Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Личностни детерминанти на субективното усещане за кариерен успех при учители

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
17-09-2021
в Uncategorized
A A

Сезгин Бекир, Ергюл Таир
Българска академия на науките

https://doi.org/10.53656/phil2021-03-06

Резюме. Настоящата статия представя резултати от изследване на влиянието на его състоянията, себеоценката и житейските позиции върху субективното усещане за кариерен успех на учителите. Извадката включва 324 учители на възраст от 24 до 65 години. Получените резултати представят предпочитания към его състоянията Обгрижващ Родител и Възрастен и към житейската позиция „Аз съм добър, другите – също“, които се проявяват чрез характеристики като привързаност, дружелюбност, аналитичност и отдаденост на другите. Равнището на себеоценка е по-скоро средно, което свидетелства за формирано позитивно отношение към себе си и удовлетвореност от кариерата. Его състоянията Естествено Дете, Обгрижващ Родител, Адаптирано Дете, себеоценката и житейските позиции „Аз съм добър, другите – също“ и
„Аз не съм добър, другите също не са“ имат значимо влияние върху субективното усещане за кариерен успех. Личностни характеристиките като емпатичност, загриженост за другите и насърчаването на развитието водят до усещането за успех в кариерата. Получените резултати са приложими за реализиране на програми за повишаване компетентността на учителите, които не само ще увеличат усещането им за кариерен успех, но ще имат положителен ефект върху качеството на образователния процес.
Ключови думи: личност; транзакционен анализ; себеоценка; кариерен успех

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailТематични и ценностни модели в образованието по философия Default ThumbnailDidactic Potential of Remote Contests in Computer Science Default ThumbnailСедемнадесетото столетие и бариерите на времето: нахия Кара Лом пред икономическа и демографска криза Default ThumbnailСирма Данова (12.11.1984 – 22.10.2023)

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

The Baptism Of Relics Of Oleg And Yaropolk: Ethical, Theological And Political Aspects

Следваща статия

История на транзакционния анализ в България

Следваща статия

История на транзакционния анализ в България

Влияние на социалната изолация върху нивото на резилианс на обучаемите във ВВМУ „Н. Й. Вапцаров“

Сп. „Философия“, книжка 3/2021, година XXX

Последни публикации

  • Министър Красимир Вълчев посети Академията за таланти в с. Розово
  • МОН предлага система за управление на качеството в училищата и детските градини
  • Малена Замфирова е сред петимата най-добри млади спортисти на наградите на Европейските олимпийски комитети
  • Съединението – повод за гордост и размисъл
  • Ремонтират откритата спортна площадка в разградското ОУ „Васил Левски“
  • Пет медала за българските ученици от Европейската младежка олимпиада по информатика
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 35/2025 г.
  • Министър Вълчев представи новия началник на Регионалното управление на образованието – София-град
  • Снимка на броя: БУ „Аз Буки Веди“ в Кьолн откри учебната година
  • Министър Красимир Вълчев: Дългосрочната ни цел е изграждане на функционални умения и финансова грамотност сред учениците
  • Зам.-министър Наталия Михалевска се срещна с българските лектори в чуждестранни университети
  • Повече здравни кабинети в училища и детски градини от есента
  • В Министерския съвет
  • Математическият талант Димана Праматарова: Най-хубавото в състезаниета не са само медалите, а емоциите и истинските приятелства
  • Здравните карти на децата вече могат да се издават електронно
  • Асоциацията на българските училища в чужбина с поздрав за началото на учебната година
  • Тараклийският район посрещна 267 първокласници
  • По следите на психоаналитика Франсоаз Долто в България
  • Русенският университет откри първата академична година във филиала си в Тараклия
  • Таксите в системата на образованието вече и в евро
  • Д-р Ваня Кастрева, началник на РУО – София-град: Образованието е част от живота ми и тази страница няма как да бъде затворена
  • Първият звънец събра учениците в спортните училища

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"