Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Модел на училищна готовност

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
21-07-2022
в Uncategorized
A A

Ася Велева
Русенски университет „Ангел Кънчев“

https://doi.org/10.53656/ped2022-6.05

Резюме. Необходимостта от идентифициране на компонентите на училищната готовност произтича от действащите нормативни актове, регламентиращи образователния процес в подготвителните групи. Съобразно тях понастоящем компетентностите, необходими за успешно преминаване на детето към училищно образование, са дефинирани в рамките на образователните направления. Този подход има положителни страни, но не позволява открояването на ясен модел на училищната готовност. Целта на настоящия материал е да се потърси най-функционалният модел на училищна готовност, който да послужи като база при подготовката на децата и при диагностиката на резултатите от тази подготовка. Приет е изследователски подход, при който за определянето на ядрени компоненти на готовността за училище водещи са изискванията на училището и трудностите, които срещат малките ученици при адаптацията си към обучение от училищен тип. Предлаганият тук модел на училищната готовност включва две основни направления: физическа и психическа готовност. Психическата, от своя страна, се очертава в три направления: интелектуална готовност, социално-личностна готовност и емоционално-волева готовност. Представени са техните съставки. Разработеният модел на училищна готовност бе валидиран посредством експертна оценка по метода на Лоуш. Анализът на резултатите позволява да се направи изводът, че моделът има достатъчно висока съдържателна валидност.
Ключови думи: училищна готовност; физическа готовност; психическа готовност

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailПриноси на Елка Петрова за българското образование (100 години от рождението на проф. д.п.н. Елка Петрова) Default ThumbnailIntroduction Of 3D Printing Into Marine Electrical Engineering Education – A Case Study Default ThumbnailУниверситетската дигитална хуманитаристика след 2020 година. Наблюдения и предварителни изводи Default ThumbnailИзкуство, творчество, възпитание. Между четката и перото

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Communication Competence of Teachers in Contemporary Educational-Pedagogical Work

Следваща статия

Резилиентността и предизвикателствата в нашето съвремие

Следваща статия

Резилиентността и предизвикателствата в нашето съвремие

The Relationship ‘Emotional Identification – Individual Social Behavior’ in Hearing Impaired Children Integrated Into a General Education Environment

Педагогическо предметно знание в природонаучното образование: трудности по органична химия

Последни публикации

  • Есенна лектория за ученици в Софийския университет
  • Министър Красимир Вълчев посети Академията за таланти в с. Розово
  • МОН предлага система за управление на качеството в училищата и детските градини
  • Малена Замфирова е сред петимата най-добри млади спортисти на наградите на Европейските олимпийски комитети
  • Съединението – повод за гордост и размисъл
  • Ремонтират откритата спортна площадка в разградското ОУ „Васил Левски“
  • Пет медала за българските ученици от Европейската младежка олимпиада по информатика
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 35/2025 г.
  • Министър Вълчев представи новия началник на Регионалното управление на образованието – София-град
  • Снимка на броя: БУ „Аз Буки Веди“ в Кьолн откри учебната година
  • Министър Красимир Вълчев: Дългосрочната ни цел е изграждане на функционални умения и финансова грамотност сред учениците
  • Зам.-министър Наталия Михалевска се срещна с българските лектори в чуждестранни университети
  • Повече здравни кабинети в училища и детски градини от есента
  • В Министерския съвет
  • Математическият талант Димана Праматарова: Най-хубавото в състезаниета не са само медалите, а емоциите и истинските приятелства
  • Здравните карти на децата вече могат да се издават електронно
  • Асоциацията на българските училища в чужбина с поздрав за началото на учебната година
  • Тараклийският район посрещна 267 първокласници
  • По следите на психоаналитика Франсоаз Долто в България
  • Русенският университет откри първата академична година във филиала си в Тараклия
  • Таксите в системата на образованието вече и в евро
  • Д-р Ваня Кастрева, началник на РУО – София-град: Образованието е част от живота ми и тази страница няма как да бъде затворена

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"