Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024 Брой 8, 22-28.02.2024 г.

Фермерски игри привличат учениците в Кюстендил

Пет паралелки държат живи традициите в единственото специализирано училище за селско стопанство

Северина Димитрова от Северина Димитрова
23-02-2024
в Брой 8, 22-28.02.2024 г.
A A

Пет паралелки с по един клас държат живи традициите в единственото специализирано училище в Кюстендилско, посветено на селското стопанство. В Професионалната гимназия по селско стопанство „Св. Климент Охридски“ в Кюстендил се обучават ученици по специалността „Трайни насаждения“, професия „Техник – растениевъд“, която е основна. Училището ще изпрати тази година и последен випуск по „Агроекология“, професия „Агроеколог“.

Общо учениците в гимназията са 105, коментира през вестник „Аз-буки“ временно изпълняващата длъжността директор Зорница Домозетова. Тя поема поста от 14 септември м.г., а зад гърба си вече има редици инициативи, които впечатляват ученици и учители от областта.

„Учениците са ни основно от ромската етническа група, много добри деца и амбицирани. Явно, с времето повечето ученици са загубили интерес към гимназията, но се опитвам да разчупя тези предразсъдъци. Повече деца се насочват към икономически и профилирани специалности, които не отговарят на търсенето в региона. Време е обаче тези разбирания да се променят.

Смятам, че когато човек чува по-често за професията – за селскостопанската дейност, за земеделието, в положителна посока и когато в общественото пространство има чуваемост, тогава ще се получат нещата. Аз да си призная, често съм чувала въпроса съществува ли все още това училище. Опитваме се по всякакъв начин аз и колективът на гимназията да разрушим този мит“, коментира пред наш екип Домозетова.

Една от последните инициативи в ПГСС „Климент Охридски“ е посветена на възраждането на стар и автентичен обичай по случай Трифон Зарезан. Облечени в народни носии, с пресъздаване на интересни сценки, с песни и танци, учениците възродиха старите традиции, свързани с този ден. Ритуално зарязаха лозята в двора на училището и избраха новия Цар на лозето и виното. С титлата бе отличен най-добре справилият се ученик с резитбата на лозята. Тази година това е Елисей Димитров, който заслужено бе коронясан за Цар на лозето. Директорката Зорница Домозетова подчерта, че училището е с богата и дълга история в сферата на земеделието и ще продължи да съхранява и предава традициите в този сектор.

„Там, където традицията е жива, коренът не съхне. Учениците са изключително доволни от подобен вид инициативи и ги приемат с много радост и вълнение. Те ни виждат като различно училище, а ние ги обвързваме с тези дейности, свикват с училищния живот и приемат училището за свое. Имаме идея за още много дейности, които за този момент ще запазим като изненада“, обяви директорката.

Сред нестандартните дейности в края на миналата година е и състезанието „Фермерски игри“, в което участие взимат ученици от ЕГ „Д-р Петър Берон“, ПМГ „Емануил Иванов“, ПГЛП „Владимир Димитров-Майстора“, ПТГ „Джон Атанасов“ и домакините от ПГСС „Св. Климент Охридски“. Състезанието е проведено с цел създаване на популярност на професията, изграждане на приятелство и толерантно сътрудничество.

„Тази година ще има прием за една паралелка в VIII клас, която ще бъде „Трайни насаждания“. През следващата година смятаме да разширим приема и да внедрим нови специалности, които да отговарят на нуждите на пазара на труда. „Трайни насаждения“ е защитена специалност, като немалка част от учениците ни взимат стипендии“, разказва още Зорница Домозетова.

А амбицията ѝ през тази година е да организира различен Ден на отворените врати, който ще бъде тип фермерски игри. Така седмокласниците ще могат да се запознаят с професията и да научат за предимствата, които предлага.

Предимства за учениците в селскостопанската гимназия в Кюстендил е и придобиването безплатно на шофьорска книжка, категория Ткт – управление на колесен трактор. Условието е децата да са завършили основно образование. В самата учебна програма в XII клас се осъществява обучение за управлението на МПС категория В.

„Тъй като две поредни години не сме имали XII клас и не се е осъществяла тази дейност. Тази година обаче вече има няколко деца, които са изкарали шофьорските курсове след навършване на годините. Що се отнася до Ткт категория, през втория учебен срок ще имаме такива индивидуални часове“, подчерта Домозетова.

ПГСС „Климент Охридски“ – Кюстендил, разполага с овощни градини – черешови, ябълкови, сливови и лозови масиви, а като база предоставя и частни земеделски стопанства. Дворът е с площ 104 декара, който включва и полигонът в него.

„До миналата година имахме дуална форма на обучение и лично аз съм водила учениците в частни земеделски стопанства. Сега очакваме да дойде пролетта, и смятаме да продължим традицията, която е изключително полезна и развива качествата на нашите ученици, а в тези частни стопанства виждат всичко нагледно и придобиват безценен опит“, заяви още директорката на гимназията.

 

 

Текст под снимки

Директорката Зорница Домозетова възвръща забравената слава на селскостопанската гимназия в Кюстендил

Учениците от ПГСС „Климент Охридски“ възраждат традицията на Трифон Зарезан

Ден на отворените врати с фермерски игри привлича ученици от Кюстендилска област

Your Image Description

Свързани статии:

Виртуално пътешествие за родители в пловдивското ОУ „Алеко Константинов“ Промяната е тук и сега: ПГ „Васил Левски“ в Мездра е с почти двойно повече ученици Ученици от Селскостопанската гимназия в Кюстендил произвеждат хиляди цветя Най-старото училище в Кюстендил отбеляза патронния си празник

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: КюстендилПГСС "Климент Охридски"Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Студенти от Пловдив спечелиха националната титла по международно право

Следваща статия

Виртуално пътешествие за родители в пловдивското ОУ „Алеко Константинов“

Следваща статия
Виртуално пътешествие за родители в пловдивското ОУ „Алеко Константинов“

Виртуално пътешествие за родители в пловдивското ОУ „Алеко Константинов"

Над 156 000 ученици у нас се обучават в професионални паралелки

Над 156 000 ученици у нас се обучават в професионални паралелки

Програма „Спортен час“ насърчава деца и студенти към физическа активност

Програма „Спортен час“ насърчава деца и студенти към физическа активност

Последни публикации

  • Бакалавърските програми трябва да бъдат по-широко специализирани
  • STEM център и нов физкултурен салон за учениците в с. Скравена
  • Етнорелигиозната политическа субкултура в България – история на възникването ѝ, основни характеристики и предизвикателствата пред нея (1878 – 1934)
  • Постистината като езиков и културен феномен
  • Educational Gains of Digital Transformation in Academic Libraries: The Case of Istanbul University’s DijitalKütüpİST Project
  • Предизвикателства и предимства при внедряване на STEM/SТЕАМ проекти в училищното образование в България
  • Икономически университети организират единен приемен изпит по математика на 15 юни
  • Нелинейность новой реальности в РКИ
  • Прилагането на методи, базирани на дигитални инструменти, в чуждоезиковото обучение
  • Language Matters: Stability and/or Change of Personality Traits in Bilingual Sample
  • Нова употреба на глагола споделям
  • The Language Issue in Ukraine: Legal and Educational Challenges in the Budjak Region
  • Трупа ли се осигурителен стаж по време на неплатен отпуск
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 21/2025 г.
  • Снимка на броя: Дядо вади ряпа
  • Държавата плаща за обучението на 1988 студенти с договори с работодател
  • Тервел Замфиров, световен шампион по сноуборд за младежи, студенти и мъже: Ден, в който не науча нещо ново, е безсмислен за мен
  • Министър Красимир Вълчев: Просперират страните, заложили на висшето образование
  • Мерки за пренастройване на образователната система
  • Връчиха първите Национални награди за приобщаващо образование
  • МОН ограничава максимално задължаването за закупуване на допълнителни учебни помагала от учебната 2025/2026 г.
  • Поскъпват процедурите, извършвани от Националната агенция за оценяване и акредитация 

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"