Гл.ас. д-р Аглая Маврова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/bel2022-5-8-AAMddrltss
Резюме. Фокус на настоящата статия е ситуацията на преподаването на руския език в средното училище, огледана през оптиката на четири демографски показателя – пол, възраст, професионален опит, интензитет на преподаването на руския език. За целта са анализирани резултати, получени от мащабно анкетно проучване, проведено сред учители по руски език, на което се отзоваха 238 души (36-ма от София и 202-ма от други градове и села на страната). Анализът на резултатите показва: застаряване на учителите по руски език, висока концентрация на преподаването на езика в града, избора на езика предимно като втори чужд. Въз основа на тези резултати се правят изводи, някои от които изглеждат обезпокоителни.
Ключови думи: демографски показатели; преподаване на руски език; средно училище