Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2025 Брой 7, 20-26.02.2025 г.

Привилегията да работиш с деца

Образователният медиатор Павлина Милкова организира различни мероприятия, в които да се включат родители и ученици

Стела Маринова от Стела Маринова
22-02-2025
в Брой 7, 20-26.02.2025 г.
A A
Образователният медиатор Павлина Милкова е неотменен помощник при организацията на училищни мероприятия. Снимки Личен архив

От две години Павлина Милкова е образователен медиатор в ОУ „Отец Паисий“ в село Софрониево, община Мизия, област Враца. Тя е назначена по проект „Успех за теб“.  Милкова е сред отличените в конкурса „Медиатор на годината“, организиран от Центъра за междуетнически диалог и толерантност „Амалипе“. Тя печели приза за приноса си в категория „Развитие и популяризиране на ромската култура“.

„Привилегия е да работя с деца. Много ги обичам.“

С тези думи започва разговорът ми с Павлина Милкова.

Тя е част от екипа на ОУ „Отец Паисий“ в село Софрониево от пет години. Първоначално е наз­начена като охрана в училището и всяка сутрин с усмивка посреща учениците. Помага им, ако има нужда. Още тогава децата много се привързват към нея.

Това е забелязано от директорката на основното училище Йорданка Бадикова. Преди две години тя печели проект за наз­начаване на медиатор по проект „Успех за теб“. Без да се замисля, Бадикова пита Милкова дали желае да заеме поста.

„Директорката видя, че много се занимавам с децата, че ме обичат и аз ги обичам. За миг не съм се колебала дали да започна да работя с тях, с родителите и да помагам на учителите – споделя Милкова. – Благодаря на госпожа Бадикова, че повярва в мен, за съдействието и подкрепата ѝ и на целия екип на Основно училище „Отец Паисий“.“

И двете се надяват след края на Проекта през 2027 г. да има възможност да бъде разкрита щатна бройка за медиатор и Павлина Милкова да остане в училището. Децата са малко и затова правят всичко възможно да ги задържат.

„На част от родителите съм съдействала при попълване на документите за записване в нашето училище. Други съм убедила да не се преместват и да останат при нас“, казва медиаторът.

За целта тя разговоря с родителите и ги убеждава, че всяко дете трябва да бъде образовано и да има реализация.

Милкова е щастлива, че бивши ученици и до ден-днешен посещават училището, когато имат възможност: „Те идват, за да ни видят. Казват колко им е мъчно, колко им липсва да са при нас“.

С колектива си помагат взаимно.

Всяко междучасие е между децата. Тя бие и първия звънец за учениците. Минава през стаите и им казва да се приготвят за следващия час. Когато има някакви конфликти между тях, медиаторът съдейства за разрешаването им.

Когато заради грипната епидемия в областта тази зима всички училища преминават в режим на онлайн обучение, образователният медиатор също има важна роля, за да протича без проблем учебният процес.

В ОУ „Отец Паисий“ има деца със специални образователни пот­ребности, на които всяка сут­рин Милкова носи подготвените от техните учители материали. След като са ги попълнили, следобед отново отива до домовете им, за да ги вземе обратно и да ги върне в училище.

„Помогнах на деца да се включат в онлайн обучението. Не всички родители са наясно със съвременната технология и работата с таблети. Помогнах им да покажат на децата какво да направят, когато има проблем, за да могат да се включват и да не отсъстват от учебните занятия“, обяснява Павлина Милкова. Благодарение на усилията ѝ по време на онлайн обучението няма отсъстващи деца.

Когато дете отсъства от училище и родителите му не са предупредили, учителите се обръща към Милкова за съдействие. Тя отива до дома на ученика и разговаря с родителите, за да разбере какво е станало и дали има проблем.

„От голяма помощ за едно училище е да има медиатор. Ние сме мост между учителя и родителя. Радвам се, че отсъствията са сравнително по-малко, откакто съм медиатор и помагам на учителите, на родителите и на децата. Професията ни има голяма роля“, с гордост казва Милкова.

Когато някое дете е болно и родителят няма възможност да отиде до личния лекар, тя също съдейства на семейства. Отива с ученика на преглед и му помага да вземе извинителна бележка.

Заедно с ръководството

Милкова организира различни мероп­риятия в училище, в които да се включат родителите и техните деца.

„Искаме да включим родителите и децата им във всичко, което можем. Децата се радват много, когато родителите им участват в нашите занимания“, посочва медиаторът.

Например засаждат заедно цветя, отбелязват Деня на християнското семейство, Седмицата на бащата и други празници. Правят коледни и великденски благотворителни базари.

„Учениците изработват различни сувенири, които продаваме на базарите. Със събраните средства около Коледа и Великден напролет отиваме на екскурзия с децата. Тя е напълно безплатна за тях“, обяснява медиаторът, по чиято идея се провежда инициативата.

 

Великденският благотворителен базар е сред съвместните дейности на родители и ученици

Голяма част от учениците са от семейства с по-малки възможности. Те не могат да си позволят да заплатят екскурзия за детето си. Затова, след като става медиатор, Милкова споделя идеята си пред училищния колектив и родителите. Всички единодушно се съгласяват.

„Поставих се на мястото на учениците. Когато бях дете, мои­те родители също не са имали възможност да ме изпратят на екскурзия. Исках поне нашите ученици да имат този шанс“, обяснява медиаторът.

Щастието по лицата на учениците след първото им съвместно приключение говори достатъчно, че са останали доволни. Те с нетърпение очакват следващата екскурзия.

Учителите организират и акции за събиране на дрехи и обувки

за деца, които са във финансово затруднение. Така учениците могат да посещават занятията топло облечени.

Занапред Милкова си поставя за цел повече съвместна работа с родителите, с децата и с учителите: „Така ще бъдем прекрасно голямо семейство. Когато включваме и родителите, нещата се случват по различен начин. Децата се чувстват по-уверени и по-смели“. 

Йорданка Бадикова, директор на ОУ „Отец Паисий“:

„Павлина Милкова е обичана от децата и уважавана от родителите. Комуникацията, която води с тях, ме накара да ѝ предложа да стане образователен медиатор. Тя е мостът между училището и семейството.

Когато някое дете не е в клас, тя е първата, която се свързва с родителите му, за да научи причината. Гордо мога да заявя, че вече нямаме безпричинни отсъствия на деца.

Образователният ни медиатор съдейства на всички в училището – и на колегите, и на децата. Неотменен помощник е при организацията на училищните мероприятия. Успява да привлече и родителите да се включат в тях.

Децата не само я обичат, но ѝ имат доверие и ѝ споделят. Понякога ѝ казват неща, които не биха споделили с учителите си.“

Your Image Description

Свързани статии:

Образованието е право, а не привилегия Заявления за „Подкрепи една мечта“ Детска полицейска академия и в Смолян Директорът, който се доверява на младите учители

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: акция за събиране на дрехиобразователен медиаторОУ "Отец Паисий" СофрониевоПризнаниепроект "Успех за теб"Софрониевоучилищна екскурзияучилищни мероприятия

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Малчугани в Пловдив с изложба за Апостола

Следваща статия

Ново познание за децата на Елин Пелин

Следваща статия
Ново познание за децата на Елин Пелин

Ново познание за децата на Елин Пелин

Емблема на община Сунгурларе

Емблема на община Сунгурларе

Овладяването на езици е изкуство

Последни публикации

  • Министър Красимир Вълчев: Качеството е най-важният капитал на висшите училища
  • Performance improvement and validation of a high temperature test fixture by virtual prototyping
  • Optimizing the mass of an orientation module for delta robots
  • НАТФИЗ отваря филиал в Бургас
  • Robust analysis of a quadrocopter
  • How to select projects and allocate funds to obtain the total maximum profit for facing many different investment projects in the production strategy management plan of discrete production enterprise
  • Application of computer modelling and simulation systems and intelligent decision support technologies in control systems
  • Budget-oriented control system for intelligent building automation modules with feedback
  • Artificial intelligence and biometric technologies in defense: algorithms and challenges
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2025, година XLXII
  • Research on artificial neural networks as a regulator for an aviation DC generator
  • Вълшебство и интерпретация
  • За лидерството в образованието – с факти и аргументи
  • Две начала. Словашкият сюрреализъм и неговият европейски контекст
  • По стъпките на Ботев
  • Бакалавърските програми трябва да бъдат по-широко специализирани
  • STEM център и нов физкултурен салон за учениците в с. Скравена
  • Етнорелигиозната политическа субкултура в България – история на възникването ѝ, основни характеристики и предизвикателствата пред нея (1878 – 1934)
  • Постистината като езиков и културен феномен
  • Educational Gains of Digital Transformation in Academic Libraries: The Case of Istanbul University’s DijitalKütüpİST Project
  • Предизвикателства и предимства при внедряване на STEM/SТЕАМ проекти в училищното образование в България
  • Икономически университети организират единен приемен изпит по математика на 15 юни

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"