Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Двойното сляпо рецензиране в научната периодика в сферата на хуманитаристиката – аспекти на използването на publons в България

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
21-10-2021
в Uncategorized
A A

Асен Кожухаров
Висше военноморско училище „Никола Й. Вапцаров“
Атанаска Чолакова
Югозападен университет „Неофит Рилски“

https://doi.org/10.53656/str2021-5-1-dbpr

Резюме. Въз основа на данни на Publons и Russian Science Citation Index е анализирано състоянието на прилагането на процедурите за рецензиране в българската хуманитарна периодика.
Установява се поставяне началото на трансформация на българските списания с прилагането на специфичен български модел на рецензирането по отношение на привличаните задгранични рецензенти. В същото време се констатира видимото изоставане във верификацията на процедурите за оценяване в сравнение със съседните ни страни.
Обосновава се необходимостта от усъвършенстване на политиката във висшето образование по посока въвеждането на адекватни критерии, проследяващи състоянието и реалното прилагане на peer-review в научната периодика.
Ключови думи: рецензиране; научна периодика; хуманитаристика; журналознание; Публонс; наукометрични бази данни

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailБинарният урок като средство за надграждане на задължителния образователен минимум по математика във втори клас Default ThumbnailСп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2023, година XXXII Default ThumbnailХристо Ботев като биографичен герой Default ThumbnailRe-conceptualizing of Education and Re-framing the School as a Place for Preventing Radicalization

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Сп. „Български език и литература“, книжка 5/2021, година LXIII

Следваща статия

Humanistic Perception оf National Security – а Basic Concept For Security аnd Defense Education аnd Training

Следваща статия

Humanistic Perception оf National Security – а Basic Concept For Security аnd Defense Education аnd Training

Higher Education In а Pandemic: Global Implications Based оn A Case Study From Bulgaria

Иновативни образователни практики и политики чрез прилагане на геоинформационни системи и технологии

Последни публикации

  • Бивши ученици от Eзиковата гимназия в Сливен учредиха стипендии
  • Признание за педагогическа работа
  • Започва работа по нови промени в Просветния закон
  • Училище без телефони и с активно начало на деня
  • Празник на химията 2026
  • Хоризонтът на паметта
  • Снимка на броя: Бъдещи журналисти
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 47/2025 г.
  • Наградиха трите победителки в XV издание на Националната програма „За жените в науката“
  • Близо 90 компании се запознаха с новата програма за дуално обучение – „ДОМИНО 2“
  • „Аз-буки“ награди автори на научни статии
  • В Министерския съвет: Над 17 млн.лв. за нови градини, училища и спортни площадки
  • Подготовката за кризи влиза в училищата
  • Училището в село Орешак с нов кабинет по български език и литература
  • Зам.-министър Наталия Михалевска: Без телефони в клас и с ограничаване на достъпа до социални мрежи предпазваме децата си
  • Софийският университет отбеляза патронния си празник
  • Близо 400 учители се включват в специализирани курсове за практически умения
  • Професионално образование в крак с времето: Как Габрово подготвя кадри за дрон индустрията
  • Български изследователи с принос към глобалното наблюдение на океаните
  • Министър Красимир Вълчев участва във форум на ОИСР за изкуствения интелект в образованието
  • „Аз-буки“ с премиера на „ТКЗС в българската литература“ във Варна
  • МОН организира дискусия за структурата на училищното образование и националните изпити

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"