Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2025

Държавата ще подкрепи университетите с по-високи изисквания към студентите

Министърът на образованието и науката Красимир Вълчев започва срещи с преподаватели във висши училища, учители и директори

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
29-01-2025
в Новини 2025
A A
Министърът на образованието и науката Красимир Вълчев в УНСС
Снимка Пресцентър на УНСС

„Държавата ще подкрепя повече висшите училища, които завишават изискванията към студентите по време на учебния процес“, заяви министърът на образованието и науката Красимир Вълчев по време на дискусия с ръководители на катедри, преподаватели и студенти от Университета за национално и световно стопанство.

Това е първата от серия подобни дискусии, които ще се организират във висшите ни училища и целят да се обсъдят мерки на оперативно ниво за повишаване на качеството и

утвърждаване на имиджа на българските университети.

„Искам заедно да проведем задълбочен разговор за качеството във висшето ни образование“, подчерта още министър Вълчев.

По думите му, изключително важно е да се въведат мерки за завишаване на изискванията към студентите и същевременно за подкрепа на преподавателите.

„Студентите трябва да учат целогодишно, а не само от изпит на изпит“, каза още той.

Министърът акцентира, че системата на висшето образование е единствената, която се финансира на база качеството, като това диференциране ще се увеличи.

„През предходната година за първи път се разпределиха допълнителни средства на база оценка на качеството и това ще е подходът, който ще следваме през следващите години“, подчерта още той.

По време на срещата стана ясно, че се подготвят и промени в програмата за привличане на чуждестранни студенти на МОН.

„Ще променим мерките, които финансираме, за да бъдем много по-видими и активни на пазари, от които можем да привлечем повече чуждестранни студенти“, обясни Вълчев.

По думите му, заедно с университетите ще се обсъдят добри практики за рекламата ни зад граница в тази област.

В началото на срещата ректорът проф. Димитър Димитров благодари, че серията от дискусии с университетските преподаватели започна от УНСС. Той подчерта важността на направените промени за увеличение на заплащането на университетските преподаватели през предходната година.

Проф. Димитров обърна внимание и на нуждата от повече подкрепа към университетите за обновяване на материалната база и продължаване и разширяване на Националната програма на МОН за саниране, ремонт и обзавеждане на студентските общежития.

Междувременно, по време на среща с учители и директори на образователни институции в Кърджали министър Вълчев обяви, че заявената политика възнагражденията на педагогическите специалисти да бъдат

125 процента от средната работна заплата за страната,

ще бъде изпълнявана. „Добрите мотивирани учители са основният фактор за добро образование“, посочи той.

Политиката за заплащане в сектора ще продължи независимо от това, че по думите на министъра, бюджетната ситуация в страната е по-лоша, отколкото преди осем години, когато той за първи път е ръководил Просветното министерство.

Със срещите в Кърджали министър Красимир Вълчев дава началото на обиколката си из страната за разговори с учители и директори.

По думите му, част от приоритетите на Министерството вече са анонсирани, но конкретно усилията са насочени към 4 – 5 конкретни промени, за да се продължат важните за сектора политики.

Политиките са по отношение на това да имаме

добри и подготвени учители,

включително и по отношение на възнагражденията. Да обхващаме и включим ефективно всяко дете в системата, да модернизираме материално-техническата база и приобщаващото образование. „Това са политики, които трябва да продължим“, отбелязва министърът.

Вълчев подчертава и едно голямо предизвикателство – българската образователна система все още е прекалено настроена към даването на знания и не остава време за формирането на умения.

„След IV клас програмите стават много стръмни, учениците и учителите препускат и нямат време за упражнения, затвърждаване на знания и по-задълбочено учене. Особено силно се вижда това при по-трудните предмети като математика, физика“, коментира той.

По думите му, това изисква промяна на учебните програми не само количествено, но и концептуално, като философия.

По отношение на предложенията от синдикатите за въвеждане на оценка за дисциплина, както и на пълна забрана на телефоните в училище, министър Вълчев коментира, че те са забранени в час. Въпросът не е дали да има забрана, а ограничението да се прилага.

„Смея да твърдя, че тази забрана се прилага, но въпросът е частта „санкция“ да се прилага по-добре“, заявява министър Вълчев.

Според него колебанието е дали да има единна забрана, или всяко училище да решава.

Колкото до предлаганата оценка за дисциплина, образователният министър коментира, че по-скоро трябва да се обсъдят мерки за подобряването на дисциплината. Вълчев допълва, че според него трябва да се промени цялата система за санкции, като те да се налагат далеч по-лесно, защото в момента има въздържане от налагането им.

Your Image Description

Свързани статии:

Безплатното висше – заедно с по-високи стипендии и заплати Проф. Роберт Шльогл стана „доктор хонорис кауза“ на Софийския университет Ученици във физкултурен салонИзграждат физкултурен салон на Професионалната гимназия в Дулово Планетариум в СмолянЗа 10 месеца над 2300 деца и ученици са посетили Планетариума в Смолян

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: ДенятКрасимир ВълчевУНСС

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

И шестте гимназии с национално значение запазват статута си

Следваща статия

В 25 училища създават малки изследователски общности

Следваща статия
В 25 училища създават малки изследователски общности

В 25 училища създават малки изследователски общности

Заместник-министърът на образованието и науката Таня Михайлова разговаря с ученици от Смолян и Рудозем за вредата от зависимостите

Зам.-министър Таня Михайлова участва в дискусия срещу наркотиците с ученици от Смолян и Рудозем

Деца

Сурва за здраве

Последни публикации

  • Ден на детето с мисия
  • Съветът на ректорите обсъди предизвикателствата пред висшето образование
  • РУО – София-област, отличи заслужили педагози и ученици
  • МОН развива диалога с бизнеса
  • Видинските клубове „Млади възрожденци“ проведоха дванадесета регионална среща
  • Опичай си акъла и ще си опечеш работата
  • Заплатата не е всичко: видове доплащания за труда ни
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 22/2025 г.
  • Средна такса от 1050 лв. за висше училище
  • Награди за талантите на Кюстендил
  • Изгражда се нов корпус към 201. ОУ в район „Панчарево“
  • Снимка на броя: „Ориент Експрес“ на жп гара Варна
  • Светлин Наков, предприемач в сферата на образованието и технологиите: Учителят вече не е говореща енциклопедия
  • Идеите на младите променят света
  • Висши училища с единен изпит по математика
  • „Европа в моето училище“
  • Успешни проекти на форума „Наука за бизнес“
  • Промени за приема в държавни висши училища
  • Дъжд от книги
  • МОН публикува верните отговори от националното външно оценяване по математика за IV клас
  • Кръговата икономика и образованието във фокуса на нов сборник на „Аз-буки“
  • МОН публикува верните отговори от Националното външно оценяване по български език и литература за IV клас

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"