Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Издания
Начало Uncategorized

Човешкият капитал в държавната администрация – динамични обрати и смущаващи вариации

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
27-02-2025
в Uncategorized
A A

Даниела Кръстева
Университет за национално и световно стопанство

https://doi.org/10.53656/str2025-1-5-hum

Резюме. Целта на изследването е разпознаване на основни черти и неблагополучия на функционирането на човешкия капитал в съвременната българска държавна администрация. Използвана е система от показатели на неговата проява с потърсени в тях две основни характеристики: динамика в средногодишния им темп на прираст и равнище на относителна амплитуда на вариация на отделните признаци. Разработката се базира на информация от годишни доклади за състоянието на държавната администрация за периода 2012 – 2023 г. Идентифицирани са редица трудности и особености на човешкокапиталовото присъствие: непрестанно повишаващо се доминантно присъствие на кадрите с висше образование; прекалено уповаване на „активното стареене“ за елиминиране на недостига на кадри; породени въпросителни около нарастването на броя и относителното тегло на оценки по критериите „Изключително изпълнение“ и „Изпълнението надвишава изискванията“ и др. Посочени са и пътища за преодоляване на възникващи проблеми.
Ключови думи: държавна администрация, човешки капитал, темп на прираст, относителна амплитуда на вариация, правоотношения

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailЧовешкокапиталовото присъствие: теоретични щрихи, функционални прояви и съвременни български прескрипции Default ThumbnailОрганизационна култура и продължаващо образование и обучение Default ThumbnailВлияние на образованието и човешкия капитал върху формалната и неформалната икономика Default ThumbnailПредизвикателства пред стратегическото управление на висшето образование в България в новото десетилетие (Национална карта на висшето образование)
Етикети: държавна администрацияотносителна амплитуда на вариацияправоотношениятемп на прирастчовешки капитал

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Новият нормативен ред за определяне на трудовото възнаграждение за академичната длъжност „асистент“

Следваща статия

Финансова лексика за финансова грамотност (Интерпретация на „Национална стратегия за финансова грамотност на Република България“)

Следваща статия

Финансова лексика за финансова грамотност (Интерпретация на „Национална стратегия за финансова грамотност на Република България“)

Педагогика на ученическите организации за самоуправление

Детерминанти на STEAM базирано обучение по природни науки в прогимназиален етап

Последни публикации

  • Медалистът Борис Донков и неговият треньор Василка Йорданова: Успешният тандем учител-ученик се гради върху взаимно уважение и доверие
  • Споделена обич между деца, родители и учители
  • Учениците от столичното 107. ОУ „Хан Крум“ с коледен базар в подкрепа на болно дете
  • „Елхи на надеждата“ оживяват в Кюстендил
  • Ученици от Кюстендил раздават пакети от първа необходимост на възрастни хора
  • БУ „Дора Габе“ в Мюнхен с благотворителна инициатива „Лична коледна кутия“
  • В Министерския съвет: 84,614 млн. евро за подготовка на образователната система за извънредни ситуации и кризи
  • Над 150 творби участваха в конкурса за детско творчество на ОДК – Кюстендил
  • Месец на светлина и общност в БУ „Св. св. Кирил и Методий във Виена
  • Вкусът на Коледа
  • Български коледни традиции оживяват в Испания
  • Езиковата гимназия в Кюстендил строи бъдеще в образованието
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ, ГОДИНА XXXIII  / VOLUME 33, 2025
  • Ученичка от Българското училище в Прага е победителят в конкурса на АБУЧ „Моята българска коледна картичка“
  • Актуално изследване на природонаучната грамотност при подготовката на учители
  • INSAIT изпревари университети в Оксфорд, Лондон и Берлин
  • The Role of Higher Education for the Professional Realisation of Students – Problems and Prospects
  • Динамика на удовлетвореността от качеството на обучение на студентите от специалност ,,Мениджмънт на недвижимата собственост“ в УНСС
  • Чл.-кор. Иван Д. Русев, научен редактор на колективната монография „Стопанска история на българите в Османската империя“: Издирването и представянето на нови исторически извори носи удовлетворение
  • Practice-Based Learning in Tourism Education
  • Информационната грамотност в дигиталния свят: предизвикателства пред младото поколение
  • Unlocking the Potential of ESG and AI in Higher Education Finance: Insights from a Study across Five European Countries

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"