Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Контролираната тревожност в академична среда като стимул за креативност и иновативност на студентите

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
30-12-2023
в Uncategorized
A A

Силвия Белоева,  Диана Антонова
Русенски университет „Ангел Кънчев“

https://doi.org/10.53656/str2023-6-4-con

Резюме. Стресът е естествено човешко състояние, продуциращо реакция, която под­тиква индивидите да се справят с предизвикателствата и заплахите в живота си. Сте­пента, в която те изпитват стрес, е различна и е проекция на многофакторни връзки между личностните характеристики, вида и сложността на стресора и конкретните измерения на средата. По тази причина изследователите и до ден-днешен нямат единна позиция по отношение на влиянието на стреса върху когнитивни и поведенчески процеси и техните приложни измерения в ежедневието.
През 2022 г. екип на Русенския университет проведе социален експеримент за установяване влиянието на психофизиологичния фактор тревожност върху креа­тивността и иновативността на човешките ресурси чрез наблюдение на седем фокус групи в работна среда със стресор. Една от изследваните групи респонденти са студенти от всички специалности и курсове на Русенския университет, като проуч­ването на тази група се фокусира върху дефиниране ефекта на тревожността като проекция на стреса върху креативността и иновативността на студентите в контро­лирана академична среда със стресор.
Получените резултати показват незначително изменение на стойностите на креативност в групата на студентите. От това следва, че тревожността не може да бъде определена като фактор, който да генерира изменения в нивата на креативност при тях.
Ключови думи: стрес; тревожност; креативност; иновативност; академична среда

Влезте в системата, за да прочетете пълната статияОтвори пълния текст[/emember_protected

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailИновативни методи на обучение в условията на електронна среда Default ThumbnailOn the Sound, Produced by a Coin, Rolling In A Balloon Default ThumbnailСравнителен анализ на нагласите на преподаватели и студенти към платформата за дистанционно обучение Moodle в контекста на пандемията от COVID-19 Default ThumbnailИнтеракционен анализ на чувствителните епизоди в диалози от системи за изучаване на чужд език (френски и английски): особености на комуникацията в полза на учещите чужд език

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Юридическото образование като фактор за обществена сигурност

Следваща статия

Теоретичен модел за формиране на професионална чуждоезикова компетентност на специалисти в областта на спа и уелнес услугите

Следваща статия

Теоретичен модел за формиране на професионална чуждоезикова компетентност на специалисти в областта на спа и уелнес услугите

Implementation of motor complexes based on specialized application system blaze-pod trainer

Заключителна кръгла маса по проект „Социални и педагогически аспекти на проблема за употребата на психоактивни вещества“

Последни публикации

  • С внимание към всяко дете
  • Четири медала за България от Международната олимпиада по география
  • Това е истински събор – с хора́ и песни на мегдана
  • Образователната комисия в НС даде зелена светлина на промените в Просветния закон
  • Учредиха асоциация на учителите по ромски език
  • Лекар от „Пирогов“ е сред отличниците на Европейското дружество по кардиология
  • Приложение за уверени майки
  • Снимка на броя: Лятно вдъхновение
  • Отпуска поради лични и семейни причини
  • Електронни бази данни или електронни база данни
  • 2,6 млн. лева за осигуровки на учениците в дуално обучение
  • 37 млн. лева за работа с деца и ученици, застрашени от отпадане от образованието
  • Още 202 млн. лв. по Програма „Образование“
  • МОН проверява социално-педагогически интернат
  • Започнаха дебати за промените в Закона за предучилищното и училищното образование
  • Лятна програма за деца в Националния археологически институт с музей при БАН
  • 485 учители обучени по „Успех за теб“
  • В Антарктида за 6 години не се е натрупал нов лед
  • Четири медала за България от Международната олимпиада по биология
  • Филиалът на Русенския университет „Ангел Кънчев“ официално получи сградата на бившия Тараклийски университет
  • Биволи и дантели
  • Шест медала за българските ученици от Международната олимпиада по лингвистика

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"