Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2025

Държавата ще подкрепи университетите с по-високи изисквания към студентите

Министърът на образованието и науката Красимир Вълчев започва срещи с преподаватели във висши училища, учители и директори

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
29-01-2025
в Новини 2025
A A
Министърът на образованието и науката Красимир Вълчев в УНСС
Снимка Пресцентър на УНСС

„Държавата ще подкрепя повече висшите училища, които завишават изискванията към студентите по време на учебния процес“, заяви министърът на образованието и науката Красимир Вълчев по време на дискусия с ръководители на катедри, преподаватели и студенти от Университета за национално и световно стопанство.

Това е първата от серия подобни дискусии, които ще се организират във висшите ни училища и целят да се обсъдят мерки на оперативно ниво за повишаване на качеството и

утвърждаване на имиджа на българските университети.

„Искам заедно да проведем задълбочен разговор за качеството във висшето ни образование“, подчерта още министър Вълчев.

По думите му, изключително важно е да се въведат мерки за завишаване на изискванията към студентите и същевременно за подкрепа на преподавателите.

„Студентите трябва да учат целогодишно, а не само от изпит на изпит“, каза още той.

Министърът акцентира, че системата на висшето образование е единствената, която се финансира на база качеството, като това диференциране ще се увеличи.

„През предходната година за първи път се разпределиха допълнителни средства на база оценка на качеството и това ще е подходът, който ще следваме през следващите години“, подчерта още той.

По време на срещата стана ясно, че се подготвят и промени в програмата за привличане на чуждестранни студенти на МОН.

„Ще променим мерките, които финансираме, за да бъдем много по-видими и активни на пазари, от които можем да привлечем повече чуждестранни студенти“, обясни Вълчев.

По думите му, заедно с университетите ще се обсъдят добри практики за рекламата ни зад граница в тази област.

В началото на срещата ректорът проф. Димитър Димитров благодари, че серията от дискусии с университетските преподаватели започна от УНСС. Той подчерта важността на направените промени за увеличение на заплащането на университетските преподаватели през предходната година.

Проф. Димитров обърна внимание и на нуждата от повече подкрепа към университетите за обновяване на материалната база и продължаване и разширяване на Националната програма на МОН за саниране, ремонт и обзавеждане на студентските общежития.

Междувременно, по време на среща с учители и директори на образователни институции в Кърджали министър Вълчев обяви, че заявената политика възнагражденията на педагогическите специалисти да бъдат

125 процента от средната работна заплата за страната,

ще бъде изпълнявана. „Добрите мотивирани учители са основният фактор за добро образование“, посочи той.

Политиката за заплащане в сектора ще продължи независимо от това, че по думите на министъра, бюджетната ситуация в страната е по-лоша, отколкото преди осем години, когато той за първи път е ръководил Просветното министерство.

Със срещите в Кърджали министър Красимир Вълчев дава началото на обиколката си из страната за разговори с учители и директори.

По думите му, част от приоритетите на Министерството вече са анонсирани, но конкретно усилията са насочени към 4 – 5 конкретни промени, за да се продължат важните за сектора политики.

Политиките са по отношение на това да имаме

добри и подготвени учители,

включително и по отношение на възнагражденията. Да обхващаме и включим ефективно всяко дете в системата, да модернизираме материално-техническата база и приобщаващото образование. „Това са политики, които трябва да продължим“, отбелязва министърът.

Вълчев подчертава и едно голямо предизвикателство – българската образователна система все още е прекалено настроена към даването на знания и не остава време за формирането на умения.

„След IV клас програмите стават много стръмни, учениците и учителите препускат и нямат време за упражнения, затвърждаване на знания и по-задълбочено учене. Особено силно се вижда това при по-трудните предмети като математика, физика“, коментира той.

По думите му, това изисква промяна на учебните програми не само количествено, но и концептуално, като философия.

По отношение на предложенията от синдикатите за въвеждане на оценка за дисциплина, както и на пълна забрана на телефоните в училище, министър Вълчев коментира, че те са забранени в час. Въпросът не е дали да има забрана, а ограничението да се прилага.

„Смея да твърдя, че тази забрана се прилага, но въпросът е частта „санкция“ да се прилага по-добре“, заявява министър Вълчев.

Според него колебанието е дали да има единна забрана, или всяко училище да решава.

Колкото до предлаганата оценка за дисциплина, образователният министър коментира, че по-скоро трябва да се обсъдят мерки за подобряването на дисциплината. Вълчев допълва, че според него трябва да се промени цялата система за санкции, като те да се налагат далеч по-лесно, защото в момента има въздържане от налагането им.

Your Image Description

Свързани статии:

Безплатното висше – заедно с по-високи стипендии и заплати Проф. Роберт Шльогл стана „доктор хонорис кауза“ на Софийския университет Ученици във физкултурен салонИзграждат физкултурен салон на Професионалната гимназия в Дулово Планетариум в СмолянЗа 10 месеца над 2300 деца и ученици са посетили Планетариума в Смолян

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: ДенятКрасимир ВълчевУНСС

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

И шестте гимназии с национално значение запазват статута си

Следваща статия

В 25 училища създават малки изследователски общности

Следваща статия
В 25 училища създават малки изследователски общности

В 25 училища създават малки изследователски общности

Заместник-министърът на образованието и науката Таня Михайлова разговаря с ученици от Смолян и Рудозем за вредата от зависимостите

Зам.-министър Таня Михайлова участва в дискусия срещу наркотиците с ученици от Смолян и Рудозем

Деца

Сурва за здраве

Последни публикации

  • Последният петък на септември – запазен за спорт
  • Как учениците в Първо СУ „Св. Седмочисленици“ в Търговище постигат високи резултати на матурата по математика
  • България с трима медалисти от Space Camp
  • Сп. „История“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • ПОКАНА ЗА ИСТОРИЯ. Няколко критични бележки по повод първия опит за историческо изследване на телевизията в България
  • Dynamics of Cultural and Religious Processes in Areas of Depopulation
  • EUGENICS AND EUTHANASIA IN CZECHOSLOVAKIA (1914 – 1945): HISTORICAL, SOCIAL, AND EDUCATIONAL CONTEXTS
  • САРДИНСКИЯТ ВОЕННОПЛЕННИК ОТ АТАКАТА НА ЛЕКАТА БРИГАДА: ПРЕМЕЖДИЯТА НА ЛЕЙТЕНАНТ ДЖУЗЕПЕ ЛАНДРИАНИ ПО ВРЕМЕ НА КРИМСКАТА ВОЙНА
  • ИЗЧЕЗНАЛИ СОФИЙСКИ СГРАДИ И ПАМЕТТА ЗА СТОЛИЧНИЯ БЛАГОДЕТЕЛ ИВАН ДЕНКОГЛУ
  • НЮФУС ДЕФТЕРИТЕ КАТО ИЗВОР ЗА РЕГИОНАЛНИТЕ ИЗСЛЕДВАНИЯ
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • SOCIAL INCLUSION AND EDUCATION WORK WITH INMATES DURING AND AFTER IMPRISONMENT. REVIEW OF THE INTERNATIONAL CONFERENCE ON SCIENTIFIC RESEARCH AND GOOD PRACTICES AND ITS PUBLISHED COLLECTION OF PAPERS
  • Европейската седмица на спорта #BeActive провокира към активност за десета година
  • ЕКОСИСТЕМНИ ИЗМЕРЕНИЯ НА ИНТЕГРИРАНИТЕ ПОЛИТИКИ И ПРАКТИКИ ЗА ПОДКРЕПА НА ЛИЧНОСТНОТО РАЗВИТИЕ В БЪЛГАРИЯ
  • ОПИТ И НАГЛАСИ НА БЪЛГАРСКИТЕ БИБЛИОТЕКИ КАТО ПАРТНЬОРИ В ОБЛАСТТА НА ДОСТЪПНИЯ ТУРИЗЪМ
  • COLLABORATION BETWEEN SOCIAL WORKERS (CASE MANAGERS) AND SOCIAL PEDAGOGUES IN THE APPLICATION OF THE FAMILY CASE MANAGEMENT MODEL
  • PARADIGMAL FOUNDATIONS OF ACADEMIC INTERACTION BETWEEN SCIENTIFIC INNOVATIONS AND THE PRESERVATION OF CULTURAL IDENTITY
  • ПРЕОБЛАДАВАЩИ НАСТРОЕНИЯ СРЕД БЪЛГАРСКИТЕ УЧИТЕЛИ И УНИВЕРСИТЕТСКИ ПРЕПОДАВАТЕЛИ ОТНОСНО РОЛЯТА НА ИЗКУСТВЕНИЯ ИНТЕЛЕКТ (ИИ) В ОБРАЗОВАНИЕТО
  • НЕОБХОДИМОСТ ОТ ИЗУЧАВАНЕ НА „ЗЕЛЕНО ПРЕДПРИЕМАЧЕСТВО“ В УНИВЕРСИТЕТИТЕ В БЪЛГАРИЯ
  • ТРАНСФОРМАЦИИ НА ПАЗАРА НА ТРУДА И НУЖДАТА ОТ ОБРАЗОВАТЕЛНИ РЕФОРМИ
  • Олег Попов, член на журито на Националния фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“ : Нищо не е толкова лесно, колкото изглежда през обектива
  • Отличиха медалистите от международните олимпиади по природни науки за 2025 г.

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"