Гл. ас. д-р Мариан Ангелов
Филиал на Великотърновския университет „Св. св. Кирил и Методий“ – Враца
https://doi.org/10.53656/ped2025-5.06
Резюме. Целта на настоящата разработка е да представи образователни контексти и спецификата на музикалнопедагогическия подход „Орф-Шулверк“, които да послужат като основа за разработване и апробиране на модел за обучение на студенти от педагогически специалности относно усъвършенстване на техните музикални компетентности и музикалнопедагогически умения. Концепцията на модела включва дейности и форми на работа, адаптирани съобразно възможностите за активизиране музикалните способности на бъдещите учители. Чрез съпоставяне на експериментална и контролна група от проведеното емпирично педагогическо изследване, реализирано на основата на методите наблюдение и експертна оценка, се постигат резултати, които по безспорен начин потвърждават подложената на проверка хипотеза: ако при обучението на студенти от педагогически специалности бъде приложен моделът, базиран на подхода „Орф-Шулверк“, той ще въздейства за подобряване качеството на музикално образование на бъдещите учители, като се насърчи развитието на техните музикалнопедагогически умения и изпълнителски постижения.
Ключови думи: музикални способности; образователен подход; Орф-Шулверк; компетентности
Влезте в системата, за да прочетете пълната статия