Доц. д-р Светла Цанкова, доц. д-р Стела Ангова,
гл. ас. д-р Мария Николова,
гл. ас. д-р Иван Вълчанов, гл. ас. д-р Илия Вълков,
д-р Георги Минев
Университет за национално и световно стопанство
https://doi.org/10.53656/ped2023-3.03
Резюме. Медийната грамотност е една от ключовите компетентности и умения за живот и работа през XXI век. Образованието по медийна грамотност е образование през целия живот, но от особено важно значение е то да започне от ранна детска възраст, да бъде продължено и надградено в средното и висшето образование с усилията на всички формални и неформални институции и организации. Научноизследователският екип от катедра „Медии и обществени комуникации“ в УНСС в продължение на три години работи по проекта, посветен на обучителните практики по медийна грамотност в средните и висшите училища в България. Важна част от изследването е анализът на резултатите от анкетното проучване сред учителите, проведено в периода 07.01.2022 – 23.02.2022 г. в платформата Microsoft Forms, в което участват 534 респонденти. Анкетата показва, че преподавателите разбират важността и значението на медийната грамотност, интегрират важни теми, свързани с нея, в процеса на обучение по различни предмети, но и имат нужда от повишаване на квалификацията за преподаване на медийна грамотност.
Ключови думи: медийна грамотност; учители; средно образование; педагогика