Доц. д-р Вержиния Боянова
Гл. ас. д-р Константин Теодосиев
Гл. ас. д-р Берджухи Йорданова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/ped2021-9.05
Резюме. Статията представя резултатите от проведено анкетно изследване на личностните нагласи към взаимодействието между формалните и неформалните подходи и практики за комплексно здравно (вкл. екологично и физическо) образование. С цел да бъдат обхванати максимално широк кръг индивидуални мнения и опити, бяха формирани две паралелни респондентски групи от студенти в педагогически и социални професионални направления (педагогика, неформално образование, социални дейности), от една страна, и педагогически и социалнопедагогически специалисти заети във и извън формалната образователна система, от друга. Анализът на анкетните данни доказва значимото място и роля на сближаването на формалното и неформалното образование за успешното и устойчиво личностно развитие и реализация за двете групи изследвани лица, но също така очерта и някои специфични разграничителни линии в техните опити и позиции.
Ключови думи: здравно, екологично и физическо образование; формално образование; неформално образование; здравословен начин на живот