Симеон Петров, Елена Калфова,
Татяна Томова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/ped2025-9.01
Резюме. Настоящата статия си поставя за цел да анализира доколко практиките за екологично образование в България са обвързани със съвременните разбирания за ролята на знанията, компетентностния подход и трансформиращото образование, и да идентифицира учителите като потенциални агенти с мултиплициращ ефект спрямо очертаването на проекологичното поведение и дефиниране на възможни пресечни точки между образователните и екологичните политики. Представени са резултатите от изследване на нагласите на професионалисти в областта на началното и средното образование. Направени са констатации относно подхода към екологичното образование и ролята на учителите за социалната промяна.
Ключови думи: екологично образование, проекологично поведение, публични политики
Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

