Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Colonialism, Ethnicity and the Quest for Community Development in Africa

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
25-11-2019
в Uncategorized
A A

Temisanren Ebijuwa
Ladoke Akintola University of Technology (Nigeria)

Abstract. The aspirations of post-colonial political elites in Africa can be summed up as the quest for development. This quest since independence, involves, in part, the pursuit of a common citizenship, shared nationality and common interests and values, the evolution of which provide the bedrock for mutual co-existence and the commitment of all to the common good. It also involves the establishment of institutions that will guarantee peace, justice, and fairness. However, the process of realizing these goals of broadening the scope of socio-political interactions have been vitiated by our colonial experiences and consequently unleashed certain centrifugal forces that have made the quest for community development in most African states a daunting task. The divisive tendencies of the colonialists created communal identities which provided a new symbolic and ethnocentric focus for each group where none existed and thus complicated the task of welding diverse elements in each colony into a coherent whole. This became the source of the proliferation of many life threatening conflicts which has impeded the process of community development in Africa. But why has these conflicts persist in spite of the several attempts to meet them? This paper argues that the above account fails because it ignores the values Africans place on human worth given expression in their communal context. The attempt here is to explore South Africa`s indigenous unifying social ethic of Ubuntu in arriving at a humane society that has a participatory value; founded on co-operation, charity, reconciliation and justice rather than the individualism of the West. This paper will, therefore, employ the analytic-descriptive method to examine the above in a manner many scholars have ignored in an attempt to develop a viable sense of community in Africa. Hence, it is expected that this paper will initiate a perspective that will challenge extant interpretation of this discourse.

Keywords: Africa; colonialism; ethnicity; community development; reconciliation; Ubuntu

 

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailОбразованието като ключов фактор за намаляване на бедността Default ThumbnailИнтегративни връзки в обучението по околен свят, математика и информационни технологии в I клас Default ThumbnailОбразование за устойчиво развитие чрез методи за активно учене в началните класове Default ThumbnailХуманизъм, минал през бездната: Томас Ман и Маргьорит Юрсенар

Последвайте ни в социалните мрежи

Споделяне11Tweet
Предишна статия

Постиндустриален капитализъм, колективна идеология и обществото на алтернативната истина

Следваща статия

Kant’s System of Judgments

Следваща статия

Kant’s System of Judgments

Американският неореализъм и съзнанието

Изграждане на толерантност и умения за общуване чрез техниките на фототерапия

Последни публикации

  • В Министерския съвет
  • България приема най-добрите млади информатици
  • МОН утвърди новия формат на изпита по математика в VII клас и графика на учебното време и ваканциите за 2025/2026 г.
  • Забраната за смарт устройства в училище влиза в сила през ноември
  • Министър Красимир Вълчев: Необходим е ръст на заплатите в регионалните управления на образованието
  • Премиер и министър откриха нова детска градина в Костинброд
  • Колежът по туризъм в Бургас откри обновената си сграда
  • За осигуряването на кадри за бизнеса разсъждаваха учениците на изпита по професия и по профилиращ предмет
  • Рекорден брой участници в националните студентски летни игри „Летен университет“
  • Google дарява нови 150 000 щатски долара на INSAIT
  • Приобщаване по нидерландски
  • В градовете охлаждане няма
  • В над 400 училища ще се проведе матура по профилиращ предмет или по професия
  • Бърза писта за таланти
  • Малкото училище с големите успехи
  • От Рим и Неапол до Пловдив и остров Света Анастасия
  • „Написаното остава. Пиши правилно!“ вече е в продажба
  • Учени са разработили „кожа в спринцовка“
  • Зрелостниците писаха по Яворов и за силата да прощаваш
  • 11-годишната Рая от Варна покори Балкана
  • Магията на музиката
  • Зам.-министър Емилия Лазарова: В 167 училища ремонтите продължават

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"