка година организират и „Вечер на философията“.

„За първи път се опитахме да направим това събитие през 2016 г., и много ни хареса, и така – до днес“, разказва Бояджиева. По традиция Вечерта на философията се провежда в третия четвъртък на ноември, когато се чества Световният ден на философията. Всяка година отбелязват празника по различен начин – учениците  решават под каква форма да се проведе.

„През последните няколко години имаме възможността да го правим с групите от профилираната подготовка по философия – две в XI клас и две в XII клас“, обяснява зам.-директорът и учител по философия.

Тази година то се провежда под мотото на търсещите философи и представителите на природните науки. „Философията е майка на всички науки, но днес има приятелс­ки отношения с всички останали науки“, обяснява преподавателката. На тематичната вечер присъстват няколко екипа – химици, физици и биолози. Разговарят за рамката на сътворение и истина или по какъв начин философите продължават да търсят истината, дали този път има край и завършек.

Всяка година организират и Празник на таланта. В него учениците показват заложбите си.

За седемнайсети път в гимназията се провежда и Панаир на науките и изкуствата.

За шеста поредна година той се превръща и в Ден на отворените врати за седмокласници от основни училища в града и за техните родители. В рамките на деня над 30 клуба по интереси от всички области на науката, изкуст­вата и спорта представят дейността си. Във всеки кабинет се случва нещо интересно. На всички етаж в сградата на училището цари динамика, ентусиазъм и креативност. Ученици и учители представят езикови игри, учене по станции, логически задачи, викторини, лаборатории за идеи, творческо мис­лене, в търсене на неизвестното вещество, физика в експерименти, здравословно хранене, занимателна математика, преводаческа работилница, приложно програмиране, минитеатър на френски език и още много други.

Освен това в училището много държат и на традиционния годишен спортен празник, в който се включват всички ученици. Организацията му е отредена на учителите по физическо възпитание и спорт. Децата се включват в състезания и турнири по футбол, баскетбол, тенис, дърпане на въже, щафетни игри. Спортният празник се провежда на открито в най-големия парк в Стара Загора.



Your Image Description

Свързани статии:

Малките стъпки предхождат победите Разказ за голямата битка и „малките“ стимули Тук се подготвят победители Между източните езици и математиката

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: ГПЧЕ „Ромен Ролан“МаршрутиСтара ЗагораТеодора Николова

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Ученици от Кюстендил гостуват на Държавния архив в града

Следваща статия

Defining Cognitive, Behavioural and Environmental Factors in Enhancing the Value of Artificial Intelligence in Business

Следваща статия

Defining Cognitive, Behavioural and Environmental Factors in Enhancing the Value of Artificial Intelligence in Business

Disruptive Technologies Risk Management

Humans and Human-Centric AI in Idustry 5.0: Efficient Collaboration or Unethical Competition

Последни публикации

  • Правителството одобри близо 108 млн. лева за развитие на науката и изследванията
  • Одобрени са над 37 млн. лева за строеж и ремонт на училища, детски градини и студентски общежития
  • В Министерския съвет
  • Над 200 директори и учители обменят иновативни практики за подобряване на учебния процес
  • Световната банка ще подпомага България за по-ефективното използване на информационните ресурси в образованието
  • Магията на XV софийски фестивал на науката
  • И най-доброто писмо е…
  • Битка на роботи край морето
  • 516 млади театрали взривяват сцената във Велинград
  • „Заедно за Гергьовден“ в Кюстендил
  • Флота или флот
  • ПГТ „Проф. д-р Асен Златаров“ – Варна, с блестящо представяне на националните състезания по професии в туризма
  • Цената на труда: Пазарни реалности, правни рамки и социални дилеми
  • Determinants Affecting Academic Staff Satisfaction with Online Learning in Higher Medical Education
  • Несигурност за бъдещето, финансова грамотност и лични финанси
  • Влияние на образованието и човешкия капитал върху формалната и неформалната икономика
  • Quality of Higher Education in Bulgaria: Communication and Computer Technology Training
  • Референции към системата на професионално образование и обучение в сектор туризъм
  • Role And Place of Monitoring and Control in Project Management in Organizations
  • 200 млн. лв. за подобряване качеството на висшето образование
  • Снимка на броя: Царство на децата
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 18/2025 г.

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"